Leifs verden (side 10)

lere bilder

1. Sebra hua med yngel
2. 1.kullet med aeneus. Se å vi har vokst ;- =)
3. Mossambicusen vokser også enormt fort
Inaktiv bruker
hehe, blir misunnerlig når jeg ser ancistrus yngelen din^^
jaja leif, jeg skal vel kjøpe et leksparr ancistruser av ronny i morra tror jeg
hehe, får se hva det blir etterhvert, er så mye styr med dissa pengene vettu, ekke min lommebok det brenenr på heller:P
Så en oversikt over oppdrettskarrene i kjelleren

4¤54L reol

øvre venstre
divese yngel av L-44, ancistrus og albino ancistrus
øvre høyre
egen oppdrett av c.aeneus og ancistrus
nedre venstre
2 stk ancistrus og yngel av levendefødere
nedre høyre
orochromic mossambicus yngel


3¤div på bord,fra venstre
70L 6 albino corydoras og 2 anc yngel
60L 10 corydoras paleatus og 2 anc yngel
80L sebra ciklide hue med yngel samt et parr av L-001
som ønskes byttet bort i ancistrus om noen vil)
Det er bra du legger ut bilder når jeg smiler så fint til deg Hehe..
Gratulerer med flere ancistrus og cory egg forresten=) Du får det jammen til du Leif.. Jeg er bare en smule messunnelig på deg:P
Snakkes på msn vettu

klemz=)
Her skjer det og det skjer masse. Har vel nevnt at tre karr nå er plassert i den nye reolen. Skjedde ikke så mye i går, men dagen i dag har vært hektisk

Det begynte med albino ancistrus egg i hula som er i levendefødere karret i dag tidlig. I karret ved siden av, dvs mallekarret så jeg at ancistrusen hadde kvittet seg med plommesekken og er klar om noen dager til å flyttes ned i oppdretts karr. Så bar det avgåre til DAKs auksjon og der ble det.... ja et parr yngelkarr, hva ellers? Karr 15 og 16. Det ble også ei juvel ciklide, 15 guppy, 30 kirsebær reker, 3 planteposer, ja og litt til. Mens jeg sitter på auksjon sender min sønn en sms om at mine corry har lagt egg IGJEN. Denne gangen ble nok en del av eggene spist av gruppen så det er vel kun omlag 30-40 egg røfft regnet igjen til klekkin. Eggene er tatt ut og hatt over i et av yngelkarrene fra auksjon i dag. Hehe det kom for til nytte. Har derfor resonert meg frem til hvor egg og yngel etterhvert skal, og må derfor selge ut noen ancistrus og albinoer for å skaffe plass. Ja det har vært en hektisk dag og en av di beste dagene min som akvarist. Auksjon, to forskellige kull med egg og ja.... yngelen til sebraene som nå er på lufte tur for første gang og masse masse arbeid. Men milde himmel så gøy ;- =) Leif
Lissi87
Det er bra du legger ut bilder når jeg smiler så fint til deg;);) Hehe.. Gratulerer med flere ancistrus og cory egg forresten=) Du får det jammen til du Leif.. Jeg er bare en smule messunnelig på deg:P Snakkes på msn vettu;) klemz=)



Takk for klemmen, den varmet og din misunnelse varmer enda mer.... Nei da.... Ja dette er virkelig gøy lissi87. Ikke like heldig med yngel og egg bestandig, men det klaffer av og til. Siste to kullene med yngel på corryene har ikke levd frem desverre, men nå skal jeg passe på som en havørn. Ekstra gøy var det med albinoene, ettersom jeg ble "skuffet" sist når det "bare" var vanlig ancistrus. Men det er likevel like gøy hver gang. Om det er egg eller yngel fra Guppy, sebra ciklide, Corydoas eller maller. Men må jo innrømme at det er litt spesielt med malle yngel da. For bare noen få mnd siden kunne jeg ikke skjønne at folk ville ha disse "stygge" individene i sine karr, nå bare ELSKER jeg dem. I dag har jeg en lekstrio albino ancistrus, leksgruppe på 5 ancistrus, en drøss med "lånte" gibbier og plecoer samt yngel av ancistrus i alle str. Antallet totalt aner jeg ikke, men noen er det. Er litt spesielt med nyinnkjøpte reker i dag også, noe jeg ikke har våget meg på før, men som du fikk lurt meg til å prøve.... Ja vi har en fiin hobby og lærer for hver dag som går, stadig noe nytt
Inaktiv bruker
hehe leif, ser du har hatt en hektisk dag gamle/unge ørn
jeg har enda dårlig samvittighet over at jeg klarte å glemme bort avtalen med ronny i går, men som sagt, jeg havnet i bråk på byn..
med halveis utpumpa hjerne fordi jeg hyperventilerte pga sinne sitter jeg nå her å skriver til min gode venn som jeg har kjent i tjaa, 7 måneder?
uansett leif, i dag er jeg i humør for å dele ting med andre, har til og med lyst til å ta turen laaangt opp til deg, å skravle høl i huet ditt
hmm, jeg misunner deg med alle disse karrene dine, å ler godt da vi to satt oppe å prøvde å tenke gjennom hvor mange karr du egentlig hadde:P
jeg, som er født akvarist å med ski på beina å tok 60 kilo i benkpress som 5 åring, jeg er litt av en galning:P jeg er kanskje ikke den flinkeste på skolen, matten, fordypningsfaget, kunst å håndtverken, norsken å RLE er jeg kanskje ikke aller best i, å jeg vet selv at jeg sliter endel med slikt, men selv om føler jeg at jeg kan telle akvarier leif, å du, din lille ugle på 30 kg + 30 kg til, du viste ikke hvor mange karr du hadde i huset:P
uffameg, jeg ler godt her jeg sitter nå, skravler i vei med meningsløse ting, men det er jo gøy med litt OT IBLANT?
jo jeg vil si et par ting leif..
jeg drømte faktisk om deg for noen netter siden, det ekke kødd engang, jeg drømte at jeg var på besøk, så hadde du hagedam, å der gikk det: gibbicepser?? jeg blei sprø i huet av å tenke på det, de klarte vinterne, å du fikk oppdrett på dem å greier, å jeg kunne bare vasse nedi å forsyne med av de flotteste eksemplarer, av: gibbicepser faktisk..

LEIF/LAIF/LEFI/FEIL, jeg vil si en ting til..
du er en kjempe god venn, jeg håper du forstår meg iblant, av å til handler jeg før jeg tenker, av å til kan jeg være rimelig forbanna, slik som i går da jeg kom på msn etter et heftig annfall på byen, du må bare forstå at jeg ikke aldtid mener dette, da du faktisk betyr mye for meg, å jeg håper du forstår at personen jeg egentlig er, ligger inni meg, slik som du faktisk kjenner meg
vegar haugerud
hehe leif, ser du har hatt en hektisk dag gamle/unge ørn. sitter jeg nå her å skriver til min gode venn som jeg har kjent i tjaa, 7 måneder? uansett leif, i dag er jeg i humør for å dele ting med andre, har til og med lyst til å ta turen laaangt opp til deg, å skravle høl i huet ditt:) hmm, jeg misunner deg med alle disse karrene dine, å ler godt da vi to satt oppe å prøvde å tenke gjennom hvor mange karr du egentlig hadde:P om føler jeg at jeg kan telle akvarier leif, å du, din lille ugle på 30 kg + 30 kg til, du viste ikke hvor mange karr du hadde i huset:P uffameg, jeg ler godt her jeg sitter nå, skravler i vei med meningsløse ting, men det er jo gøy med litt OT IBLANT?:D jo jeg vil si et par ting leif.. jeg drømte faktisk om deg for noen netter siden, det ekke kødd engang, jeg drømte at jeg var på besøk, så hadde du hagedam, å der gikk det: gibbicepser?? jeg blei sprø i huet av å tenke på det, de klarte vinterne, å du fikk oppdrett på dem å greier, å jeg kunne bare vasse nedi å forsyne med av de flotteste eksemplarer, av: gibbicepser faktisk.. LEIF/LAIF/LEFI/FEIL, jeg vil si en ting til.. du er en kjempe god venn, jeg håper du forstår meg iblant, av å til handler jeg før jeg tenker, av å til kan jeg være rimelig forbanna, slik som i går da jeg kom på msn etter et heftig annfall på byen, du må bare forstå at jeg ikke aldtid mener dette, da du faktisk betyr mye for meg, å jeg håper du forstår at personen jeg egentlig er, ligger inni meg, slik som du faktisk kjenner meg:)




LOL. Må bare le. Jo da etter at 2 nye yngelkarr ble kjøpt i dag har jeg faktisk 16 forskjellige akvarier og ei rekebolle her. Er ikke SÅÅÅÅ gamel at jeg ikke kan telle så langt, hehe. Det kan vel trygt sies at det har tatt litt overhånd her, men likevel føler jeg at 2-3 karr til hadde dekket mine "behov". Trenger et parr mallekarr til, men har i kveld fått "tømt" et karr slik at 3+3 ancistruser kan få et artskarr for seg selv. Elles så er jeg nødt for å flytte eller selge di 15-16 delfinene som går i stua nede for å få plass til nye 4 huer og to hann ancistruser. Maller er blitt livet innen dette her nå. Bare se utviklingen av malle egg.... eggenelegges, en ukes tid etterpå ser du noen små rumper, så noen klumpete maller med store plommesekker og noen dager senere svømmer di rundt. Ja om ikke dyreverden er spennende vet ikke jeg hva som er det. Gibbier ja.... Skal ikke kommentere dine drømmer vegar, men takker for din åpenhet, ærlighet og at du er den du er. Fortsett med det du "guttungen"

Bilde: albino pappaen
Inaktiv bruker
jeg vedder minVF maylandia zebra på at du satt å tenkte å 5 min før du fant ut hvor mange karr du har, for du brukte lang tid på å skrive det der:P
men sant det, du sitter jo med AASS
Så er det klart for litt oppdatering igjen. En del skjer når det nå er 20 karr og en rekebolle i hus. (Kom inn to nye karr i kveld) Eggene fra ancistrusene er klekket og er flyttet til oppdrettskarr i kjelleren. Albino ancistrus eggene ble klekket i går selv om det er noen få egg til som ikke er klekket er det så langt kun 13 albino yngler. Litt skuffende at det ikke ble flere, men bedre lykke neste gang. Corydoras aeneus eggene er også klekket og det vimser rundt små sorte prikker i det lille karret. Antok ca 30-40, men får telle når dem blir litt større og er klare for flytting. I for et par dager siden kom det godt over 100 yngel av guppy samt noen black molly og platy. Det er nå 3 malle karr i huset. Et i hver etg nå siden sist. Oppe i 2,etg går det nå en gruppe på 3+3, i 120L i stua går det 2 hanner og 4 hoer og i kjelleren går det nå 3+3 ancistrus albino. Har også klekket et kull med sebra ciklider i kjelleren. Og i dag flyttet jeg ned i karr for seg selv ei som hadde "skuffen full". Ei orochronic mossambicus hue med munn full av egg. En del egg mistet hun ut av munn under flytting men hun fikk sopt inn det meste igjen så det går vel bra. Se bilde 1. Bilde 2 er bilde av anc yngel før den ble flyttet ned og bilde 3 er av ancistrus albino eggene.
Flere bilder
1. bilde av ene guppy hue før hun fødte
2. albino karret nederst i 2.reolen
3. ancistrus parr til overs
Hei Leif

Takk for sist! På storauksjonen til Drammen Akvarieklubb,klubben vår.
PÅ medlemsmøte før storauksjonen kjøpte jeg et ancistrus par som hadde vært par og senere blitt splittet. De ble solgt på medlemsmøte som par i forhåpningen på at de ville finne hverandre igjen.
Det har de, på lørdag fant min datter masse ancistrus egg i mallehula min mann har laget. Så dette er første gang vi har fått egg på ancistrus. Det er så spennende!

Vi skal vel bare la dem være i fred?

Marita og Jeg var en tur til Porsgrunn i går på Storauksjon. Der fikk jeg kjøpt meg 4 stk søte C.panda, 1 stk Ancistrus jente til en enslig hann jeg har. også fikk jeg tak i det jeg har ønsket meg lenge og det var blå sverdragere. Kjøpte alle 3 posene som skulle selges. 3 par ble det.

Hilsen Trine og barna som var hos deg og byttet litt fisk
Trine WS
Hei Leif Takk for sist! På storauksjonen til Drammen Akvarieklubb,klubben vår. PÅ medlemsmøte før storauksjonen kjøpte jeg et ancistrus par som hadde vært par og senere blitt splittet. De ble solgt på medlemsmøte som par i forhåpningen på at de ville finne hverandre igjen. Det har de, på lørdag fant min datter masse ancistrus egg i mallehula min mann har laget. Så dette er første gang vi har fått egg på ancistrus. Det er så spennende! Vi skal vel bare la dem være i fred? Marita og Jeg var en tur til Porsgrunn i går på Storauksjon. Der fikk jeg kjøpt meg 4 stk søte C.panda, 1 stk Ancistrus jente til en enslig hann jeg har. også fikk jeg tak i det jeg har ønsket meg lenge og det var blå sverdragere. Kjøpte alle 3 posene som skulle selges. 3 par ble det. Hilsen Trine og barna som var hos deg og byttet litt fisk



Hei igjen Trine
Gratulerer med malle yngel. Ja bare la dem være i fred. Hannen slipper ut yngelen når han føler at det er trygt for dem. Kjøpte meg ei leiksgruppe på 12 stk c.panda på tirsdag til et karr som sto klart her. Byttet ut litt vann og et par grader ned, så ga jeg dem litt mygglarver.... Vips i går kveld/natt kom det egg. Satt oppe i hele natt og plukket egg, men måtte reise på jobb kl 5 i dag tidlig så gikk vel glipp av en del egg som ble spist desverre. Fikk ikke telt eggene i min iver... men kanske mellom 30 og 50 en plass. Ser eterhvert når dem vokser. Har også kjøpt noen flere sverddragere og guppy og peller stadig ut yngel fra levendeføder karret. Fikk også egg på c.aeneusene mine i går forrmiddag så det ble en heit corry eggdag i går. Begge orochronic mossambicus huene mine går fortsatt i hvert sitt karr nede og er vel snart yngel der og ikke egg. En fasinerende fisk og har 10-15 yngel fra dem i fra det første kullet mitt. Noen som har lyst å kjøpe disse kanskje? Dem vokser enormt kjapt, og er fra 3-6 cm allerede. Går i eget karr nede så går billig om noen er intr. Trenger karret til annet her etterhvert. Ta gjerne en titt på mossambicusen i basen her, en fargerik fisk, ciklide og en fisk som gjør litt av seg. Hannene farger fint ut under lek, mens hua er stort sett i en fin grå fage. Har glemt tror jeg å nevne malle karrene her eller.... Har nå et karr med 6 ancistruser i stua og et karr nede med 6 ancistrus albino i tillegg til mallekarret mitt i 2.etg. Skal levere en del ancistrus til butikken i løpet av noen dager. Begynner å bli en del yngel og mellomstore individer. Corryene fra forrige legginga og siste kullet med albinoer har fått eget karr nede i kjelleren. Bare 11 dager mellom eggleggingen til mine aeneus på di to siste kullene tyder på at di trives og at mygglarvene jeg ble tipset om i en tråd (mona o) fungerte perfekt. Får stoppe før dette blir for langt.

Mvh Leif
Inaktiv bruker
nå syntes jeg du styrer mye leif, jeg syntes nesten synd på deg jeg ass..:S trenger du hjelp er jeg her bare ring
Eggene til C. aeneus har blitt yngel, men venter fortsatt på at c. panda eggene skal klekkes. Eggene ble lagt innen et døyn mellom hverandre, så skjønner ikke hvorfor Panda eggene ikke har klekket. Noen som vet om Panda egg trenger lengre tid til å klekkes enn aeneus? Mona om du kommer innom her håper jeg du kan svare ;- =) Har tenkt å gjøre om 500L til levendeføder karr, ja en hel 500L!!!! Milde moses.... så gal kan en bli. Men spørs om jeg klarer å bli kvitt alle ciklidene etc som er der i dag. Noe er solgt og blir hentet i morgen. 6 red zebra og 10 Golden, men er fortsatt en del igjen. Har annonse ute her på AF. Noen som har behov for ciklider til en rimelig penge? Ellers er det ikke mye som har skjedd i mine 20 karr di siste dagene. Mossambicus huene mine går fortsatt å munnruger på eggene sine og gleder meg enormt til å se yngel der om noen dager. Forøvrig en kjempe fin ciklide, spesielt hannen når den går i leiks fargene sine. Ellers er di gråe, men akk så fine. Har en del yngel fra første kullet også som skal selges (ca 15). Ellers ingen nye fisker, heller ingen nye karr. Det vil si i antall. Et lite plastkarr ble byttet ut med en 128L som står til innkjøring, ment for malleyngel.

Mvh Leif
Inaktiv bruker
jeg kan ta mossambicus yngelen leif, jeg har eget karr for dem her hjemme nå, så jeg er frivillig til å betale min straffbare pris for dem
Nå har vi endelig egg i mallehula igjen. Får håpe det går bedre denne gangen.
mioo76
Nå har vi endelig egg i mallehula igjen. Får håpe det går bedre denne gangen.



Ja får inderlig håpe det. Dette er minimum 3.gangen og da må det vel slå til...
Har i dag kjøpt 5 sverddragere, 5 indiske kloreke og fikk en malawi gratis på klubbmøte i Drammen. Noe mer guppy yngel har kommet til og siste kullet med aeneus er satt ned i oppdrettskarret for corryer. Pandaene klekket til slutt dem også, men bare noen kom til verden. Ca 0 antar jeg og håper derfor disse overlever greit disse første kritiske dagene. Ellers gjenstår en del arbeid før 500Literen er klar for levendefødere. Men bruker en tiden som hjelp blir det vel bra til slutt, en gang. Lykke til mioo
Inaktiv bruker
ja det blir bra det leif ser frem til besøket på lørdag, skal bli hyggerlig å se gjennom all fisk igjen å slå av en laaaaang prat
loffa
[QUOTE=mioo76]Nå har vi endelig egg i mallehula igjen. Får håpe det går bedre denne gangen.



Ja får inderlig håpe det. Dette er minimum 3.gangen og da må det vel slå til...
Har i dag kjøpt 5 sverddragere, 5 indiske kloreke og fikk en malawi gratis på klubbmøte i Drammen. Noe mer guppy yngel har kommet til og siste kullet med aeneus er satt ned i oppdrettskarret for corryer. Pandaene klekket til slutt dem også, men bare noen kom til verden. Ca 0 antar jeg og håper derfor disse overlever greit disse første kritiske dagene. Ellers gjenstår en del arbeid før 500Literen er klar for levendefødere. Men bruker en tiden som hjelp blir det vel bra til slutt, en gang. Lykke til mioo

Det var bra panda eggene klekket til slutt Men du har skrevet ca 0?? Skrivefeil det eller?? :P Må få lov å mobbe deg litt gamle ørn :P Masse lykke til med panda yngelen og resten av fiskene og mallene
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap