Joakims våte drømmer (side 10)

hehe, så nå at det faktisk var frosken sin annonse XD
nå er det kun en halvtime med hotell ceasar så begynner en dobbel episode med akvariet
første del av akvariet var greit det, lite fisk, men var jo vannskapninger da
vet det var mange som ikke var fornøyd med akvariet(på tv) i fjord, men syntes det var helt ok nå.

litt spesiell måte å bli kvitt luft i svømmeblæra påXD stikke ne nål inn å klemme.


men lurte på en ting, finnes det annen fisk som kan få luft i svømmeblæra og begynne å flyte? eller var det kun denne spesielle fisken??
fiskeren
litt spesiell måte å bli kvitt luft i svømmeblæra påXD stikke ne nål inn å klemme. men lurte på en ting, finnes det annen fisk som kan få luft i svømmeblæra og begynne å flyte? eller var det kun denne spesielle fisken??


Slørhaler er det første som ramler meg inn. De har veldig ofte problemer med svømmeblæra. Eller kanskje det heller er luft i fordøyelsessystemet som plager dem så ofte?
Dette oppstår kanskje mest pga folk gir dem fôr som flyter som en kork. Da må slørhalene sluke mye luft for å få i seg maten, med resultat at de ikke greier å bli kvitt den igjen bestandig. Og så greier de ikke å svømme nedover, blir bare dratt opp igjen av luften innvendig og flyter som en kork selv i overflaten.
hehe okei, da vet jeg det hehe


jeg tok da noen bilder idag.
nilfisken er MYE roligere nå, han får bare sånne perioder han fyker villt rundt i karret, men roer seg ned etterhvert.


haha, han var litt morsom igår/dum, han var så nysgjerrig men redd samtidig, så han kom fram og tittet, så når han skvatt så snudde han seg og gassa på, *DUNK* sa det og han skalla i rota XD dette skjedde 5 ganger, hver gang stoppet han opp å så litt fortumlet ut, så fortsatte han.
fordi han kræsja var fordi han måtte følge med på hva som skjedde, så han så på meg mens han svømte, tror han fikk litt vondt, for det var ikke liten fart.

for dere som har prøvd å fanga en kineisk algespiser, vet at de er det fart i, hehe.


BILDER!



hehe morsomt bilde, ser ut osm om han spiser med siden av munnXD
[External Image]

"hvem tulling er det?"
[External Image]


ps. prikkene er mat som svever i luften
[External Image]
mere BILDER!


[External Image]

"speil, speil på veggen der, hvem er vakrest i verden her!"
[External Image]

dette var når han drev å skalla i rota XD
[External Image]
ikke så mye som skjer i karret mitt for tiden egentlig. ikke så mye som kan skje.


har tenkt å prøve å få kjøpt et palett par imorra, må bare få transport.

får håpe det går bra med et par i karret.
nei, de hadde i paletter inne. det står på nett siden deres at de har det inne, men var ikke noe der. faktisk mange akvarium som var tomme
nå har jeg kjøpt meg 2 paletter. de var ganske fine, faktisk første gang jeg har sett paletter i virkeligheten.

kjøpte meg også en pakke fina fisken svarte mygglarver som jeg har tenkt å gi dem i morgen, får håpe de faller i smak

kjøpte meg èn potte med Hygrophila polysperma, den fylte faktisk rundt opp i hele karret.


på onsdag fikk vi i oppgave å få oss utplassering i en bedrift. ettersom jeg går på [URL=http://vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskrivelser?ASP=3034583&Ran=92877&Niva=V&Return=WA_KURSBESKRIVELSER&TP=16-04-09&Kurs=V.SSSSA1----]service og samferdsel[/URL], der kan vi velge mellom(se link for hva service og samferdsel er, for de som ikke vet) blant annet salg. så da valgte jeg zoo butikken på krokstad senteret, dette kan bli morsomt. jeg skal jobbe der man-tor uke 18 mellom 10-15(hint hint).
så jeg håper på å lære mye nytt om fisk og selvsagt andre dyr da


planten jeg kjøpte, het: Hygrophila polysperma 'rosanervig'
er det no forskjell på Rosanvig og vanlig Hp??
jeg vet jo at denne blir rød, er hvertfall rød plante som er avbildet på tropica lappen jeg fikk med.


sitter her å ser på palettene, dama har sitt eget området hun er i, mens hannen driver å søker rundt omkring i karret, han er faktisk ganske nysgjerrig .
hehe
ja, nå har jeg byttet avatar bildet, til noe jeg har tatt selv


jeg trenger sterkt en kokosnøtt til akvariet mitt. hunnen trenger en hule å gjemme seg i, sett at hannen er ganske aggressiv hvis hun kommer for nærme. har jo det ene slottet(som kan ses på akvarie profilen), men den er har jo mange åpninger og ingen steder å gjømme seg ordentlig. uansett så har nilfisken tatt over den hula og han forsvarte den bra igår, så de kommer nok ikke inn der.
hannen i karret er ikke redd for meg i det hele tatt. den ene planta hadde løsnet i natt, så jeg skulle sette på plass den og omplassere litt på plantene, da kom hannen bort til hånden min og begynte å spise, uansett hvor mye jeg rørte på hånden så ble den ikke mer redd enn at den flyttet seg 1 cm avgårde.

noen som vet et sted som har kokosnøtt i butikken sin, butikken burde ligge mellom Hokksund og drammen et sted.
Jeg ville sjekket en innvandrerbutikk eller noe
haha, ja det kan jeg jo gjøre
jeg går jo forbi 5-6 invandrer butikker fram og tilbake til skolen, så kan jo stikke innom


idag har endelig palett parret blitt gode venner, etter jaging siden torsdag så ble det plutselig bra idag.
så nå driver de to og svømmer ved siden av hverandre og spytter grus.
fruen er også full av egg, så hadde vært fint med en hule.
nå har jeg endelig kjøpt meg kokosnøtt.
den ligger nå å koker og skal ligge i 15 min eller noe sånt til.
det ble ikke noe kokos på meg fordi denne nøtten var visst ødelagt/råtten, så jeg får koke den litt ekstra.

når jeg fåt bytta vann og satt inn nøtta så skal jeg se om jeg får tatt noen bilder av de nye plantene, nøtta og palettene
da var den i boks

tror de kommer til å bruke 3 dager på å bruke hulen, virker som palettene bruker litt tid på å bli vant til nye ting.
Shit
det gikk raskere enn forventet.
jeg gikk inn for å gi mat, (time etter satt inn hula) der kom det ett hodet ut når han hørte meg. puttet oppi maten og satt å lurte, "hvor er den siste??", men hadde jeg ikke før tenkt det så kom det ett forsiktig hode ut av nøtta. så begge to hadde vært der samtidig.

vet ikke om de bare var for å se hva det var, siden jeg ikke har sett de inni der noe mere, men det lover godt at de var raske inn, det betyr jo at de ikke er nervøse for å gå inn
Tips om palettene
jeg sitter jo her og følger nøye med på om det skjer noe med palettene her HVER dag, men skuffende så er det likt hver dag. jeg har ikke sett de noe mere i hulen sin. de svømmer bare side om side å stapper munnen full med stein og spytter det ut igjen. jeg kan ikke se noe jaging og de er ikke samtidig i hulen, heller ikke sett noe mer av forsvar hvis den kinesiske algespiseren kommer for nærme hulen. det er altså ingen antydning til lek i karret.

jeg lurer bare på om noen har no tips til å få de i lek?
jo, noe jeg glemte å skrive igår, hvordan er det man ser at palettene leker? ikke funnet noe om det på nettet.
fargene blir sterkere, og de blir mer agressive mot annen fisk i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap