Lisa-S sin fiskegalskap. (side 10)

Anna U.
Så fine yngel og fine maller:-) Vil ha! hehe. Synes nesten den yngelen i foreldrekaret såg større ut enn de i yngelkaret? Spent på når de får fargene sine! Jeg har ikke sett noen yngel hos meg etter at jeg såg dem som nyklekte.. Lurer på om dem er der..


Vi synes og yngelen i foreldrekaret ser større ut, men jeg tror det kommer av tykkelsen på glasset og vinkelen bildet er tatt i. Og det at det er mye lettere og ta bilde av bare en yngel i forhold til en haug, for da kan jeg zoome nærmere..

Men sikker er jeg ikke..
Jeg er og spent på når de farger ut, kan se det begynner og komme frem mønster på kroppen og i fjeset på de, så det er sikkert ikke så lenge til. )

Over til noe annet Anna, jeg kan bare ikke skjønne hvorfor ikke de her trillene våre legger egg.. Enkelte damer er så tjukke at de ligger og triller (hehe) på magene sine!!
Skal prøve meg på og simulere regntid kanskje?? [External Image]
To runde triller
[External Image]
En av de mindre sjenerte trillene og en av Acei yngelen som gjemte seg unna da jeg tømte karet... L134 i bakgrunnen
Ja disse såg veldig leksklare ut. Kanskje prøve å få dem i gang med tiltak nå ja! Har du gjort noen forsøk tidligere? Bytte med kaldere vann og øke sirkulasjonen i karet samt god foring er det jeg kommer på i farta. De er jo nesten bare irriterende de fiskene der.. hehe. Går for å være lett du liksom!
Ja, har forsøkt og overtale de med både masse godbiter, mere strøm og kaldvannsbytter.. Alt som trigger de grønne, men uten hell.. Dvs, kaldvannsbyttene er ikke så kalde på grunn av malleyngelen, men har vann stående til lufting over natta så det holder etpar grader kaldere vann.. Da er byttevannet ca 24 grader og vannet i 170 literen 26 grader.

Så nå skal jeg prøve meg på "dårlig" stell i en uke eller mer, før jeg tar flere kaldvannsbytter og begynner med masse snacksfôr til de. )
Ja du får gjøre det. Har også lest dette trikset, men ikke prøvd det selv. Skjønner godt at du er forsiktig med kaldt vann pga mallene, selv om de skulle være over det verste med tanke på dette.
Jepps.. Skal fôre lite i noen dager fremover, og så gi de noen kaldvannsbytter ja! Tenker det MÅ gjøre susen!!
Liker ikke fôre med røde mygglarver, men de skal jammen få det også! - Er desverre allergisk, så får utslett av å putte hendene i vann hvor det er brukt de røde larvene, men for en liten stund skal jeg nok overleve det.

Har jo Easy breeding boksene ledige nå, så jeg er iallefall klar til at de skal starte opp nå!
Fikk i dag levert 19 stk Sebraciklide yngel på døra fra en venninne i Alta som hadde tatt en råsjans på at jeg vill ha de..
Hmmmmmm
Det vil jeg jo ikke, har akkurat kvittet meg med mine ciklider jo. :P

Jeg har jo likevel ikke hjerte til og ikke ta imot de og prøve å få de formidlet videre, så da var det bare og ta frem fiskebaljen min og sette den opp til yngelen..
Har heldigvis alltid en ekstra pumpe eller to gående i karene, så de får bo der inntil videre..

Hvis noen er interessert så er annonsen her.

Bilder kommer.
Hadde jeg ikke plutselig fått Malawi på lørdag så hadde jeg kanskje kunne hatt dem!
Du kan jo ta dem med på miniauksjonen hvis du ikke finner nye eiere til da! Er jo litt en råsjanse det og da.. :p
Vannsti
Hadde jeg ikke plutselig fått Malawi på lørdag så hadde jeg kanskje kunne hatt dem! Du kan jo ta dem med på miniauksjonen hvis du ikke finner nye eiere til da! Er jo litt en råsjanse det og da.. :p



Får du Malawi på Lørdag? Hvilke?

Blir nok å ta de med på miniauksjonene om ikke noen har tatt de til da.
Lisa-S
Får du Malawi på Lørdag? Hvilke?



Fikk Malawi på lørdag som var, jeg! Det var en dame som annonserte dem her på AF, jeg svarte - og så fikk jeg dem neste dag. Aner ikke hva det er slags type. Eller; typer, rettere sagt.. Så her er det full fart.
Aha. Vil du kanskje ha mine to Acei Yellow tail yngel som stakk seg unna da jeg tok ut mine Malawi? Kan ta de med på møtet neste gang.. -skal ikke ha noe for de, vil bare bli kvitt de.
-bilde lenge opp på siden her av en av de.
Jeg ser ikke hvorfor ikke, det er jo en god miks her fra før av såh! :p
Hvis de er veldig små kan det jo hende de blir spist da!
Trude, de kan jo være her litt til og vokse seg litt større. )
(- er vel etpar cm nå)

Over til noe annet:
Jeg fant i dag en grønnreke med en fantastisk farge!! De kan bli utrolig flotte innimellom disse synes jeg!
Se bare her: [External Image]
Så kommer et bilde av mine flotte Dragefinner. De er kjempemorsomme og observere når de stimer rundt i karet og "flagger" til hverandre. [External Image]
Tilslutt et morsomt bilde hvor det ser ut som coryene gjemmer seg for den skumle leopardfroskplecoen som lurer rundt hjørnet.. hehe[External Image]
Viser til innlegg nr 186 hvor jeg nevner disse Sebraciklideynglene som plutselig uten forvarsel ble levert på døra til meg..
De går nå i en 30 liters dunk, hvor jeg har laget noen gjemmesteder og satt inn en pumpe til de. Her får de klare seg inntil jeg får gitt de videre.
Her er bilder jeg har tatt av de: [External Image][External Image]
Stripene på bildet er gjennskinn fra gardinene bak.. klarte ikke og unngå disse.. :P
Nå er mine små skjønne grønne blitt 4,5 uker gamle, og de har begynt og ta dødt fôr.
Jeg bløtlegger og moser fôret godt før jeg gir de det, og de er like ivrige på det som de er når de får artemia eller microorm.
Herlig! Da slipper jeg og bekymre meg for om de får nok mat.

Nå begynner 10 literen og se trang ut den og, så hva jeg nå skal flytte de til vet jeg ikke helt... Har en 40 liter uten lystopp, vurderer sterkt og flytte de dit, men det er jo så trist og ha de gående uten lys.. :/
Liker!
Du kan låne 50 literen vi fikk av deg?
Beate
Liker! ;) Du kan låne 50 literen vi fikk av deg? :)


Gjerne Beate. )
Så snilt av deg.
Kan du ha den med på møtet på Tirsdag?
Bilder av mette mager på TetraBits. )
- og litt microorm .. (hvit mage) [External Image][External Image][External Image]
"kjempen" i foreldrekaret og noen mindre og yngre yngel.
Den store er større enn alle andre, inkludert de 100+ som jeg har pleid siden de klekket, så at det er godt med mat i sanda er det vel ingen tvil om. [External Image][External Image]
Min erfaring er også at cory-yngel vokser raskest i foreldrekaret
Lisa-S
[QUOTE=Beate]Liker! ;) Du kan låne 50 literen vi fikk av deg? :)


Gjerne Beate. )
Så snilt av deg.
Kan du ha den med på møtet på Tirsdag?

Jepp! Tar med både den og breeding boksene! Ligger ei lita innvendig pumpe og varmekolbe i karret, og lystoppen fungerer som bare juling nå! Pumpa er selvfølgelig ikke innkjørt, men går sikkert bra å kickstarte den.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap