Hvilken fisk?

Legger ved et bilde av en fisk som jeg ikke vet hva er.
Hei! Kan kanskje være en Gastromyzon myersi (borneo sucker).

Ønsker meg forresten sånne selv!
Mest sannsynlig vis en Sewellia. Finnes bilder bå billedsøk, google.

Kan ikke det der med lenke og tør ikke å legge ut andre enn mine egne bilder (copy right, har ikke peiling på slikt, og da kjører jeg safe).
Helt korrekt, dette er en Sewellia lineolata. Ufattelig morsomme fisker, i hvertfall i butikkene. Men de er visstnok litt vanskelige. Satt akkurat og prøvde å finne info om de, jeg har sykt lyst på etpar sånne selv Er dessverre ikke mye info om den ennå ser det ut til.
Sewellia
Disse er veldig sky og vil i et selskapsakvarium ha vansker med å skaffe seg mat pga dette. De er også veldig kresne på vann kvalitet, temeratur osv. fikk vi opplyst på en dyrebutikk på Moa.
Ronald Berntsen
Legger ved et bilde av en fisk som jeg ikke vet hva er.

Er det din fisk og i såfall ditt bilde? Da ville jeg ha sendt det inn i basen her...

Mvh Trym
dumperbabe
Disse er veldig sky og vil i et selskapsakvarium ha vansker med å skaffe seg mat pga dette. De er også veldig kresne på vann kvalitet, temeratur osv. fikk vi opplyst på en dyrebutikk på Moa.

Jeg vet ikke om det stemmer eller ikke, men av det jeg har sett i diverse dyrebutikker i området virker de i hvertfall ikke sky, virker heller som om de har en livlighet bortimot en gjennomsnittlig pansermalle
Det ligner fælt på en Sewellia lineolata, ja, men det er litt annerledes mønster på min, spesielt på sidene.
Jeg vet ikke hvor mange varianter det finnes. Jeg har funnet noen aldeles få, og de var helt forskjellig. Så da er det jo mulig at lineolata er min fisk, bare med litt annet mønster.
tertit
[QUOTE=Ronald Berntsen]Legger ved et bilde av en fisk som jeg ikke vet hva er.

Er det din fisk og i såfall ditt bilde? Da ville jeg ha sendt det inn i basen her...

Mvh Trym

Ja, det er min fisk, og jeg som har tatt bildet. Jeg kan laste det opp til basen når jeg er rimelig sikker på hvilken fisk det er :P
Flott bilde! Send det inn så er vi svært takknemlige
Har prøvd denne arten selv, men dem døde etter kort tid. Tipper dem har vanskelig for å finne nok riktig mat i akvarium, men det er bare gjetning.
Jeg vet dette er en gammel tråd, men jeg har selv en Sewellia lineolata i karet mitt. Jeg vil bare si at den fins ikke sky, den er frampå og henger på glasset. Er det "middagstid" tar det ikke mange sekundene før han kommer fram og kaprer tabletten ved å legge seg over den. Der ligger den å gomler på den og koser seg til den er mett. Utrolig flott og morsom fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap