Noen som kan hjelpe meg?

Jeg kjøpte 4 av disse rekene fra XL ZOO på Nordbysenteret, la dem i karet og 2 av dem døde dagen etter. Har vært heldig med at 2 av 4 overlevde. Jeg ønsker å kjøpe flere av dem, men husker dessverre ikke hva de heter. Er det noen som vet hva disse heter? Eller om noen vet hvor i Oslo det selges, eller om noen vet hvor det selges, vennligst si ifra! Jeg tviler veldig sterkt på at disse er amanoreker siden jeg da kjøpte 10 amanoreker og fant ut at de 2 var mye større enn amanorekene og amanorekene døde ut 2-3 dager etter.
Tipper det er viftereker, ja. I så fall vil du se at de har to paraply-aktige vifter ved hodet som de fanger opp mat med.
Vær obs på at det er begrenset hvor mange av disse du bør ha. De lever av mikroskopiske organsimer som svever i vannet, og "beiter" ikke som vanlige reker. Så antallet begrenses av tilgangen på mat i vannet, og de kan lett sulte ihjel. De trenger et akvarium med litt strøm i, og vil gjerne plassere seg der det blåser mest. Da har de mest vann å sile ut mat fra. Hvis de begynner å gå bunnen og spise, er de ved å sulte. I en 60-liter bør du nok ikke ha mer enn 1...max 2.
Takk
De er i et 30 L Aquael rekeakvarium, sammen med en kampfisk. Så jeg bør ikke skaffe meg flere av disse rekene?
Nei, absolutt ikke...de er for store for 30 liter også. Det er sannsynlig at sulter ihjel i så små kar.
Hvis 12 av 14 reker døde etter bare noen få dager, er det vel noe som ikke er helt som det skal, så da bør du finne ut av det før du skaffer noen flere beboere til det karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap