- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tom sin akvaverden:) (side 10)
Tom sin akvaverden:) (side 10)
<embed src="http://www.youtube.com/v/GB2DRS8gUWg?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Disse skal over i 240l i stua ettervært, og foreldrene er fanget våren 2010 i Uruguay. Man kan si dette er en dvergciklide, men blir opp mot 12cm, og disse trenger ikke varmekolbe da dem trenger en "kulde" periode for å trives.
Disse skal over i 240l i stua ettervært, og foreldrene er fanget våren 2010 i Uruguay. Man kan si dette er en dvergciklide, men blir opp mot 12cm, og disse trenger ikke varmekolbe da dem trenger en "kulde" periode for å trives.
Postet 09.04.12 kl 20:05
Postet 09.04.12 kl 20:36
Postet 09.04.12 kl 21:32
Stjernedanio
<embed src="http://www.youtube.com/v/SWALyswIx7U?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
så over til andre skalaaen, altså mikrofisk :P
så over til andre skalaaen, altså mikrofisk :P
Postet 09.04.12 kl 21:33
Postet 12.04.12 kl 17:49
Postet 12.04.12 kl 21:30
Postet 12.04.12 kl 21:56
Gymnogeophagus rhabdotus
du må legge inn bilder i basen på gymnogeophagus rhabdotus
Utrolig tøff video. Gjerne legg ut flere.
Er dette yngel som jager hverandre?
Espen
Utrolig tøff video. Gjerne legg ut flere.
Er dette yngel som jager hverandre?
Espen
Postet 12.04.12 kl 22:16
Black_Flysdu må legge inn bilder i basen på gymnogeophagus rhabdotus Utrolig tøff video. Gjerne legg ut flere. Er dette yngel som jager hverandre? Espen
Dette er ungfisk, men har ikke bra nok kamera til å få til bra nok bilder. Men kommer sikkert noen i tråden ettervært.
Størrelsen på fisken er vel rundt 5 cm.
Postet 12.04.12 kl 23:02
Postet 13.04.12 kl 12:01
Postet 13.04.12 kl 16:48
Postet 13.04.12 kl 19:56
Da er det 3 dager siden L066`ene la egg i hula, og gleder meg stort til de klekker om noen dager :P
Alle sier at denne arten må ha mye sirkulasjon for at de skal reprodusere seg. Men i mitt tilfelle så har mallene i stue karet lagt egg og der er det kunn en eheim 2028.
I mallekaret som jeg også har L066 så har det ikke skjedd noe ennå.
Alle sier at denne arten må ha mye sirkulasjon for at de skal reprodusere seg. Men i mitt tilfelle så har mallene i stue karet lagt egg og der er det kunn en eheim 2028.
I mallekaret som jeg også har L066 så har det ikke skjedd noe ennå.
Postet 15.04.12 kl 10:10
Postet 20.04.12 kl 00:18
Hei Tom
Hvilken apisto har du fått yngler på? Regner med at kull nr 2 med egg klekker her i morgen eller i over i morgen på Rio Tigre bitaeniataene. Skal bli en opplevelse å se yngel pleien i karet når to kull med yngel farer rundt.
Siden sist jeg var innom med noen linjer her har det blitt både nijsseni og nye baenschi yngler her. I tillegg har jeg yngel på cf borellii, baenschi, barlowi samt cory og P. nigrofasciatus.
Ser ut som fiskene trives og har det bra. Går litt trådt med byggingen av det nye akvarierommet, men trenger litt bedre vær. Det er siderommet til garasjen.
Fikk et godt svar av Tom C i forhold til yngelpleien hos bitaeniata. Han gir så gode svar at en trenger ikke spørre mer enn en gang, selv om det er mer en lurer på. Svarene selv på det følger med.
Det begynner å bli noen apistofrelste innpå her nå, Tom, og det er godt å vite at det er folk å henvende seg til om det er noe en lurer på
Hvilken apisto har du fått yngler på? Regner med at kull nr 2 med egg klekker her i morgen eller i over i morgen på Rio Tigre bitaeniataene. Skal bli en opplevelse å se yngel pleien i karet når to kull med yngel farer rundt.
Siden sist jeg var innom med noen linjer her har det blitt både nijsseni og nye baenschi yngler her. I tillegg har jeg yngel på cf borellii, baenschi, barlowi samt cory og P. nigrofasciatus.
Ser ut som fiskene trives og har det bra. Går litt trådt med byggingen av det nye akvarierommet, men trenger litt bedre vær. Det er siderommet til garasjen.
Fikk et godt svar av Tom C i forhold til yngelpleien hos bitaeniata. Han gir så gode svar at en trenger ikke spørre mer enn en gang, selv om det er mer en lurer på. Svarene selv på det følger med.
Det begynner å bli noen apistofrelste innpå her nå, Tom, og det er godt å vite at det er folk å henvende seg til om det er noe en lurer på
Postet 20.04.12 kl 00:48
Postet 21.04.12 kl 14:09
1 uke gamle l066
<embed src="http://www.youtube.com/v/D2RZdLv4260?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Blir spennende når far slipper dem ut av hula, og siden dette er første gang jeg dretter disse gleder jeg meg masse.
Blir spennende når far slipper dem ut av hula, og siden dette er første gang jeg dretter disse gleder jeg meg masse.
Postet 27.04.12 kl 22:14
Da er det 1 uke og 5 dager siden malleegga klekte, og nå begynner dem å farge litt ut med hvite og svarte striper. Fremdeles så har dem plommesekk på magen. Skal bli morro når dem slipper ut
Videre er det nå nye kull på gang i apisto karene også. Forrige kull ble på mellom 20-30 yngel per kar.
Killiene blir det også stadig flere av
Videre er det nå nye kull på gang i apisto karene også. Forrige kull ble på mellom 20-30 yngel per kar.
Killiene blir det også stadig flere av
Postet 01.05.12 kl 14:23
Postet 01.05.12 kl 15:25
Postet 01.05.12 kl 15:46