Savner søkekriterier i fiskebasen.

Er det muligheter for at Bitop, Verdensdel eller Land kan være et søkekriterie under avansert søk i fiske/skalldyr og plantebasen?

Hadde vert kjempe.

Rune
Enig!!!

Jeg f.eks sysler med et killi kar, som også skal være t biotop kar... helt håpløst å finne killi i basen da de fleste heller ikke har norske navn, det er bare en laaaang remse latinske navn.. litt mer utluking hadde vært greit!
Plussmedlem
Ja, godt forslag. Har sakna det sjølv, hehe... Det er berre ei lita utfordring...
Karl Inge S
Enig!!! Jeg f.eks sysler med et killi kar, som også skal være t biotop kar... helt håpløst å finne killi i basen da de fleste heller ikke har norske navn, det er bare en laaaang remse latinske navn.. litt mer utluking hadde vært greit!


I mellomtiden kan dere også hjelpe til med å gjøre basen mer søkbar ved å fylle ut profilene som ikke er utfyllt - med bl.a. norske handelsnavn. Dermed vil det blir enklere å søke Kunnskapsbasene er et felles ansvarsområde her på Akvaforum.

Du kan forøvrig fint søke på familien Aplocheilidae og få opp alle killifiskene som er i basen, Karl Husk at svært mange killiarter (og andre arter for den saks skyld) ikke har noe Norskt handelsnavn, så det blir et litt vanskelig kriterium å oppfylle i mange tilfeller.
Tone Andreassen
[QUOTE=Karl Inge S]Enig!!! Jeg f.eks sysler med et killi kar, som også skal være t biotop kar... helt håpløst å finne killi i basen da de fleste heller ikke har norske navn, det er bare en laaaang remse latinske navn.. litt mer utluking hadde vært greit!


I mellomtiden kan dere også hjelpe til med å gjøre basen mer søkbar ved å fylle ut profilene som ikke er utfyllt - med bl.a. norske handelsnavn. Dermed vil det blir enklere å søke Kunnskapsbasene er et felles ansvarsområde her på Akvaforum.

Du kan forøvrig fint søke på familien Aplocheilidae og få opp alle killifiskene som er i basen, Karl Husk at svært mange killiarter (og andre arter for den saks skyld) ikke har noe Norskt handelsnavn, så det blir et litt vanskelig kriterium å oppfylle i mange tilfeller.

Dette har jeg gjort , men med 229 treff blir det litt voldsomt

Men jeg er selvsagt enig i at alle må hjelpe til, men når det gjelder f.eks killi er jeg ganske blank i utgangspunktet, det er da problemet oppstår. Vet man hva man leter etter er det en relativt smal sak. Men håper jeg etterhvert kan bidra selv også, bare jeg får sving på fotograferingen håper jeg å få hjulpet med noen bilder også

Men dette er mer ment som forslag til forbedringer enn kritikk.
Plussmedlem
Karl Inge S
Men dette er mer ment som forslag til forbedringer enn kritikk.

Det sett vi stor pris på!
Karl Inge;

hvis du setter den ned foran PCen og søker opp info om killi-typen du savner info på kan du fort få lagt masse inn i Fiskebasen.

Og samtidig lærer du mye

Det er ikke bare bilder som trengs.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap