- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Caridina sp. ´crystal red shrimp´ Rød Krystallreke oppdage yngel
Caridina sp. ´crystal red shrimp´ Rød Krystallreke oppdage yngel
Ser at overnemte reke har sluppet egga. Den har gått i rundt tre uker med egg. Har noen et godt tips for å få se om det har blitt yngel. Kan en feks holde en lyskilde inn mot glasset og lokke de til seg yngelen. Disse ynglene må jo være knøttsmå så jeg har i alle fall ikke greid å se noen enda. Slenger med ett bilde av det jeg tror er den antatte mora.
Postet 10.04.06 kl 23:23
Postet 11.04.06 kl 00:27
Postet 11.04.06 kl 18:09
Yepp, jeg hadde rekene ei god stund før jeg det plutselig var rogn på ei. Grunnen til at det tok ei stund var vell rett og slett at de måtte vokse seg store nok. Da jeg kjøpte de i butikk synes jeg ikke de var så små, men de har vokst adskillig spesielt i bredden. Når det gjelder spesialisert formering så finnes det en artikkel her på forumet som er skrevet av rekekongen. Der står det hvilke arter og reker som formerer seg spesialisert. Artikkelen anbefales. Kjøpte forøvrig noen reker av kongen og de går med egg nå. Det så faktisk ut som en tur over halve landet stimulerte til formering, det så ut som ei maurtue oppe i karet da jeg hadde fått slept de uti. Sprakk da jeg oppdaga kirsebær reker på Centrum zoo i Drammen for litt siden, de fikk rogn etter en to tre dager. de går nå i ett føde nett i reke karet mitt da jeg ikke har plass til de noe annet sted for øyeblikket.
Postet 11.04.06 kl 20:11
Postet 11.04.06 kl 20:14
Postet 11.04.06 kl 20:34
Da er den første rekyngelen sett. Har eheim aqvaball pumpe og der kan man se inn på filterpatronen. Der satt det en flott liten tass. Det som gjorde at jeg så den var de hvite stripene som syntes godt. Prøvde å knipse et bilde men det lyktes ikke. Legger ved et bilde av en av de voksne rekene, muligens hu`a.
Postet 13.04.06 kl 12:00
Postet 16.04.06 kl 14:57
De er veldig vanskelige å oppdage, mørkt akvarie og lommelykt er det som gjelder. Kjerringa har fått bekrefta at gubben hennes har tilta. Seint i går kveld så jeg en som var fin og rød med hvite striper som labba rundt oppe på pumpehodet. Tror det har vært parring på gang da et par av krystall rekene har rasa rundt i karet. Jeg håper at en av de andre også er ei hue. Yngelen er forbausende lang til å komme fra ett såpass lite egg. Jeg lurer også på hvor mange yngel det kan være oppe i karet. De vokser vel til.
Postet 16.04.06 kl 16:47
Kirsebær reker...
Har du noen igjen til en fersking i Drammen?
har en Gabon reke fra før, går Kirs,rekene godt sammen med Gabon eller vil de angripe hverandre`?`
mvh
jan h
har en Gabon reke fra før, går Kirs,rekene godt sammen med Gabon eller vil de angripe hverandre`?`
mvh
jan h
Postet 07.07.08 kl 23:11
Postet 08.07.08 kl 00:09