- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins vannvittige vannverden (side 10)
Elins vannvittige vannverden (side 10)
tweetybirdfin tråd dette her Elin :) lagde du den bakgrunnen av den jackofoam'en du fikk av meg? var det greit og bruke den? lurer på om jeg skal få lagd noen selv snart :)
Takk Johan
Ja, lagde den av den jackofoamen ja. Var mye bedre enn å bruke isopor, siden det ikke fliset seg opp så lett. Ganske gøy å lage bare bruk biltema universal silikon og masse av den!
Postet 19.10.07 kl 22:48
Inaktiv bruker
okei
okei, så biltema universal silikon kan brukes i akvarier altså? du forsegla ikke med noe epoksy lim eller noe sånn?
Postet 19.10.07 kl 22:54
Postet 19.10.07 kl 23:00
Inaktiv bruker
okei
da tror jeg at jeg å skal prøve meg etterhvert
da tror jeg at jeg å skal prøve meg etterhvert
Postet 19.10.07 kl 23:11
Postet 19.10.07 kl 23:30
Inaktiv bruker
ja det hadde jo det
jeg får se hva jeg gjør nå.. kanskje jeg skal ta og lage de senere.... nå er jeg så gira på å få opp den reolen att hehe
jeg får se hva jeg gjør nå.. kanskje jeg skal ta og lage de senere.... nå er jeg så gira på å få opp den reolen att hehe
Postet 20.10.07 kl 16:22
I dag klarte jeg ikke holde meg fra å sleppe oppi klorekene i ett av reolkarene... I går vridde jeg en ganske tett proflow swamp oppi dette karet så det er kanskje noen filterbakterier i. Jeg slapp noen blå eplesnegler i ett annet av karene også. Tenkte de kunne kjøre inn det.
Ellers ser det ut til at jeg skal ta meg en skiens og langesund tur til neste helg og hente utstyr og fisk. Gleder meg masse til det.
Corydoras aeneus albinoene hadde overlevd natta utafor fødenettet så da er det bare å sleppe løs resten tener jeg. Har bare ikke gjort det for jeg sliter med tanken om at jeg egentlig ikke ville ha albinoer... Ville helst hvertfall hatt dem i ett anna kar slik at de korpulente fruene kunne fått en herremann og lagt egg. Kanskje det gjør det selv om det er en haug (ca. 40) albino yngler sammen med dem. Er vel altfor tidlig å sleppe albinoene i ett eget kar?
Ellers ser det ut til at jeg skal ta meg en skiens og langesund tur til neste helg og hente utstyr og fisk. Gleder meg masse til det.
Corydoras aeneus albinoene hadde overlevd natta utafor fødenettet så da er det bare å sleppe løs resten tener jeg. Har bare ikke gjort det for jeg sliter med tanken om at jeg egentlig ikke ville ha albinoer... Ville helst hvertfall hatt dem i ett anna kar slik at de korpulente fruene kunne fått en herremann og lagt egg. Kanskje det gjør det selv om det er en haug (ca. 40) albino yngler sammen med dem. Er vel altfor tidlig å sleppe albinoene i ett eget kar?
Postet 20.10.07 kl 16:28
Postet 20.10.07 kl 16:29
I kveld har ikke ting blitt som planlagt for å si det pent. Gikk ned for å sjekke og fore pluss å slippe ut corydoras aeneus albinoene av fødenettet.
Utslippet ble morsomt og jeg filmet litt kaos på bunnen der. Tror det var over 40 yngel
<embed src="http://www.youtube.com/v/R1N4LpvwI3w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
Så etter den morro'a gikk jeg for å fore corydoras arcuatus og black. Da så jeg at det var trøbbel i det karet. 3 arcuatus manglet nesten helt bart! Og en så ut til å slite noe veldig, hadde tilogmed skjegg/dun ut av den ene gjellen. Etter panikk, innlegg her, pm på NA og gode råd ble corydorasene flyttet. Arcuatus i ett kar og Black i ett annet. I reolen begge to. Sanden i karet de ble flyttet fra luktet pyton og jeg fant en død arcuatus bak filteret. Der var sikkert synderen for nitritten jeg fant for noen dager siden. En av arcuatusene ser ut som den holder på å dø, den med dun fra gjellen, men jeg gir den til i morra. Håper den klarer seg. Er nå 8 av 10 igjen.
Utslippet ble morsomt og jeg filmet litt kaos på bunnen der. Tror det var over 40 yngel
<embed src="http://www.youtube.com/v/R1N4LpvwI3w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
Så etter den morro'a gikk jeg for å fore corydoras arcuatus og black. Da så jeg at det var trøbbel i det karet. 3 arcuatus manglet nesten helt bart! Og en så ut til å slite noe veldig, hadde tilogmed skjegg/dun ut av den ene gjellen. Etter panikk, innlegg her, pm på NA og gode råd ble corydorasene flyttet. Arcuatus i ett kar og Black i ett annet. I reolen begge to. Sanden i karet de ble flyttet fra luktet pyton og jeg fant en død arcuatus bak filteret. Der var sikkert synderen for nitritten jeg fant for noen dager siden. En av arcuatusene ser ut som den holder på å dø, den med dun fra gjellen, men jeg gir den til i morra. Håper den klarer seg. Er nå 8 av 10 igjen.
Postet 20.10.07 kl 22:03
Postet 20.10.07 kl 22:28
Postet 20.10.07 kl 22:31
Postet 20.10.07 kl 22:38
Postet 20.10.07 kl 22:41
Den arcuatusen som slet mest var død i dag på morran. Kanskje like greit for det stygge ved gjellen så ut som den hadde revet av gjellen og fått sopp der :s
De andre svømmer og spister så det ser ut som det går greit. Tror jeg gjorde best i å flytte dem. Ble en liten undring om dette med sandsnegler, bunnlag og bakterier i en annen tråd og i den forbindelse tok jeg bilder av en corydoras sp. black med nesa langt nedi grusen ved siden av en sandsnegle. Hvem greier å grave de skumle luftlommene bort? hehe
Ellers bilder av corydoras arcuatus pasientene i deres nye hjem:
Her fikk jeg speilbildet av megselv som tar bildet og giiid så fint jeg holder kameraet *ler*
De andre svømmer og spister så det ser ut som det går greit. Tror jeg gjorde best i å flytte dem. Ble en liten undring om dette med sandsnegler, bunnlag og bakterier i en annen tråd og i den forbindelse tok jeg bilder av en corydoras sp. black med nesa langt nedi grusen ved siden av en sandsnegle. Hvem greier å grave de skumle luftlommene bort? hehe
Ellers bilder av corydoras arcuatus pasientene i deres nye hjem:
Her fikk jeg speilbildet av megselv som tar bildet og giiid så fint jeg holder kameraet *ler*
Postet 21.10.07 kl 16:55
Noe som jeg syns er kjempestilig og litt av en gåte er den mørke corydorasen som jeg har klekt sammen med albino'ene. Den ser mer og mer ut som en vanlig aeneus. Men de store spørsmålene mine er da: er foreldrene albinoer som plutselig fikk en vanlig? Er moren en vanlig og faren en albino? Har jeg kanskje en vanlig aeneus han som har greid å få en av de korpulente fruene med på lek? Den vanlige ynglen er også en del større enn albinoene så da har jeg plutselig begynt å lure på om albinoene mine kanskje ikke er aeneus, de kan jo være paleatus?? hmm mysterie! Noen forslag anyone? hehe
Som vanlig fæl lyd på filmen av den lille sølv corydorasen
<embed src="http://www.youtube.com/v/yfdQKbePPHM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
Som vanlig fæl lyd på filmen av den lille sølv corydorasen
<embed src="http://www.youtube.com/v/yfdQKbePPHM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
Postet 21.10.07 kl 17:03
Fikk tatt ett samlingsbilde av noen albinoer, en geohopague, en stor aeneus jente og ei lita sommerfuglciklide jente:
Aeneus og albinoer:
Og ett dårlig av den store kloreka mi
Jeg venter forresten på en boliviansk sommerfulgciklide han som kommer med bussen fra Oslo. Min kamerat Rune har drettet den (og de to andre jentene jeg har) og sender hannen med lillebror Morten. Skal bli gøy å se om jentene setter pris på guttebesøk. De er jo altfor unge til at de kan leke noe annet en sisten..
Aeneus og albinoer:
Og ett dårlig av den store kloreka mi
Jeg venter forresten på en boliviansk sommerfulgciklide han som kommer med bussen fra Oslo. Min kamerat Rune har drettet den (og de to andre jentene jeg har) og sender hannen med lillebror Morten. Skal bli gøy å se om jentene setter pris på guttebesøk. De er jo altfor unge til at de kan leke noe annet en sisten..
Postet 21.10.07 kl 17:08
Postet 23.10.07 kl 21:43
Postet 23.10.07 kl 21:51
I karet hvor jeg hadde arcuatusene og theblacks har jeg kjøpt ny pumpe. Utvendig amtop 3337. Har byttet vann, slamsugd og skrubbet alt av røtter. Satser på at når jeg har nye pumper som er innkjørt gjennom filtergugge fra 540 literen blir ting i orden til at karet skal bli mallekar.
Skulle ut og kjøpe litt rødemygglarver i dag og dro helt til Bergmoen. Tenkte også å svinge innom dyrlegen og kjøpe slankefor til min lilte shelti jente. Der hadde de noen kjempesøte corydoraser jeg bare måtte ha. Jeg vet ikke helt hva de heter enda, men det jobbes med saken! Takk for hjelpen dere vet hvem dere er hehe.
Skulle ut og kjøpe litt rødemygglarver i dag og dro helt til Bergmoen. Tenkte også å svinge innom dyrlegen og kjøpe slankefor til min lilte shelti jente. Der hadde de noen kjempesøte corydoraser jeg bare måtte ha. Jeg vet ikke helt hva de heter enda, men det jobbes med saken! Takk for hjelpen dere vet hvem dere er hehe.
Postet 23.10.07 kl 21:59
Postet 23.10.07 kl 22:13