- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Den store Petrochromis tråden (side 10)
Den store Petrochromis tråden (side 10)
Postet 13.02.10 kl 23:29
Postet 13.02.10 kl 23:59
Postet 14.02.10 kl 00:41
Postet 14.02.10 kl 11:51
Postet 14.02.10 kl 11:58
Postet 14.02.10 kl 12:05
Postet 14.02.10 kl 13:34
Postet 14.02.10 kl 13:37
Vibsisammen ligne disse to bildene så finner dere noen trekk igjen, den grønne prikken på gjella, den brune streken som går bak finnen fremme og noen tegninger opp på ryggen, jeg sier ikola. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11105_100211221133_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11238_100212122535_1.jpg[/IMG]
Jeg er sikker på at det er en orthognathus, men tviler fortsatt på at det er en ikola.. Se på airfish sitt galleri.. Der er det bildet av en ikola over vann.. Tegningene i ansiktet kommer fortsatt frem, det samme gjør stripene.
Det er mange kule orthognathuser så det kan være at denne er en new kid in town som du sier Badat.. Men de er da veldig like!
Sånn som denne fra mvuna.. En o. tricolor riktignok
Disse sidene er litt virene å finne, men gode bilder av fangstlokasjoner på petrochromis.
Petro 1
Petro 2
Gleder meg skikkelig til å få petroer i hus.. Har hatt uflaks med dette genuset, så nå skal det snu! Har hatt trewer sammen med troffer nå og da, og det har fungert utmerket, men det startet med en skikkelig bomtur for fult i 2008, med noen moshier som mest sannsynlig var ephippium. Veldig like, men alikevel ikke det jeg var ute etter. Disse fiskene var bare en trist historie som endte i død, og erstatning heldigvis.
Så var det neste forsøk med famulaer og o. ikola.. Det ble kræsj, for plutselig fikk jeg kjøpe svenskens vilde pemba, og da klarte jeg ikke si nei.. Disse fiskene gikk ikke lenge nok hos meg, og når det ble enda en flytting ble de syke, og det er vel kun et par igjen som fortsatt svømmer rund i lier.
Så prøvde jeg meg på famula red fin. Disse hadde dessverre noen parasitter med fra importen, så her falt de som fluer kort tid etter ankomst. Det begynte med litt grått ved finnene, så etter et døgns tid ble det til åpene store så helt inn til skjelettet. Et trist syn. Prøvde en mengde medisiner uten hell. Importørene tok heldigvis ansvar, så dette blir ordnet opp i ved neste sending. Magnar klarte å holde parasittene i sjakk så en liten bit av gruppen svømmer lykkelig rundt i Lier. Det er også unger på gang
Så ringte importøren fra Tyskland.. Der var det noen longola der som var det beste han hadde sett, så da klarte jeg jo ikke å si nei. Så nå satser jeg stort på 2+6 longola på 20-22 cm, 14 trewer, 2+14 vf kiriza på 13 cm og kansje noen moshi.. Tror det kan bli en "frisk" og aktiv tank
Mvh,
Kristian
Postet 15.02.10 kl 23:11
Ja det høres spenstig ut Kristian! Håper uhellet ditt snur nå.
Er super spent på sendingen som kommer!! Blir første gang vi prøver polyodon. Har noen her erfaring med de? Mer / mindre hissig en andre petro? (frykter mer hehe) De er jo noen svære beist, så det blir vel litt dunk og smell i dekkglasset visst det blir noe slossing. Det er det nå med moshiene og macroene..
Strax lyset går av og nattlyset er på så er de igang! Alle er kanarigule og det er full fight med de to største hannene...
Er super spent på sendingen som kommer!! Blir første gang vi prøver polyodon. Har noen her erfaring med de? Mer / mindre hissig en andre petro? (frykter mer hehe) De er jo noen svære beist, så det blir vel litt dunk og smell i dekkglasset visst det blir noe slossing. Det er det nå med moshiene og macroene..
Strax lyset går av og nattlyset er på så er de igang! Alle er kanarigule og det er full fight med de to største hannene...
Postet 15.02.10 kl 23:57
Kristian har godt innsikt i hva han gjør og tar konsekvenser av det. Av og til kan ting gå litt fort i svingen men han blir ikke deppe lenge. Jeg har også vært lang nede i "kjeller" en periode. Og jeg tror ikke det er unntak for alle som holder Tropheus og Petrochromis. Det hører liksom til gamet.
Så spennende med mange nye Petro til Norge. Hipp..hurra !!!
Jeg for min del skal ha nye Orthonagthus og Macronagthus. Hva slags er fortsatt en hemmelighet. He...he... Bilde kommer...
Så spennende med mange nye Petro til Norge. Hipp..hurra !!!
Jeg for min del skal ha nye Orthonagthus og Macronagthus. Hva slags er fortsatt en hemmelighet. He...he... Bilde kommer...
Postet 16.02.10 kl 09:42
her er en virkelig new kid in town
første gang denne er i norge noen gang, dette er hannfisken 4 timer etter de kom fra danmark med båten. det er 1+1 alle lever i beste vellgående
samt 1+3 famula red fin.
må få gi dan en god porsjon skryt
Fikk pakken fra dan i går. det var supert BRA PAKKET. store poser, dobble poser. helt nye poser. avis i bunn av kassen og mellom posene for maks stabilitet. heat pack i kasse så tempen var 25 grader. de hadde vært på båten i 19 timer. pakket med oksygen, fiskene var i stor form når de kom.
så jeg kommer fra nå av til og kreve nye poser til all fisk jeg skal frakte og dobble poser. heat pack for sending på minus siden med fly.
bilde nr 2 der er hu fisken med også. ikke fult så farge rik men i dag så har hu fått mere hvit i hode hun også. huske bildene er tatt 4 timer etter de kom i karet og de har vært i posen i 19 timer. de går med en velletablert gruppe med tropheus livua.
første gang denne er i norge noen gang, dette er hannfisken 4 timer etter de kom fra danmark med båten. det er 1+1 alle lever i beste vellgående
samt 1+3 famula red fin.
må få gi dan en god porsjon skryt
Fikk pakken fra dan i går. det var supert BRA PAKKET. store poser, dobble poser. helt nye poser. avis i bunn av kassen og mellom posene for maks stabilitet. heat pack i kasse så tempen var 25 grader. de hadde vært på båten i 19 timer. pakket med oksygen, fiskene var i stor form når de kom.
så jeg kommer fra nå av til og kreve nye poser til all fisk jeg skal frakte og dobble poser. heat pack for sending på minus siden med fly.
bilde nr 2 der er hu fisken med også. ikke fult så farge rik men i dag så har hu fått mere hvit i hode hun også. huske bildene er tatt 4 timer etter de kom i karet og de har vært i posen i 19 timer. de går med en velletablert gruppe med tropheus livua.
Postet 18.02.10 kl 13:54
Endret: 18.02.10 kl 13:56
Postet 18.02.10 kl 17:07
Ja. Dan er en skikkelig grei og ordentlig kar. Jeg fikk forresten deilig hjemmelagd danske kjøttkaker sist jeg var hos ham. Han har visst sendt mange pakker med fisk før.
Veldig ”rare” fisk dere har fått Vibsi. Hannfisken ser ganske nifs ut. Men flott fisk. Kan du ta et nær bilde av ham? Hva sags Polyodon (lokasjon) er dette?
Veldig ”rare” fisk dere har fått Vibsi. Hannfisken ser ganske nifs ut. Men flott fisk. Kan du ta et nær bilde av ham? Hva sags Polyodon (lokasjon) er dette?
Postet 18.02.10 kl 21:41
Postet 18.02.10 kl 21:55
Endret: 18.02.10 kl 21:56
Postet 21.02.10 kl 22:08
Postet 22.02.10 kl 17:23
Postet 22.02.10 kl 22:02
Endret: 22.02.10 kl 22:05
Har akkurat vært i byen som løpegutt for Kristian.
Hadde med meg en bunke tusenlapper og byttet til meg 5 kasser med petrochromiser. Måtte selvfølgelig åpne kassene å ta en titt om posene var hele.
Dette er garantert den grommeste sendingen med petroer som er tatt inn til Norge.
Fy flate Vibeke.... Hvor skal du ha disse beistene))))?
Mvh Roger
Hadde med meg en bunke tusenlapper og byttet til meg 5 kasser med petrochromiser. Måtte selvfølgelig åpne kassene å ta en titt om posene var hele.
Dette er garantert den grommeste sendingen med petroer som er tatt inn til Norge.
Fy flate Vibeke.... Hvor skal du ha disse beistene))))?
Mvh Roger
Postet 25.02.10 kl 18:16
Postet 26.02.10 kl 01:49