Elins vannvittige vannverden (side 10)

tweetybird
fin tråd dette her Elin :) lagde du den bakgrunnen av den jackofoam'en du fikk av meg? var det greit og bruke den? lurer på om jeg skal få lagd noen selv snart :)

Takk Johan

Ja, lagde den av den jackofoamen ja. Var mye bedre enn å bruke isopor, siden det ikke fliset seg opp så lett. Ganske gøy å lage bare bruk biltema universal silikon og masse av den!
Inaktiv bruker
okei
okei, så biltema universal silikon kan brukes i akvarier altså? du forsegla ikke med noe epoksy lim eller noe sånn?
Den grønne som heter universal er bra til akvariebruk. Trenger ikke forsegle da
Inaktiv bruker
okei

da tror jeg at jeg å skal prøve meg etterhvert
tweetybird
okei:) da tror jeg at jeg å skal prøve meg etterhvert :)

Lykke til, det var ganske gøy å gjøre. Ble jo ganske fint også. Passer sikkert greit i dine 63 litere med coryer
Inaktiv bruker
ja det hadde jo det

jeg får se hva jeg gjør nå.. kanskje jeg skal ta og lage de senere.... nå er jeg så gira på å få opp den reolen att hehe
I dag klarte jeg ikke holde meg fra å sleppe oppi klorekene i ett av reolkarene... I går vridde jeg en ganske tett proflow swamp oppi dette karet så det er kanskje noen filterbakterier i. Jeg slapp noen blå eplesnegler i ett annet av karene også. Tenkte de kunne kjøre inn det.

Ellers ser det ut til at jeg skal ta meg en skiens og langesund tur til neste helg og hente utstyr og fisk. Gleder meg masse til det.

Corydoras aeneus albinoene hadde overlevd natta utafor fødenettet så da er det bare å sleppe løs resten tener jeg. Har bare ikke gjort det for jeg sliter med tanken om at jeg egentlig ikke ville ha albinoer... Ville helst hvertfall hatt dem i ett anna kar slik at de korpulente fruene kunne fått en herremann og lagt egg. Kanskje det gjør det selv om det er en haug (ca. 40) albino yngler sammen med dem. Er vel altfor tidlig å sleppe albinoene i ett eget kar?

tweetybird
ja:) det hadde jo det :) jeg får se hva jeg gjør nå.. kanskje jeg skal ta og lage de senere.... nå er jeg så gira på å få opp den reolen att:) hehe

Skjønner jeg godt, er jo drid gøy med reol!
I kveld har ikke ting blitt som planlagt for å si det pent. Gikk ned for å sjekke og fore pluss å slippe ut corydoras aeneus albinoene av fødenettet.

Utslippet ble morsomt og jeg filmet litt kaos på bunnen der. Tror det var over 40 yngel

<embed src="http://www.youtube.com/v/R1N4LpvwI3w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>

Så etter den morro'a gikk jeg for å fore corydoras arcuatus og black. Da så jeg at det var trøbbel i det karet. 3 arcuatus manglet nesten helt bart! Og en så ut til å slite noe veldig, hadde tilogmed skjegg/dun ut av den ene gjellen. Etter panikk, innlegg her, pm på NA og gode råd ble corydorasene flyttet. Arcuatus i ett kar og Black i ett annet. I reolen begge to. Sanden i karet de ble flyttet fra luktet pyton og jeg fant en død arcuatus bak filteret. Der var sikkert synderen for nitritten jeg fant for noen dager siden. En av arcuatusene ser ut som den holder på å dø, den med dun fra gjellen, men jeg gir den til i morra. Håper den klarer seg. Er nå 8 av 10 igjen.

Oj, dette hørtes ikke bra ut, men så bra at du så det og fikk gjort noe med det. Håper det går bra med dem altså.
Takk jeg håper også det skal gå bra med dem. Får se i morgen
Har sitti å skumlest deler av tråden din, Knall bra ! Utrolig å du har jobbet og hva du har fått til. Gratulere med ny reol og en super-flott personlig vannverden
Den arcuatusen som slet mest var død i dag på morran. Kanskje like greit for det stygge ved gjellen så ut som den hadde revet av gjellen og fått sopp der :s

[External Image]

De andre svømmer og spister så det ser ut som det går greit. Tror jeg gjorde best i å flytte dem. Ble en liten undring om dette med sandsnegler, bunnlag og bakterier i en annen tråd og i den forbindelse tok jeg bilder av en corydoras sp. black med nesa langt nedi grusen ved siden av en sandsnegle. Hvem greier å grave de skumle luftlommene bort? hehe

[External Image]

Ellers bilder av corydoras arcuatus pasientene i deres nye hjem:

[External Image]

Her fikk jeg speilbildet av megselv som tar bildet og giiid så fint jeg holder kameraet *ler*
[External Image]

Noe som jeg syns er kjempestilig og litt av en gåte er den mørke corydorasen som jeg har klekt sammen med albino'ene. Den ser mer og mer ut som en vanlig aeneus. Men de store spørsmålene mine er da: er foreldrene albinoer som plutselig fikk en vanlig? Er moren en vanlig og faren en albino? Har jeg kanskje en vanlig aeneus han som har greid å få en av de korpulente fruene med på lek? Den vanlige ynglen er også en del større enn albinoene så da har jeg plutselig begynt å lure på om albinoene mine kanskje ikke er aeneus, de kan jo være paleatus?? hmm mysterie! Noen forslag anyone? hehe

[External Image]

[External Image]

Som vanlig fæl lyd på filmen av den lille sølv corydorasen

<embed src="http://www.youtube.com/v/yfdQKbePPHM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
Fikk tatt ett samlingsbilde av noen albinoer, en geohopague, en stor aeneus jente og ei lita sommerfuglciklide jente:

[External Image]

Aeneus og albinoer:

[External Image]

Og ett dårlig av den store kloreka mi

[External Image]

Jeg venter forresten på en boliviansk sommerfulgciklide han som kommer med bussen fra Oslo. Min kamerat Rune har drettet den (og de to andre jentene jeg har) og sender hannen med lillebror Morten. Skal bli gøy å se om jentene setter pris på guttebesøk. De er jo altfor unge til at de kan leke noe annet en sisten..

[External Image]
Spennede dag. Tok litt bilder og drømmer om speilreflekskamera hehe.

Først noen av sterbai ynglene som nyter livet på proflow svampen. Sikkert mye nam nam der

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Så noen av mine flotte aktive corydoras sp. black (må finne ett kortere navn å kalle dem)

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det ser ut til å gå bra med corydoras black og arcuatus. Black virker ikke til å ha merket noe til at det var noe galt i det gamle karet eller flyttingen. Arcuatusene er litt mer betuttet. De største er i full vigør, men de minste som har mistet litt av barteprakten er stillere.

[External Image]

[External Image]

her med kamuflasje

[External Image]
I karet hvor jeg hadde arcuatusene og theblacks har jeg kjøpt ny pumpe. Utvendig amtop 3337. Har byttet vann, slamsugd og skrubbet alt av røtter. Satser på at når jeg har nye pumper som er innkjørt gjennom filtergugge fra 540 literen blir ting i orden til at karet skal bli mallekar.

Skulle ut og kjøpe litt rødemygglarver i dag og dro helt til Bergmoen. Tenkte også å svinge innom dyrlegen og kjøpe slankefor til min lilte shelti jente. Der hadde de noen kjempesøte corydoraser jeg bare måtte ha. Jeg vet ikke helt hva de heter enda, men det jobbes med saken! Takk for hjelpen dere vet hvem dere er hehe.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det ser ut til at arcuatusene dine trenger å få kvittet seg med litt egg snart! Den ene ligger og gynger på magen sin! ;-D
Tilfeldig bekjentskap
© Hans Rune Bø
Reklame for plussmedlemskap