Hvem corydoras ?

hvem art er disse barteløse stakkarne ?
Det ser ut til å være Corydoras Schwartzi.

Noen steder staves navnet Schwartzi,
andre steder Schwartzii
(altså med to i'er på slutten, som er et forsøk på å gjøre navnet mere "latinsk klingende")

Jeg tror Schwartzii med to i'er er det første som oppsto, da det er ofte å se i bøker som er trykket for noen år siden.
ah, ja det var det flere mistenkte og men greit å få flere til å bekrefte det.

stakkars kreka har null barter igjen og virker ganske apatiske så jeg har vel liten tro på at de overlever men en må jo nesten se.
Jeg tror at du kan klare det så lenge de får godt stell.
Har selv kjøpt Corydoras med helt nedslitte barter i en butikk,men ble forsikret om at de ville gro ut igjen etterhvert. Det tar tid, men det går, dersom de får riktig underlag, godt stell og mye rent vann så de ikke får infeksjon i bartene.
Butikken de ble kjøpt i, er en av de få virkelig seriøse jeg vet om, der de har peiling på fisk (ingen kjedebutikk på kjøpesenter altså).

Og det stemte bra det! Etter noen mnd i mitt akvarium, kunne jeg ikke lenger se forskjell på de nye C. Sterbai'ene jeg hadde kjøpt og den gamle gruppen. Bartene var kanskje en smule spinklere enn vanlig, men barter, det har de

Har disse fiskene enda, det var de første Corydorasene jeg kjøpte.
ja, men hva med denne apatien ? når de fikk komme ut av posen i går så dalte de ned og la seg inne blandt valisneriaen og ble der, flere timer etter så var det ikke nevneverdig flytting å spore.
Et par av mine pandaer reagerte også slik da jeg fikk dem... Særlig den ene virka som om den skulle stryke med - den dalte ned i en dott tenellus, og der lå den helt lamslått. Den flytta så vidt på seg etter en stund, men det tok et par dager før den begynte å bevege seg rundt i hele karet. Nå er de veldig aktive alle sammen, jeg hadde faktisk glemt hele greia...
ok, får nesten bare se de an tror jeg, de har ihvertfall god plass nå og finfin sand i bunnen.
Ville bare nevne at det første jeg tenkte da jeg så bildet var C.Schwartzii, så jeg støtter Mona på den.
Terapitanktenker
Ville bare nevne at det første jeg tenkte da jeg så bildet var C.Schwartzii, så jeg støtter Mona på den. :)

Enig i det jeg også forøvrig, skjønt jeg er vel egentlig nybegynner.... (Har kjøpt Aqualog All Corydoras for å lære mer, det er neimen ikke lett å se forskjell på alle sammen!) Håper de kvikner til Stina!
tja, det ser ut til å være litt fremgang ihvertfall... nå reagerer de ihvertfall hvis jeg tapper på ruta.

hvis disse tassene overlever så kommer jeg til å få tak i 4-5 til, hva ligger de på i pris ?
Jeg har sett dem til rundt en femti-lapp
Mener det var det de kostet hos Dahls Dyrerike i Moss.
Han er god på priser, så det er nok mulig de er dyrere andre steder.
blir jo ikke så mye å tjene på det for meg å kjøre fra lier til moss hvis jeg ikke skal kjøpe store kvanta dessverre.
De har ennda noen igjen..
Stina Engerud
blir jo ikke så mye å tjene på det for meg å kjøre fra lier til moss hvis jeg ikke skal kjøpe store kvanta dessverre.

Her i Hønefoss, prisen er 35,- for stykket.
ok, småtassene spiser og har begynt å bevege på seg som coryer skal... har store forhåpninger om at dette skal gå bra.

en teori jeg har er at de var apatiske pga ålen... hadde jeg vært en liten cory som bodde i et kar sammen med ett stykk 30 cm sulten øreål og det var lite gjemmesteder så hadde kanskje jeg blitt litt redd og apatisk og.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap