Slutt på biltemasand (side 10)

Takk, fant ikke en direkte link :p
Tilbake :)
Var innom biltema i skien i dag. og nå har de fått blåsesanden tilbake
Beskjed til alle landets akvarister: LØP OG KJØP :p
Æ va innom nettsida te Biltema idag og dem selg no sanda der.
Den blåsesanda fra Biltema er det 2 str ser jeg. Den ene er korn på 0,2-1mm også den andre er 0,1-0,7 mm. Hvilke av dem skal jeg velge når jeg skal ha oppdrett på ancistrus?
Det spiller ingen rolle. Ancistrus er ikke avhengig av sand. Det du trenger er huler
Skeptisk
Jeg såg sanda tilbake på biltema i tromsø i går. Fikk lyst til å kjøpe, men må si jeg har blitt skeptisk etter alt det skriveriet her om den. Noen som kan berolige meg?
Jeg kan. Sanden er helt fin! Selv bruker jeg den i en 54l som artkar for CRS og ikke hatt noen problemer (Skal også ha den i en 200 l). Den støver så lite at du trenger fanden ikke rense eller vaske den! Dvs at den støver ikke! (ikke i mitt tilfelle) Den er billig, bra for coryer og andre bunnfisk og rett og slett super. Om du ikke vil ah denne så har du jo rådasand da, men den er dyrere, emn det er ikke mye! Sanden varer jo evig!
Plussmedlem
Sanda er tilbake for fullt den. Kjøpt sand her i Sarp i dag...
Er klar over at denne sanden er/har vært populær å bruke i akvarier i lang tid nå. Var mest etter at den var trukket fra markedet og nå kommet tilbake jeg tenkte på. Vet ikke hvor lenge den har vært i salg etter at den var trukket, men hvis det er noen som har kjøpt sanda etter den kom tilbake i butikkene og vet at det ikke er noe galt er jo det fint
Anna U.
Er klar over at denne sanden er/har vært populær å bruke i akvarier i lang tid nå. Var mest etter at den var trukket fra markedet og nå kommet tilbake jeg tenkte på. Vet ikke hvor lenge den har vært i salg etter at den var trukket, men hvis det er noen som har kjøpt sanda etter den kom tilbake i butikkene og vet at det ikke er noe galt er jo det fint:-)


Anna U, jeg kjøpte sekkene mine da dem trakk dem fra markede, og jeg hadde den oppi 112litaren og 35 literen min, og det har vært oppe siden, og har ikke merket noen ting galt med den så du kan ta det helt med ro å hive den oppi karet ditt
jeg kjøpte sanden etter at den kom i butikken - Jeg kjøpte for 2 uker siden. Ingen problemer. Støver ikke eller noe slikt, men du burde ha noen som roter i bunnlaget til biltemasanden da dritten legger seg oppå den og ikke i/under den.

Hvis du er redd kjøper du annen sand fra dyrebutikken, da er du i allefall sikker
Noen som bor i Trondheim som har skjekket om biltema i tr.heim har begynt og selge igjenn?
Var på Biltema i Ålesund sist uke på jakt etter sand, men når jeg fant var det "aluminium ett-eller-annet". Virket litt risky og putte noe med aluminium nedi tanken. Er dette den vanlige typen, eller noe annet?
Pogo
Var på Biltema i Ålesund sist uke på jakt etter sand, men når jeg fant var det "aluminium ett-eller-annet". Virket litt risky og putte noe med aluminium nedi tanken. Er dette den vanlige typen, eller noe annet?


det er noe heelt annet..
burde man skylle blitemasanden før du putter den i vannet?
lager biltemasand gromsete vann når den legges oppi karet fylt med vann?
kan jeg ha fiskene i karret den samme dagen som da jg bytter grusen om til biltemasand?kanskje jeg går litt ut av emne her men men....
Prøv å bland litt sand og vann i et glass, så ser du om den trenger å skylles. Jeg trengte ikke å skylle min sand. men det har vært noen som har opplevd tåke i vannet etter de har byttet til denne sanden.
Ta ut fisk/reker og tapp ut vannet før du har biltemasanden oppi. Legg et fat i bunnen som du retter vannstrålen på når du fyller igjen. Da unngår du at alt hvirvler opp. Start pumpa etter at du er ferdig med fyllingen..
Jeg har fylt i biltemasand mens vannet var i karet, jeg

Brukte et litersmål som jeg fylte sanda oppi. Senk litersmålet sakte og la det fylles med vann, før du fører det helt til bunn og tømmer ut sanda forsiktig. Blir minimalt med støv av det om bevegelsene er rolige og en ikke forhaster seg. Så har heller ikke de sekkene jeg har fått tak i vært spesielt støvete (har lest om noen som har fått veldig støvete sand, så det kan tydeligvis variere en del)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap