Gk,s våte hjørne. (side 10)

Inaktiv bruker
gratis med flere paleatus egg
Fler paleatus egg...
ja... plukket noen fler paleatus egg i fra 75 litern, det var sju stykker. denne gangen valkte jeg og putte de i denne boksen her


[External Image]


måtte drive og flytte litt fisk rundt om kring i går, blant annet så ble galaxyene flyttet i fra 75 litern til den ene 40 litern, mens guppyene som var i 40 litern ble flyttet over til 35 litern. grunnet til all flyttingen var på grunn av at jeg skal prøve og få til en sør-amerikansk biotop i 75 litern.
Muligens ancistrus egg?
Har i det siste lagt merke til at ancistrus hannen min har viften ded finnene forann leksula... mulig det er noen egg på gang men jeg er ikke helt sikker.
det er litt vanskelig og se i på grunn av at hulen er vent litt bort fra min synsvinkel....

må bare legge ved at i dag så har jeg hvet medlem av akvaforum i et år
Ancistrus egg:)
det var egg ja måtte skjyve den ene karet litt vekk, sånn at jeg fikk plass til og komme mellom de to karene(det var ikke behagelig for å si den sånn) dermed så lyste jeg med en lommelykt inn i hula... det tokk litt tid før jeg så eggene siden hannen stengte mye av sikten.

må få gjort noen innkjøp sånn at jeg kan forsikre med om at det er et eller to kålhoder i kjøleskapet når yngelen kommer
Eggene har klekket;)
ja nå har eggene klekket, lyste inn i lekshula i dag for å se på dem, så ut til og være rund 30 yngler. jeg er ganske sikker på at regnbuefiskene vil la yngelen være i fred, la noen guppy yngler i karet i går for å se hva som skjedde... regnbuene brydde seg ikke i det heletatt så da slipper jeg å bekymre meg over det... + ancistrus yngler er jo utrolig flinke til å gjemme seg.
GK
flere bilder...


Oi! Lyst til å selge meg litt av den der? Kan hente
nå har jeg akkurat solgt ut de siste(på onsdag faktisk)...
men jeg har noen gule reker som snart ser ut til å yngle
Hehe, nå var det vel egentlig mose jeg var på utkikk etter
åja moose ja, øh den siste klompen forsvant vist sammtidig som rekene:-/
men du kan jo ta en tur innom kristiansand ak en gang... på auksjonen altså.
der blir jo mosen solgt for ca. 10 kr klatten
Ja, det kunne jo vært en idé. Er det mye folk på møtene? Og må jeg være medlem for å komme på juleauksjonen?
det er jo sånn passe med folk, på storauksjoner(som juleauksjonen?. sånn ca 20-30 mennesker... du må ikke være medlem for å komme inn, fordelene med å være medlem er at du får 10% rabbat i dyrebutikkene(men dette gjelder bare for aktive medlemmer), når du auksjonerer bort varer så trekkes det bare 10% til klubben...på ikkemedlemmer trekkes den 20% og du får tilgang til å kjøpe vårt "spesiallfòr" til bare femten kroner boksen! boksene finnes i to størrelser... den lille er nok til å fòre et kare i tre år, den store holder til seks år!
måtte rense karet til apistogramma hongsloiene i sted, fy søren så mye dritt!
det sier jo litt seg selv å, siden jeg ikke har renset karet på fem uker.
grunnen til at jeg ikke har gjort det er at jeg har hvert så redd for hongsloi yngele... for kaldt vann, eller at jeg skulle være så uheldig i suge dem opp.
på grunn av all møkka har det jo kommet en del alger, så rote er jo helt dekket av skjeggalger... noe som egentlig er litt bra med tanke på ynglene.
der kan(gjør) de jo beite å kose seg
Ny slamkryper:D
nå har jeg vært syk helt siden torsdag, noe som er helt uvanlig for meg som vanlighvis bare er syk en eller to dager i året... Men i dag har jeg vært frisk, så jeg tenkte jeg skulle "feire" det litt. såh... jeg trenkte noen planter til sør-amerika biotopen min så derfor så dro jeg til sørlandssenteret. Da jeg kom dit kjøpte jeg meg et parr vanlige sverdplanter på "buddy" og gikk derfra mot "den grønne kanin"... etter en liten stund kom jeg dit, gikk inn, kikket litt... da så jeg den! den var ikke så stor men jeg viste at den skulle bli min. det var akkurat som kjærlighet ved første blikk.... igjen.
fisken jeg så var en slamkryper, den er 7 cm lang og ser ut til å være fra en litt annen lokasjon enn den jeg har fra før.
Jeg har det sånn at alle slamkryperne mine skal ha et navn, jeg er ikke så veldig på navn til fisk men når det kommer til slamkryper så må det være navn.... navnet på den nye slamkryperen er Ludvigg(ja, med 2 "G"er)
Inaktiv bruker
hei gk kratis meg den nye slamkrypern din =
takk for det slamkryperne har drevet å susut litt rundt i akvariet i kveld, å driver fortsatt på med det... tar jeg ikke helt feil så er det kampen om teriorier.
starter opp med et nytt prosjekt, spørsmål og fremgang finner du her
Fogger
Nå har jeg fått kjøpt meg en "Fogger" til palidariumet...

tåka gir palidariet en årdentlig tropisk følelse, den var litt dyr men det var hvert pengene...

[External Image]


her er et bilde av palidariet med "foggeren" på...

[External Image]
Inaktiv bruker
fine bilder =
takk for det det er ganske kult å se på karet når tåken er på fult, spesielt når man ser i vannet... det er helt klart(det ser klarere ut enn det egentlig er når tåka er på)


voho!! innlegg nummer 200
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap