kjøpe fisk og akvarium på nettet

Hei, jeg har tenkt å starte opp et 375 liter til høsten, hvordan er det å kjøpe akvarium på nettet, og eventuellt fisk?
Noen erfaringer fra gode nettbutikker ?
Hva skjer hvis karret knuses under transport etc...?

Å handle på nett er svært lettvint, og ofte er det en god del å spare.
Å handle akvarier, er like enkelt som å handle vanntest, men frakt av akvarier koster gjerne en del.

For min del, som bor i langt opp i nord, er det såpass kostbart med frakt, at det ikke lønner seg å kjøpe kar under 250L på nett, og jeg ser at du bor ennå lengre nord enn meg

Skjekk ut med aktuelle butikker hva dem tar i frakt, dette varierer sterkt.

Har selv handlet med flere av nettbutikkene, og har til dags dato ikke hatt problemer med noen av dem. Andre har imidlerid slitt noe med både Akvasia og Webzoo, med tanke på levering.

Om karet knuser på vei nordover, er det forsikra, og vil derfor erstattes uten at dette koster deg en krone. Slik har det i alle fall vært med de karene jeg har bestilt.
Raskt har det også gått, bestilte min 375L en fredag morgen, og mandag morgen var det levert på døra. Fikk sjokk, hadde ikke klarert noe til at dette karet kom Ble litt panikk i kåken da

Å bestille fisk på nett har jeg rett å slett styrt unna. Frakt blir ofte svært kostbar, og jeg liker best å se varen jeg kjøper før jeg betaler. Å studere fiskene nøye i butikken, har vært med på å gjøre at jeg ikke har hatt sykdom i mine kar på over 4 år, noe jeg er meget glad for.
Akvarium er faktisk de fleste lokale butikker konkuranse dyktig på pris. Jeg har faktisk og fått bedre pris av min lokale butikk enkelte ganger, så det kan lønne seg og gå innom og spørre. Er prisene noen lunde i nærheten ja så foretrekker jeg og handle lokalt. Pumper og utstyr, for, etc, er halve prisen på nettbutikker. Ellers har jeg bare gode erfaringer med og handle på Webzoo. Når det gjelder fisk og planter har jeg hørt mange lovord omAquazoo og skal prøve meg på en sending derfra om en stund fisk sendes med express så noe porto blir det jo, men er du ute etter litt spesielle fisker er disse ofte mye billigere og så kan man jo gå i sammen med flere og bestille.
Takker for svar. Da bestilles et karr til høsten.
hei
jeg har tenkt å bestille med ett akvarium på over 300 liter .. men kordan nettbutikk e å annbefale ??
Har handlet fra de fleste nettbutikkene, men må si at jeg trives best med å handle hos Tropefisk. Her er det alltid god service, og varene sendes alltid i rett tid.

Aquazoo virker også som en meget hyggelig og særiøs butikk, det samme gjelder Aquakarolin
Har gjort mange greie handler hos Webzoo også, for den del

Når det gjelder pris, kan det fort lønne seg å kjøpe karet fra f.eks danmark. Litt alt etter størrelse, og hvor en bor.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap