Pål sitt kaos (side 10)

Aj, aj DU har litt å tømme til i mårra ser jeg hehehe Han tytje :P
Ja du får vell plass til det dær nedi kjeller`n :P

Det andre karet måtte vell være ypperlig å plassere i stua, er jo litt spesielt og kunne sikkert vært tøft å innredd
Sånn, da har jeg fått 18 akvarier pluss en del av utstyret inn og ned i kjelleren. Forbanner meg over ei viss trapp som er meget smal.

Slitsomt når det står på.
Når alt er på plass så kommer alt strevet til å være vært det.
Vi får se etterhvert
Meget spent på om jeg får overrenning og påfyllingssystemet til å virke.
Det gjør du nok, men husk å ikke bli for utålmodig... hehehehe
Sliter litt med tidsklemma for tida, men tror jeg snart er på topp igjen. I kveld må jeg ned i kjelleren å skjære til deler til ei ny ladning huler.
herregud...og jeg sliter med å holde vedlike mine tre akvarium... skulle visst hatt eksperthjelp.
lykke til med å fylle alle karene
Og der var en ferdig med dagens gjøremål...
Kommet over første problemet:
Reolen er 8-10 cm lengere enn lengste veggen i kjelleren. MÅ deles opp. Så da må jeg jakte på porsa deler.
Å det blir vell flere problem skal du se :P Slik det pleier å være...

Men var det ikke et par kar som var knust i den reolen? Da får du noe kortere reol om du ser vekk fra disse.
Det var to akvarier som var lekke, men bytter silikon på dem nå. Det første var silikonen rett og slett løs på, og på nummer to var det sprukket løs et flak av et glass. Ikke verre enn at ny silikon holder rikelig.
Godt fornøyd med å fått unna silikoneringen idag. Går sakte framover, men så lenge det er framdrift..
Har hatt mye å gjøre den siste tida, men har heldigvis kommet over det verste. Driver jo å pusser opp kjøkkenet innimellom
Har også fått skjært til glass til filterløsningen. Selve skjæringen gikk aldeles glimrende(for en gangs skyld), selv om det ble en noe blodig affære.
Idag har jeg fått pusset til disse glasslistene, og er strålene fornøyd med det. Prøvd ut forskjellige metoder, og endte til slutt opp med ei sånn lita pussemus med fint sandpapir. Helt klart det som virket best for meg.
Nå sitter jeg bare å venter på at pumpene skal komme.

Har begynt å jakte på fisk, men det skal ikke være enkelt..
Ei lita oppdatering:
Igår fikk jeg tak i 3 discus som jeg skal prøve å redde. De er tynne og sliter vel med en eller annen form for snyltere.
Satte disse på en kur med prazi pro idag.

Igår kom også 8 sirkulasjonspumper jeg har planer om å bruke i reolen. Har testkjørt ei av disse, og jeg synes de virker lovende så langt.

Driver å vasker akvariene fra nyreolen, og håper jeg blir ferdig med den oppgaven i løpet av dagen.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap