19-liter mosekar.

Blir jo litt inspirert av disse mosekarene som dukker opp i tide og utide og fant ut at det var på tide å gjøre noe fornuftig med all javamosen og ricciaen som slenger tilfeldig rundt i forskjellige kar her ;-p

Det store spørsmålet er jo... hvem skal bo her? Jeg må ut og shoppe i morgen, kjenner jeg.

Det mangler noe i venstre hjørne der, føler jeg... Skulle hatt noe som stakk litt høyere enn resten - trollrot (heter det det?) med mose/små javabregner på eller noe sånt?
FS
nydelig!:D hva med killi?

Takk

Jeg har tenkt på killi, men er ikke helt klar for killi igjen enda. Er jo ikke så lenge siden forrige trio flyttet fra dette karet :-p
LØK
Reker !! :)

Ja, tenkte å ha 4-5 kirsebærreker for å få litt farge i det grønne. Men vil gjerne ha fisk også jeg, da
en platy trio elller h.formosaer
Tone Andreassen
Det mangler noe i venstre hjørne der, føler jeg... Skulle hatt noe som stakk litt høyere enn resten - trollrot (heter det det?) med mose/små javabregner på eller noe sånt?

Trollrot er slike snirklete røtter man ofte finner i blomsterbutikker.
Lealaus
Kampfisk?

Kampfisk (as in betta splendens) blir det ikke, men kanskje en annen betta?
ja
en platy trio:) elller h.formosaer:)

Levendefødere blir det ikke.

Jeg er ikke vanskelig jeg, vel? ;-p

Har veldig lyst på en stim Boraras brigittae...

Evnt sånne gode salte gullfisk?

Eller en paroonhai.
Jeg har jo en forkjærlighet for disse. Og murene.

Jeg falt jo pladask for disse "mikro-rasbora" de hadde på Jan Holt.
Og jada, navnet jeg husker er sikkert helt på bærtur, men Tonemor er så glup så hun skjønner nok hva jeg mener.

Og nå så jeg at disse allerede var nevnt.. :P
Hva med Nannostomus Marginatus? En usedvanlig vakker og liten tetra som ville passet perfekt blant disse mosene og røttene
Den oppnår en størrelse på bare 3.5 cm, og det er jo flott i et lite kar.

Den er utrolig vakker, den tetraen, og jeg skal garantert ha en stim slike - når jeg bare får tak i dem. Siste gangene jeg sjekket på Majorstua Zoo f.eks, så hadde de bare den litt større "fettern" til denne tetraen.

mona o
Hva med [URLBLOCK1]? En usedvanlig vakker og liten tetra som ville passet perfekt blant disse mosene og røttene:-) Den oppnår en størrelse på bare 3.5 cm, og det er jo flott i et lite kar. Den er utrolig vakker, den tetraen, og jeg skal garantert ha en stim slike - når jeg bare får tak i dem. Siste gangene jeg sjekket på Majorstua Zoo f.eks, så hadde de bare den litt større "fettern" til denne tetraen.

Mener 90% sikkert at det var denne jeg la merke til i Sandvika i dag..
MC Darup
Jeg falt jo pladask for disse "mikro-rasbora" de hadde på Jan Holt. Og jada, navnet jeg husker er sikkert helt på bærtur, men Tonemor er så glup så hun skjønner nok hva jeg mener.

Hehe.. ingenting i veien med smaken i alle fall!

mona o
Hva med [URLBLOCK1]? En usedvanlig vakker og liten tetra som ville passet perfekt blant disse mosene og røttene:-) Den oppnår en størrelse på bare 3.5 cm, og det er jo flott i et lite kar. Den er utrolig vakker, den tetraen, og jeg skal garantert ha en stim slike - når jeg bare får tak i dem. Siste gangene jeg sjekket på Majorstua Zoo f.eks, så hadde de bare den litt større "fettern" til denne tetraen.

Denne 19-literen står "vegg-i-vegg" med en annen 19-liter hvor jeg har en gruppe med denne lille tetraen, så det blir liiiiitt for likt Men godt forslag!
Du har vel Corydoras Pygmeus fra før også, da vel...?
Når jeg ser på bildet blir jeg hesatt til Asbjørnsens og Moe`s eventyr! stilig
mona o
Du har vel [URLBLOCK1] fra før også, da vel...? :-)

Hehe... ja, de går i 19-literen på andre siden av denne igjen *ler*
Mitt siste forslag
Mange synes kanskje det er en litt kjedelig fisk, pga dens mer fargerike slektning... men det synes absolutt ikke jeg! Den jeg nå tenker på er råfin!
Karet ditt, med sin litt dunkle stemning passer perfekt til den jeg nå foreslår; hva med noen sorte Neontetra? De ville skli rett inn der!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap