Guramier..? Og å blande dem??

Har en "perle gurami" i et 180 liter akvarium-en hann, hunnen døde her om dagen, men vil bli erstattet med ei ny.
Det jeg lurer på er om jeg kan sette inn et par Colisa lalia(dverguramier) i samme karret.
Driver å "tømmer" 22o literen, for det skal brukes som malle karr.
Funka helt fint å blande Guramier til meg ja. Det det kommer an på er vel om de har nok vegetasjon og gjemmeplasser. MEN jeg har prøvd både perle-, honning-, og dverggurami og når det gjaldt honning og perle så var det nødvendig med 2 hunner pr han. Man må nesten prøve seg fram litt på dette. Temperemantet er forskjellig hos fisk, som hos mennesker.
Guramier
Heisan, hvorfor ikke prøve med tykkleppe guramier. Det er nok mer hardføre en dvergguramier. Husk at når dvergguramier sloss stiller de seg bare opp imot hverandre og viser finner / størrelse, noe som gjør disse veldig svake imot " hissigpropper som feks perleguramier.

På " Dyrego " strømmen har de også forøvrig røde leppeguramer.

Kun ment som et innspill ifra en som har prøvd litt forskjellig " guramiblanding "
Nå har jeg puttet oppi dverguramiene i 180 literen og det går foreløpig bra.

Vil ikke ha noen flere/andre guramier, driver nå og "tømmer" 220 literen for å bruke det som malle karr.

Nå er det igjen 2 store scalarer, dem skal over i diskus karret, bare dem minste diskusene blir større.
Så nå er det L134, L144, ancistrus, Ottoer og SAEer igjen i "malle"karret. Skal lage det om til reint L134 og L144 karr-tror jeg..
Jeg har en blågurami-hann og en perlegurami-hann i samme akvarium, nå i en 140 l, men før var de to i en 60 l. De er bestevenner, og holder sammen i tykt og tynt! Sikkert fordi de er like hverandre, og de har felles atferd. De plager heller ikke andre fisker, så jeg vil si at det går fint an å kombinere guramier

Lykke til!

Legger ved et bilde av "Fartstripa" mi
Funker greit å blande guramier, så lenge det ikke er i kjøkkenmaskinen
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap