1001 måter å søle vann på (side 10)

Når man har slamsugd 10 l. vann ned i ei bøtte og setter deg oppå et bord ved siden av akvariumet litt for å se på fiskene, og så tråkke på bøtta så alt akvarievannet
renner utover gulvet.
Hvor har det blitt av nummereringa?? Hvordan skal vi ellers vite når vi kommer opp i 1001 måter å søle vann på, hvis alle glemmer å nummerere de forskjellige måtene.... Tillater meg å ordne opp. ;p

188. Å glemme å skru ned gjennomstrømningen på det utvendige filteret før man begynner å tappe ut vann, og så konkludere med at det ser ut til å gå bra etter man har begynt å tappe og kommer på hva man har glemt, for så å oppdage at det slett ikke går bra likevel, men at det renner MYE vann ut mellom plasttoppen og karet.
189: Prøve å sette et 15L akvarie inn i en romdeler (små rom, men akkurat plass til akvariet) løs plastkant øverst og absolutt ikke skjøvet karet langt nok inn før man slipper. 15 liter vann på en dimmer til stålampa har jammen en merkelig effekt, noe som forårsaket sorte svimerker på gulvet og en særdeles ubehagelig lukt i hele stua.

190: som sagt, akvariejenter er våtere. Det er ikke lett å bytte og omrokkere i et akvarie som er ca 130 cm høyt og man er 158 cm selv. Det er ikke bare puppene som blir våte, men armene også. Det er innmari ubehagelig hver gang man løfter armene og vannet renner ned.

191: å fiske opp f eks relativt store sebraciklider i en LITT liten hov. Sprellende fisk er griseekkelt og med tanke på min særdeles sjarmerende hylig, skriking og hopping resulterer det ofte i vannsprut både fra fisken og meg selv. Men jeg ER sjarmerende der jeg hopper og skriker asså!!!

192: Å stå på en barkrakk ( ja, vi har bar i stua) for å nå opp til øverste karet i reolen for å bytte vann. Balansen er ikke strålende på disse høye krakkene og resultatet er at man i ren forfjamselse slipper boksen man bruker for å tømme vannet med for å holde seg fast i reolen i frykt for å ramle ned og slå seg halvt fordervet.

193: I ren latskap flytte et 375liters akvarium(på bord) som er fylt til randen med vann. Måtte jo lete etter de forsvunnede krabbene.....

194: Å igjen prøve å flytte det samme akvariet fylt med vann for å bære ut et billiardbord på totalt 1 tonn..... DET har også skjedd.

195: Det samme 375liters akvariet.... Å prøve å fylle det nesten helt til randen med vann og oppdage at det absolutt IKKE er toppforseglet......

196: Å fylle akvariet helt fullt med vann for så å putte nedi røtter, planter og steiner. Selv om det bare er pynt så har det volum.

197: Når bikkja jager katta veggimellom, katta tar en snarvei langs kanten på akvariet bare for å finne ut at kanten er smal og han ikke har såååå god balanse.

198: samme katten, samme hunden og utvendig pumpe. Den pumpa KAN faktisk velte! Slangen løsner jo og hvor blir det av vannet? På gulvet selvsagt...

199: Å sette et innvendig filter i ei balje med runde hjørner som blir viere på toppen. Fluval 4+ har faktisk ganske bra trykk!

200: Prøve å lære ungene å ta vannbytter på sine egne kar. De er ikke særdeles kompetente gitt. 70% vann på gulvet, 30% i bøtta...

201: Å henge en fangstboks på kanten av ramma for så å oppdage at ramma er LITT for bred... Selvfølgelig MED fisk oppi.....
202.bake når lillesøster og storesøster krangler, gir som oftes en liten vannpytt
203. fiske ut død fisk og ikke huske at hoven huser ganske mye vann
Inaktiv bruker
metode 204 er å bruke en gamelsykeslange hekt til kranen og med et uheld tryke for mye på den delen som vannet kommer ut av sån at tryket samles inni slangen og til slut så hoper den av krana og da sklir jo slangen på gulvet og det vannet som er i slngen render jo ut på gulvet det har sjed med meg =

metode 205 er å tukle med en pumpe eter rgngjørin og da er dt onkeligt fut i pumpen så sje uhelet pumen får den posisjonen og skyter vannd ut av akvariumet det har og sjed med meg =

metode 206 er å ha et syltetøyglas med vannd og akvariumplanter for nerme sengen og slå det ned mens man sover og det har sjed med meg fnis =
207. og ta ut en innvendig pumpe uten og helle ut vannet først(klok av skade)

208. bli opptata av fiskene mens du tømmer ut vannet i bøtta(klok av skade)
209. Skifte vann med bøtte for så å tryne over dørstokken med bøtta i armene.
Inaktiv bruker
metode 210 er å sifte vann i akvariumet mens man leser en donalpoketbok det sier seg selv etter en stun vanne i bøta så den blir ful og render ut på gulvet det har jeg ikke opplevd selv men man vet jo aldri det kan jo sje en gang =
211. fylle alt for mye vann i bøtta, så mens du går fra badet til akvarierommet skvulper du ut halvet bøtta.
212.

Dette er den foreløbig beste altså;

Spy i en bøtte halvfull med akvarievann. Det spruta.
Iseliin90
#57 Helde over alt vannet fra bøtta til do, og ikke treffe 100% sikkert. Både doskål og parketten rundt blir vått... For snakk om ikke sokkene som tråkker rundt i det og strør det med seg over hele overetasjen fra rommet mitt- doen - dusjen for å hente nytt vann osv.=)

*ler*
Dette er jeg også blitt veldig flink til etterhvert
GK
207. og ta ut en innvendig pumpe uten og helle ut vannet først(klok av skade)

Den er definitivt testet ut, og jeg har ikke blitt klok av skade...

213. Sette sammen ny reol på stua, når reolen skal stå på soverommet. I bæresekvensen passeres div. slanger, ledninger og en helt full vannlagringsstamp. I den intense kampen for å unngå ledninger og slanger, skumpet jeg borti vannlagringsstampen med den ene enden av reolen, og det skvulpet godt utover gulvet (atter en gang). Dette ble testet ut i går...
Hvordan søle vann
haha det er så enkelt å søle. når jeg bærer en full bøtte vann til vasken får å tømme den ,så snubler jeg alltid i skjøteledningen .
nå har jeg ike lest igjennom alle punktene,, men jeg har muligens punkt 214.
Å skulle være lur å fylle vann i det utvendige filteret med å suge på insug slangen å så sette den på filteret.. er du ikke kjapp nok her så blir det fort vann på gulvet..

Punkt 215. å være gjerrig på slanger til det utvendige filtert, etter noen års drift blir disse slangene rimelig harde.pog de sitter ikke like godt som nye.. fant ut at 600liter vann på gulvet var overaskende mye!( dette skjedde overnatten. heldig vis var det i en kjeller med murgulv og gulvbelleg.)
Tom Anders
fant ut at 600liter vann på gulvet var overaskende mye!( dette skjedde overnatten.

Iiiik! Hvor mange cm vann utgjør det på gulvet? *grøsser bare ved tanken*
216. Se at katten prøver å lirke av lokket på en to-liters bolle med vann og akvarieplanter som står litt vel ustødig, og tenke "bare vent litt til, må bare bli ferdig med dette".
Inaktiv bruker
grøs tør ikke å tenke på hva som kan sje =:-S
217. Skumpe til testglassene slik at de velter, akkurat når du er ferdig med å dryppe testdråpene nedi (eller egentlig ellers også). Det er ikke mange dråper vann, men de er gufne dråper vann, med ekle kjemikalier nedi. To ganger har jeg dessuten greid å velte dem nedi akvarier (jeg har definitivt sluttet å ha dem i nærheten av karene mine nå, bare så det er sagt). De ble ikke akkurat søling av vann av det, men jeg ville ha foretrukket å fått det på gulvet i et slikt tilfelle. Jeg kan forsikre dere om at det da ble tatt digre lynvannbytter. Heldigvis gikk det bra i begge tilfellene.
218: Tappet vann av 275 literen på stua. Lot det renne ut stuevinduet og ned i hagen. Da jeg gikk ned i kjelleren senere på kvelden så jeg at en god del av vannet hadde funnet veien INN IGJEN i rommet rett under da vannspruten har stått på ei rute som ikke er helt tett rundt karmen! Heldigvis bare murgulv.

Denne historien er litt juks, ettersom det ikke ble søl, og at det heller ikke var akvarierelatert (bare nesten). Men antall liter vann, dersom det hadde skjedd, hadde vært betydelig.

I dag har jeg og ei jeg kjenner holdt på med å spyle husveggen med høytrykksvasker. Ettersom huset er 2-etasjes, og jeg bor i 2. etasje (og har hysterisk høydeskrekk, det var derfor jeg trengte hjelp - av ei som kunne stå i stigen i veggen), måtte vi ta høytrykksvaskeren opp i etasjen min, koble den på vannslangen jeg vanligvis bruker til å fylle vann i akvariene (derfor er det nesten akvarierelatert), og så ta "pistolen" og slangen som går til den ut av vinduet. Da jeg kjøpte høytrykksvaskeren, kjøpte jeg den med 8 meter høytrykksslange, nettopp med tanke på nettopp denne jobben. Som sagt, koblet vi høytrykksvaskeren til vannslangen jeg bruker til å tappe i akvariene. Dette var en slange av billigste kvalitet. Jeg gadd ikke bruke masse penger til noe som ikke trengte å være kvalitet. Og i dag straffet det seg nesten. Siden jeg var nødt til å holde stigen, og venninna mi stod i stigen, var det ingen her i 2. etasje til å passe på utstyret som stod koblet til. Etter at vi hadde holdt på en god stund, tok vi en pause, og da trasket vi opp i 2. etasje - takk og pris! For hageslangen hadde buler ut flere steder, der den lå på gulvet, og den var i ferd med å sprekke! Dersom det hadde skjedd, hadde det blitt spylt atskillige liter vann ut før vi hadde skjønt at noe var galt, kommet ned av stigen og kommet oss inn i huset. En ny og mer solid slange er herved kjøpt inn!

Forresten så fulgte vi et råd min far hadde gitt meg, og for en gangs skyld var det et smart råd. Vi satte høytrykksvaskeren oppi en plastikkbalje. Den gamle slangen hadde lekket en del vann akkurat ved koblingen til høytrykksvaskeren, og det havnet dermed i balja, og ikke utover gulvet. Da vi byttet til ny slange, var det slutt på lekkasjen. Men det skal kommenteres at vi greide å søle en del vann helt i begynnelsen av jobben. For da vi satte på vannet første gang, spratt koblingen av, og landet utenfor balja. Og ettersom vi begge stod på badet, tok det litt tid (heldigvis snakk om sekunder, og ikke minutter) før vi oppdaget det. Dere vet, er det mulig å søle vann, så gjør jeg det.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap