omgjøringstabell på litermål etc målt i utenlandske mål.

en ting som ofte irriterer meg litt når jeg surfer rundt på utenlandske nettsider er at målene ofte er oppgitt i "gallons" og "fahrenheit" osv... hadde det vært mulig å fått i stand en omgjøringstabell eller noe i den dur ?

det tok meg laaang tid før jeg skjønte at jeg kunne skrive f.eks "20 gallons" inn i word og da få opp omgjøring til liter der men det er jo ikke alle som har word på pc`n.

eventuellt tips til linker ?
Vet at det er laget enkle programmer i java hvor du bare putter inn antall gallons og får antall liter, for eksempel. Bare å legge til på portalen her, det. Men ikke jeg som drifter denne, så det blir nok Holger sin sak...
Mens dere venter kan kanskje denne benyttes så lenge.
Bruk Google
Det ligger en svært sterk kalkulator for å regne om mellom forskjellige enheter på google. Den forstår både forkortelser og "full tekst" Her er en del eksempler som kan hjelpe dere på vei. Skrives inn i søkefeltet:

Lykke til
Atle

400 acres to square kilometres

500 gallons to l

2 pints to cm^3

10 eV to joules

180 mph to km/h
Stina Engerud
det tok meg laaang tid før jeg skjønte at jeg kunne skrive f.eks "20 gallons" inn i word og da få opp omgjøring til liter der men det er jo ikke alle som har word på pc`n.

Virker ikke som min word er like snill... =/
Terapitanktenker
Virker ikke som min word er like snill... =/



skriver du f.eks "20 gallons" og deretter trykker på mellomrom ? da skal det komme opp noen pittesmå rosalilla prikker under teksten, holder du musa over der så kommer det opp et infoikon, trykk på dette ikonet.

hvem word er det du har ? (officepakkeårstallet)
Faktisk funker dette i Word, ante ikke at det var en slik funksjon der
Måtte alltids bruke to mellomrom, men hva gjør vel det?
Frank Angell
Faktisk funker dette i Word, ante ikke at det var en slik funksjon der :) Måtte alltids bruke to mellomrom, men hva gjør vel det?


Jeg elsker å spre lærdom vet du (hm... kanskje det var lærer jeg burde vært ?)
Jeg finner stort sett svar på sånt ved hjelp av denne, men det hender jeg bruker google også. Ante ikke at det gikk an å bruke Word!
Siemens så klart....;-)
....jeg bruker min eminente M65 med enhetsomregner jeg.....
Stina Engerud
[QUOTE=Frank Angell]Faktisk funker dette i Word, ante ikke at det var en slik funksjon der :) Måtte alltids bruke to mellomrom, men hva gjør vel det?


Jeg elsker å spre lærdom vet du (hm... kanskje det var lærer jeg burde vært ?)

jeg får ikke den word funksjonen til å virke :/ (har word 2000)
mulig den bare virker i nyere utgaver ?
Jeg har alltid denne siden lett tilgjengelig på "favoritter":

Science made simple

Den konverterer fra det ene til det andre for deg.
Alt fra avstand (miles til KM osv), inches og foot til cm og meter mål, ounce, gallon til liter og og og og ja alt!


Her er
direkte link til den delen av samme siden som konverterer gallon til liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap