Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 10)

Inaktiv bruker
Hm, nå skal jeg snart spankulere ned på jobb. Men så sitter jeg og funderer på om jeg skal gidde og reparere filteret eller om jeg bare skal sette igang bøttefilteret.
Det er et xp2 filter snodig amerikansk filter. Det er enkelt og sette opp men ser ikke så pent ut. Men der er ikke strømmen så inntens. Får bruke dagen på å tenke på det.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
Det er liv!
Testet akkurat vannet i 128Litern. Dær er det liv!
No2 på 0.05
no3 på 1-10
PH på 7

Genialt! Håper jeg snart får pakken fra Aquamanias

[External Image]
[External Image]
[External Image]
SomethingWeryFishy
Inaktiv bruker
Hm, Utrolig at dette er samme fisk! :P

[External Image]
Inaktiv bruker
Synes det er dårlig av Aquamanias å ikke svare på mine hendvendelser.
Jeg har enda ikke fått ordren som jeg bestilte 03.01.12 Er lei av å vente nå!
Inaktiv bruker
Spock
Synes det er dårlig av Aquamanias å ikke svare på mine hendvendelser. Jeg har enda ikke fått ordren som jeg bestilte 03.01.12 Er lei av å vente nå!

Etter og ha pratet med Aquamanias i går på sms faktisk, så har vi funnet kilden til problemet. Siden varene ble betalt med en annen konto så ble ikke varene sendt selv om jeg sendte mail og sa ifra... Men han skulle sende dem i dag! Håper han gjør det ellers så mister han en kunde! Nokk om det... :P

I dag får jeg Pygme Coryene mine! 8 stk flytter inn i dag. Gleder meg sånn at jeg ikke fikke sove i natt. Drømte om akvarier og cory egg i natt... ;P
Får også en liten gjeng med kuhlii åler. ;D
Så jeg håper på Cory yngel nå! Her omkring er det DIGER etterspørsel på Pygme cory. Tro hva jeg kan ta for stk. Hvis jeg får yngel... Tips?
Inaktiv bruker
Vannverdiene har forandret seg litt siden i går, No2 er nå mindre rosa og Nermer seg 0.025 hahah! Kh er 3-4 Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle lese av den testen...
Ph er 6,5
Blir det cory eller sør-Amerikansk ciklider? Eller kanske et tetra kar? :/
Kan ikke noen si hva de synes passer i denne plaskedammen?
Kanskje Labrus bergylta? xD Heheh Min fars forslag... ;P må bare ha kaldtvanns saltvann.
Inaktiv bruker
SORG! Var 3 døde pygme er i posen som svigermor tok med seg hejm fra dyrebutikken... huff, jeg ble skikkelig trist nå.
Inaktiv bruker
De har våknet. haha! de har sikkert hatt det kaldt... jeg får vente og se om det går bra med dem utoverettermiddagen. Så får jeg heller bruke ekstra god tid på tilvenningen.
Ah så bra! hehe ja har opplevd det samme (med rødmunnstetra) virket helt død, men plutselig så kommer de seg. Er vel en slags sjokktilstand, stakkar hehe men bra de lever, får håpe det går bra med de og at de ikke har varige mèn
Inaktiv bruker
De ser veldig bra ut nå. Har de enda i posen! :P Snakket med dyrebutikken i set. De sa at hvis de strøk med så skulle jeg få nye av dem.
Det er den eneste dyrebutikken jeg stoler på. :P De sier det som det er ferdig med det!
Inaktiv bruker
Det er 3 av fiskene som mangler halefinne og barter! Ikke bra...
Men det ser ut til at de har det bedre nå. Har bestemt meg for at 128L skal bli akvarie for Cory i forskjellige former, øksefiskene mine og mulig det blir en tetra fisk i midten! Hahah!
Inaktiv bruker
litt cory bilder.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Flotte pygméer du har fått deg, gled deg til dey dukker opp ungfisk av dem rundt omkring i karet. Bare sørg for å ha masse mose/planter de kan gjemme seg i. Hos meg formerer de seg fint når de deler kar med en gruppe L-maller. Startet med en gruppe på ca 30stk og nå går det vel nærmere 75 i karet. Flott syn når de stimer sammen...

Anbefaler deg også å teste ut nyklekket artemia til disse, da blir de spinnville i karet (gjelder vel egentlig all mat når det er snakk om coryer)... Her får du en god startpakke for klekking, puftpumpe må du selvsagt ha utenom...

[External Image]
Inaktiv bruker
Lars Jamne
Flotte pygméer du har fått deg, gled deg til dey dukker opp ungfisk av dem rundt omkring i karet. Bare sørg for å ha masse mose/planter de kan gjemme seg i. Hos meg formerer de seg fint når de deler kar med en gruppe L-maller. Startet med en gruppe på ca 30stk og nå går det vel nærmere 75 i karet. Flott syn når de stimer sammen... Anbefaler deg også å teste ut nyklekket artemia til disse, da blir de spinnville i karet (gjelder vel egentlig all mat når det er snakk om coryer)... [URLBLOCK1] får du en god startpakke for klekking, puftpumpe må du selvsagt ha utenom...

Hei, JA de er kjempe fine. Jeg gleder meg også blir mose på steinene så blir det skog i bakgrunnen.
Takk for det. Den må jeg bestille når lønninga kommer susende! ;D
Så får jeg lese meg opp til hvordan man gjør det, mens jeg venter.
Vet ikke om jeg skal ha L-Malle sammen med dem, men har litt lyst på Ekte L144 (Ikke den albino versjon med slørhale) :P
Inaktiv bruker
AH! Varm kaffe, musikk åsså sitte fremmfor Plaskedammen og se på at Pygmeene koser seg med mygglarver og snuser rundt i sanden, Gleder meg til de flytterinn i 128L når filteret er klart. Det har en No2 på 0,05 Håper det går ned over helgen.

Nå skal jeg på skytebanen og sette opp servere til neste helgs innendørs stevne.
Jeg har holdt på med det siden Mandag... Begynner og bli litt lei ja! :P
Inaktiv bruker
Nå sitter jeg i campingvogna til svigermor og svigerfar. Kjenner at jeg savner akvariene mine. Jeg har sånn akvarie app på ipaden så det går vell bra, hahah! Nå har kjæresten min fått opp øynene for fisker så 70 litern skal bli guppy kulp. Heheh.
God helg nå skal jeg til svenskegrensen og handle sigaretter til mamma... Så på dyrebutikken for og se på utvalget.
Inaktiv bruker
Nå sitter jeg her ensomt i natten og funderer på hva jeg gjøre galt da jeg satte igang filteret til 128l jeg er ikke sikker på om jeg skulle hatt fiskene i, selv om jeg vet at det aldri hadde gådd bra. Spesiellt siden jeg er borte i helgen.
Jeg gleder meg til jeg kommer hjem så jeg kan finne ut av dette.
Kjøpt det var jeg som ble for gira, sånn at kickstarten ble bare bortkasta... Jeg må sikkert begynne helt på nytt igjen, men men, heldig vis er det ingen fisker inakvariet...
Jeg har tenkt mye på de gullfiskene jeg har. Jeg angrer på at jeg noengang kjøpte dem, øker Island mine leker konstant og der lurer den digre breiflabben under og spiser ALLT! Ah! Når 128l er klar så skal øksefiskene, pygmeusene og kubikk-ål ene flyttes dit. det blir vell bra.

Om det er mye skrivefeil her så må jeg bare beklage, en dose dysleksi og en IPad 2 er vell ikke akkurat det beste valget...
"øker Island" er nok ikke helt det du har lek på tenker jeg! Har fjernet den håpløse ordforslagsgreia på telefonen, muttern er lett dement og ble helt fortvilet over ting jeg skrev ;o)
Inaktiv bruker
Linda W
"øker Island" er nok ikke helt det du har lek på tenker jeg! Har fjernet den håpløse ordforslagsgreia på telefonen, muttern er lett dement og ble helt fortvilet over ting jeg skrev ;o)
hahah! Det stemmer ^^ er øksefisker det skal stå. Teite Ipad :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap