Gullfisk oppdrett

Noen som vet noenting om dette?

Etter at jeg skiftet vann til gullfiskene i dag kom det et slags seigt slim i vannet. Antar at gullfiskene har hatt seg en omgang.

Tok slimet og puttet det i et norgesglass med vann. Er det noen sjangs for at det skal bli gullfisker av dette eller er jeg på helt feil jorde?
og hva gjør jeg evt. for å få det til?????
Er det ingen som vet noe om gullfisk oppdrett???!!?

Hvis det er noe som vet noe vil de svare, det er ikke noe poeng i å spørre om og om igjen.

Anbefaler deg i mellomtiden å søke etter informasjon på internett.
Du må huske at gullfisk er en stoooor fisk... kan nevne at jeg innehar norgesrekorden på arten, en fisk på 915gram tatt i et vann ved Kristiandsand. Gullfisk formerer seg mange steder i Norge, både i større hagedammer og små tjern/vann, det samme gjelder koi-karpe. Har også hørt om noen som littt tilfeldig har fått dette til i mindre hagedammer.
Gullfisk oppdrett
Har mange oppdrett på gullfisk. Eg setter eit par til i et kar, forer godt etter en tid ser eg når dei leker. Dei kan leke i flere timer, og dei legg mange egg . Eg har eit reint kar for lek med kunn litt javamose i bunnen, der legg dei egga. Dei klekkes etter 2-3 dager starta med artemia etter 1-2 dager etter klekking
Ikke meningen å mase :-)
Er bare så fryktelig utolmodig av meg, unnkyld til MC og alle dere andre. Skal gjøre mitt beste for å skjerpe meg *skamme seg*

Takk for svar

Du trenger ikke skamme deg, bare kjøp en liten tube tålmodighet til smøring i slike tilfeller
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap