javamos hjelp

Jeg vil ha java mose men vet ikke så mye om den og har derfor en del spørsmål:

1. Vordan formeres javamose?

2. Kan man ha luftpompe i kare med javamose (leste en plas at di ikke vi ha strøm/bevegelse i kare sit)?

3. Kan man ha javamose sammen med algespisere og sugemaller, snegler,reker, kuliål?

4. javamose i ynglekar + -

5 kan man bare putte javamose i sprekker og di blir dær?

Andre ting med javamose
Javamose er en enkel og veldig nyttig plante. også dekorativ
Den er ypperlig beskyttelse for yngel av for eksempel levendefødere!
Den sprer seg lett ut over røtter, steiner og lignende.
Passer flott til alle nevnte fisk!
Likke til
Glemte et par svar:
Luftpumpe skal du ha som normalt.
Supert med mose i et ynglekar!
Denne algespiseren http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=6381kan har en tendens til å spise mosen
Kjetil L
Denne algespiseren [URLBLOCK1]har en tendens til å spise mosen


Trodde dette var en myte selv inntil jeg opplevde det for alvor. SAE beiter de ferskeste skuddene på javamose slik at det bare står stive, brune, bladløse stengler igjen
De største eksemplarene mine mærmer seg 15cm. Det begynner å gå unna på planter som Limnophila sessiliflora også. De ferske toppene forsvinner. Stikker jeg armen i karet så beiter de oppover hele armen. Kjenner tennene rasper. Skikkelige matvrak.
Inaktiv bruker
Javamose
jeg har hat javamose får og da for merte di seg for jeg hade kokte ekikeblader i akvariumet
tibben
2. Kan man ha luftpompe i kare med javamose (leste en plas at di ikke vi ha strøm/bevegelse i kare sit)?


Hos meg stortrives mosen i masse strøm.. den slynger seg fast til bakgrunn og røtter i strømmen og gror som fy
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap