Hva heter fisken :)

Har et par fisker i akvariet som jeg ikke aner hva er (fulgte med et akvarie jeg kjøpte for en tid tilbake)......
Trodde det var algespisere, men på mystisk vis forsvinner det småfisk som tetra og platy, så her må det etterforskes.......
Legger ved noen bilder men vanskelig å få gode bilder......
Håper noen kan hjelpe ??
De to øverste ligner på haimalle. Nederste kan være siamesisk algeeter.
Jeg tror nederste er Flying Fox hvis man ser på forskjellene i fiskebasen
Tusen takk for svar

Ser ut til at det er Haimalle og Flyging Fox etter beskrivelsene.

To nye tetra forsvant i natt så her er det en noe betent situasjon.....
Kan en av disse være den skyldige tror dere?
Av andre "store fisker " har jeg også et par ildhaler og en slags ål (sort med hvit spiss på halen og skjørt på undersiden) disse gjemmer seg hele dagen og er nok fremme på natten.
Winther: Det er Black ghoster den svarte med skjørt.
Haha da har jeg nok funnet ut hvem synderen er ........ Black ghost.....
Har lest litt nå og det virker veldig sannsynlig (denne fulgte også med et akvariet for en tid tilbake, har ikke kjøpt den selv)
Tuuuusen takk for hjelpen!

Er det noen som aner om jeg kan fore den med mark.....til jeg kommer meg til en dyrebutikk?
på hvilken av bildene er det en Black ghost?
Ser en haimalle, Flying fox og en Pleco eventuelt Gibbiceps pleco
Black ghost er ikke på noen av bildene.
Beskrev den litt tidligere. Jeg ser den skjelden på dagtid da den ligger inni en krukke. Hadde ikke tenkt på at det kunne være synderen.
Meløysaltvann
på hvilken av bildene er det en Black ghost? Ser en haimalle, Flying fox og en Pleco eventuelt Gibbiceps pleco


Bilde 2. I bakgrunnen til høyre ved varmekolben?
McSteen
[QUOTE=Meløysaltvann]på hvilken av bildene er det en Black ghost? Ser en haimalle, Flying fox og en Pleco eventuelt Gibbiceps pleco


Bilde 2. I bakgrunnen til høyre ved varmekolben?
Heheh, klarer fortsatt ikke å se at det er en BG, for meg ser det ut som ei rot.

QUOTE=Tone Winther Mathisen]Black ghost er ikke på noen av bildene.
Beskrev den litt tidligere. Jeg ser den sjelden på dagtid da den ligger inni en krukke. Hadde ikke tenkt på at det kunne være synderen.

Aha, fikk ikke med meg det med det samme.

Uansett, du gjør nok lurest i å kvitte deg med disse fiskene med mindre du har et enormt akvarium, da dem bli veldig store og krever stor plass.
Tenker at jeg kanskje må få de bort
Men leste at ved å fore riktig så kunne man kanskje få det til å fungere....
Må vell kanskje høre på dyrebutikken om de kunne tenke seg å eventuelt bytte med meg
Bare hyggelig å kunne hjelpe deg.

Hvor stort er akvariet forresten?
Akvariet jeg har nå i drift er vell ca 150 liter.
Har et par til, men de har vært i pause 2-3 år.
Hvis du ser i fiskebasen ser du at anbefalt liter til haimalle er 2500l og til FF er 300.
Ja, har lest det nå, når jeg fikk navnet på de fiskene jeg lurte på
Dette er fisk som fulgte med et akvarie jeg kjøpe brukt.
Skal nok høre med nærmeste dyrebutikk om de kan ta den i innbytte
Eller forhøre meg i nærmiljøet om noen andre har stort nok akvarie til å overta.....
Jeg har samme "situasjon". Jeg kjøpte en 60 liter brukt med fisk og innkjørt filter og alt. Fiskene var Malawiciklider som skal ha minst 350l. Prøver å selge dem nå
Ja, ja, da ble det nytt og større :)
I påvente av at noen vil overta mine "store" og "vanskelige" ble det nytt og noe større akvarie i dag.
Dyrebutikken renoverer og jeg fikk "god pris"
Nytt møbel i hus og 230 literen overskygger TV'en.
Fiskene raser rundt på nytt territorium og ser ut til å stortrives
Inaktiv bruker
Men
er ikke det borte ved varmekolben en bikir?




Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap