Kristian's akvarieverden (side 10)

Plussmedlem
Det er så utrolig gledelig å se at Corydorasen bare blir mer og mer populær! Stadig flere som starter å fascinere seg over denne fisken, og får helt hekta...
Inaktiv bruker
hei, Anders, ja det er helt sant. det er så mange som får cory basillen å jeg er jo helt hekta på den.

Nå får jeg bare si at en ny gruppe cory er mulig på vei. de har lagt egg en gang. det er 5 fisk, men siden de er vanlig i handel der de ble kjøpt så blir det kanskje kjøpt med 5 stk til, for jeg vill helst ha 10 stk. jeg har aldri hørt om eller noen kjennska til denne typen, men hvis det blir så blir det interessangt. de skulle også komme tilkjørt fordi han/hun som selger meg de skal mulig til trysil, derfor ikke 100% bestemt ennå.
rasen skal jeg finne ut etterpå, men da tar jeg det i neste innlegg.
Inaktiv bruker
typen er corydoras haraldschultzi, vakker type !
[External Image]
Inaktiv bruker
Hei!
Nå har jeg akuratt flytett på kampfisk hannen og pallettene, de har byttet plass. fordi det ble så dårlig plass for pallettene i 15 literen å en hule får jo ikke plass inni der.
en pumpe er også satt inn i 120 literen i tillegg til den 60 liters pumpa som er der nå, denne pumpa er beregnet for karr optill 160 liter, å den blåser veldig sterk strøm. det ser jge gullfiskene og slørhalene likte!

pakka fra akvamanias har også kommet, men har ikke fått hentet den på posthuset ennå. kommer bilde av det ettervert, fordi jeg tror dette er en kjeramikk hule å¨det kom jeg på rett etter bestilling. kanskje ikke var så lurt siden eggene fester seg ikke så lett i den, men da får dere som har peiling på det, komme med komentarer når jeg får tatt bilde og sett hvordan den ser ut ordentelig.

Det eneste jeg mangler nå er røtter!!! men jeg finner jo ingen.
trenger også litt mere sand. til 120 literen skal jeg ha minst 1 sekk, biltemasand og en til må eles på 60 literen, 40 literen og 15 literen, vill ha sand i de også.

Mvh Kristian
Inaktiv bruker

Noen bilder

Bilde 1:
Jeg tror denne er gravid. er det noen som ser?? er jo litt vanskelig å se for det er ikke beste bilde, men håper det duger?

Bilde 2:
Her er lekshula plasert i 40 literen til pallettene og alle har alerede tatt seg en tur inni der, får tro det blir yngel snart, men er det noen som foresten ser om disse er kjønnsmodne? på et bilde jeg hadde litt før i tråden her...?

Bilde 3:
Dette kom i pakken fra aquamanias i dag. JBL pond sticks 1L 23,- kr(veldig billig)
JBL Novo Tab 400 tabletter 87,- kr
JBL Novo Stick 1L 140,- kr
JBL Lekshule 52,- kr

For de som ikke kjøper for på aquamanias så gjør det, veldig billig, anbefales på det sterkeste!!!

Inaktiv bruker
Noen bilder:

Bilde 1:
det som kom fra aquamanias i dag. veldig billig bare 149 for en liter chiklids for som holder sikkert minst et år, til de fiskene jeg har nå i 300 literen.

PS: det er noen nettproblemer her for øyeblikket. det går derfor ikke ant å poste 2-3 bilder i hvert inlegg så jeg må poste flere
[External Image]
Inaktiv bruker
Her er hula plassert i 40 literen å har alerede fått besøk av 4 glade palletter.[External Image]
Inaktiv bruker
foret, ovenfra.[External Image]
Inaktiv bruker
Måtte bare legge ut et bilde av Kiara, bursdag, ble et år den 17, mars.

forresten ved en internett feil så har det blitt noe kluss med bilodene så noen kom 2 ganger som dere sikkert ser [External Image]
Inaktiv bruker
Hei.
Jeg har noen spørsmål her, merket i dag at det var stappfullt med tråd alger og brunaler over alt i 300 literen.
jeg ble nesten redd for om jeg var bitt med problemet trådalger. hele den ene rota som har mange utstikkende grener på seg var bare en eneste stor pels. og det har begynt på anubias plantene også Hva skal jeg gjøre??? brunalger vokser også hele tiden, men ser ikke så mye til den vanlige grønne algeren.

Nå må jeg bare fortelle litt mere om min corydoras karr plan for å kalle det det.
Jeg har jo som sagt mulig fått tak i noen som kan komme med en gjeng 5 corydoras harald........resten husker jeg ikke. dette var jo en leksgruppe. han/hun kune mulig kjøpe med 5 til til meg så jeg ihvertfall har 10 stk!
I 60 literen skal da eventuelt disse haraldschutzi eller hva det var bo.
40 literen må jeg få biltemasand i å da kan jeg ha en liten cory art der også, heller ihvertfall ikke så mange da. kanskje aeneusene, 5-10 stk.
så må jeg ha sand til 120 literen, men kan jo ikke flytte cory dit før til sommeren uansett da gullfiskene skal ut. kanskje de jeg har nå blir solgt så kjøper jeg heller disse fra Anders når de kan flyttes rett ut. kan jo vere dem formerer seg masse forde, hadde vert morsomt. gulla og frode slørhalene må jeg bare ha da, men kanskje disse får plass i 40 literen ettervert...? skal jo lage ne liten dam her uansett til sommeren de kanskje kan gå i.
Men for å si det mildt må jeg ha flere karr, det er jo ikke noe problem hvis det skulle bli sånn at akvariekjelleren blir bygd/akvarierummet i løpet av sommeren/høsten, men det kan jo vere helt usikkert også da.

kan jo vere disse 15 liter og 40 liter blir byttet i 120 liter ettervert også. det gjør ingenting.
bare det forhåpentelighvis har blitt pallettyngel så blir disse solgt hele gjengen med foreldre. å kampfisken skal jeg ha i 60 literen ell 120 literen når dette blir cory karr. må si meg helt erlig at jeg angrer for å ha kjøpt disse sverddragerne, fordi de tar så stor plass og mat vill de heller ikke ha.
sverddragerne blir nok flyttet 300 liter og kampfisk 60 liter når haraldschutzi kommer dit eventuelt.
Jeg må bare få ting litt i orden her.
hvis noen er interessert i 3 gullfisker og en slørhale så er det bare å si ifra.

Jeg har en liten anelse om at 300 literen snart begynner å bli et bær og rot plukk karr, da det bare blir slengt fisk oppi der. som kanskje sverddragera, og kampfisk hunner, ja foresten den ene kampfisk hunnen(minste nylig inkjøpt) døde for 2 dager siden det var leit, men sån er det. kampfisk hannen min som ennå ikke har fått navn tror jeg er homofil siden hann ikke liker dama og han lager ikke skumrede buhu. trodede oppdrett var litt enklere enn dette.

Mvh Kristian.
blir lett slik i begynnelsen når man har lyst på alt:p da får man gjerne litt hummer og kanari og fiskesuppe:p var sånn her også. Til man finner ut hva man liker å vil ha av fisk. Derfor jeg har så mange akvarium nå. For da kan jeg ha mange arter. Selv om scalarene har overtatt flere karr pga yngling da:p skal du disse veier, så kan du få et ynglende scalare parr av meg ingen som skal ha kanin som kjører forbi meg da?:p alger ja. Er vel kanskje di jeg har også? En slags mørk pels som ender opp med å dekke alt? Har det i 450 literen. Blir ikke kvitt det der sjøl. Der dekker algene hele bakveggen, plantene osv. Varmekolba ser man ikke, helt dekket av pels. Så jeg vil også vite hvordan man blir kvitt det. Det sitter jo så forbaska hard fast også. Går det ann å barbere plantene tro? Hehe.
Inaktiv bruker
Hei.
Fiskemilla:
Jeg hoppet i taket å sa til meg selv! - Endelig kanskje jeg kan få yngel!!! sikkert idiotisk sagt, men jeg ble så glaaaad )
Skal høre med en kaninoppdretter som bor oppi nord om han/hun har kaniner å selge meg for da skal jeg få med min sammarbeidspartner til å hente kaniner der dere skjønner at vi som kaninoppdrettere drar jorda rundt for å finne nye fine kaniner...

Den tråd algeren har jeg begyt å få sån stor plage av. det er som fiskemilla beskriver at det er pels overalt, ikke riktig så ille som hun har, men dette er en "god" start Lure på hva det kommer av...?
Hvis noen fisk spiser det så skal jeg jammen kjøpe noen sånne,men det er vel det vi må finne ut om noen spiser!

Om det blir så dette scalare paret kommer hit så skal 2 av de 6 scalarene jeg har nå selges ihvertfall!
den store hua for den vill alle hakke på stakkars. å enten den helsvarte eller den svarte flekkete for den er jo sååå tynn, jeg syntes netsn han/hun har blitt tynnere også jeg da. det ser ut som øynene detter av vert øyeblikk. det som er sikkert er at disse 2 VF scalarene jg har som er så stooore og vakre, skal jeg ihvertfall ha. så 4 scalarer blir det da ihvertfall!


Når jeg tenker meg om så har jeg jo ingen pante dem kan legge egg på eller, jeg bestillte jo sverdplanter på akvriekjelleren, men dette gikk dårlig, det er da søren ingen sverdplante!
den har et lite blad ytters å den er ikke høyere enn 5 cm nå som alt har visnet bort. jeg må finne noe høyt, som kan bli vanskelig! de fleste vill jo ha sine stoore flotte sverdplanter.

Så sier jeg igjenn -Trenger røtter! ingen har, endelig fant jeg noen som kune sende her om dagen. men dagen etter var de solgt. jeg bare blir så irritert! fgor nå vill jeg snart ha røtter! det ser så tomt å rart ut uten. bare noen små planetr aller nederst! skal ta et bilde, har en plante jeg lurer på hva er for noe også såm jeg kanskje kommer til å legge ut, prøve å finne ut hva det er for noe da ihvertfall.

Det kommer også bilde av trådalgern om jeg klarer å ta bilde av den, ikke så synlig på kameraet.

Mvh Kristian.
Inaktiv bruker
Noen bilder:

Bilde 1:
Det beste jeg fikk av trådalgerne på den ene javabregna fordi rota sto så langt bak at jeg klarte ikke ta bilde av den. så det er grusomt bilde, men det beste jeg fikk til.

Bilde 2:
En av de to plantene jeg ikke vet hva er... Er det noen som vet/klarer å se hva detet er for noe rart??

Bilde 3:
Den andre planta jeg trenger litt identifiskeringshjelp til. dette er en liten avlegger jeg har plantet, men den stoore sto så langt bak den også så det ble ikke med på bilde å da fokuserte jeg mere på denne lille...?
[External Image][External Image][External Image]
Inaktiv bruker
Mere bilder...

300 literen, man ser at plantene ikke går mange cm oppover på bakveggen, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få de så lange heller ...?[External Image]
Inaktiv bruker
På bilde ser du brun alger som ligger på glasset rett forran en hau med større steiner.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvit dette type dumme alger heller!!!...???[External Image]
her ville ingen legge egg på sverdplanta jeg kjøpte til di. Egga har havna på varmekolba og pumpa stortsett. Et par ganger på anubiasen også.
Inaktiv bruker
ja fiskemilla, det er nok saant det, men mine anubiaser er jo bare 5-10 cm i høye å i mitt karr som er veldig høyt til å vere 300 så blir det veldig lavt. det er jo på sanda de nesten. men jeg får tro disse plantene jeg ikke vet hva er redder meg å blir stooore! da blir det lit lettere,, finere også med noen som går helt til tops!!
Inaktiv bruker
Hei, Det er jammen stille her i tråden for tiden...?
eg har lagt ut anonnse om scalarer, sverddragerem og palletter, selv om mye er akuratt kjøpt så er jeg bare blitt så dilla på cory jeg har akkuratt snakket med noen som hadde adolfoi leksgruppe tillsalgs, men det var i akershus området så det blir alt for langt!
Uansett leter jeg etter en mulighet for å komme seg til tufsingdalen
det blir vel vanskelig! men det skulle ikke vert langt unna også alt jeg ville ha skulle vert på samme plassen en gruppe cory, scalare lekspar, discus lekspar, aeneus osv osv.

Det finnes ikke noen som kjører landet rundt å henter/leverer fisk for andre?? mot betaling da selvfølgelig.
Jeg er jo helt hjelpesløs! skulle absolutt hatt en bil, men det hjelper vel ikke når ikke jeg kan kjøre den !...?

Anders: jeg sender deg en e-post nå.
Plussmedlem
Skal lese den nå, vettu
Inaktiv bruker
hei hei!
Nå har jeg sendt mail til flere på finn.no som har cory for salg
Mulig jeg får kjøpt 10 adolfoier, 2 green laser og 10-15 corydoras venezuelanus, håper bare på at jeg får frakt hjelp :9 det er bare det det står på!
røtter kommer kanskje også hehe, endelig!!!

hvis dette skjer så blir 10 adolfoier i 120 literen, 10 green laser i 300 literen, 10 venezuelanus i 60 literen, å disse 4 aeneusene vet jeg ikke, enten 40 literen eller så blir de solgt
Men jeg lan ikke fantasere for mye osm jeg akuratt har gjort for da skjer det ikke hehe
Men hvis dette skjer så har jeg corydoras så det holdr en stund, jeg bare teller penger, så takket vere kaninene så har jeg råd til alt dette for øyeblikket.
har også fått bestilling på 10 kaniner da hver kanine koster 550 kr så regner med det blir noen cory på meg, men som sagt: frakt skulle ikke finnes, det skulle bare kommet flygene hehe. jaja, sån erd et ihvertfall ikke da.

Mvh Kristian.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap