- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Slik var det og sånn blir det. (side 10)
Slik var det og sånn blir det. (side 10)
Inaktiv bruker
Skal vi se, Ciklidene har endelig fått ut yngel, så de små svømte inne i hula i går, så jeg håper de klarer å holde liv i dem denne gangen.
Anemona mi har funnet ut at hun vil være i skummeren!!! NOOOO! Hm...
Var hos svigermor i går, der har hun fått en yngel micro morris.
Ene amanoreka er full av rogn, synd det er så vanskelig å få avkom til å overleve... :/
Det er vell det. ^^
Anemona mi har funnet ut at hun vil være i skummeren!!! NOOOO! Hm...
Var hos svigermor i går, der har hun fått en yngel micro morris.
Ene amanoreka er full av rogn, synd det er så vanskelig å få avkom til å overleve... :/
Det er vell det. ^^
Postet 04.02.13 kl 10:44
Har anemoa begynt å vandre?
Min Traske holder på og komme til live igjen. Den blir bare større og større. Den har bosatt seg under den store halipora korallen min. Så jeg er så glad den kommer seg sakte men sikkert. Den har blitt matet mye også ...Klovnene er henrykte.
Legger ved et bilde av Traske og her er den riktig så stor har blitt....
Min Traske holder på og komme til live igjen. Den blir bare større og større. Den har bosatt seg under den store halipora korallen min. Så jeg er så glad den kommer seg sakte men sikkert. Den har blitt matet mye også ...Klovnene er henrykte.
Legger ved et bilde av Traske og her er den riktig så stor har blitt....
Postet 04.02.13 kl 10:53
Inaktiv bruker
Vandre ja, den har stått sammen med en tubeworm siden jul, plutselig fant jeg den i overrenninga til skummeren i går. Håper den kommer ut snart.
Din er stor og fin, min er liten og grønn, sånn selvlysende grønn. :P
Din er stor og fin, min er liten og grønn, sånn selvlysende grønn. :P
Postet 04.02.13 kl 10:58
Inaktiv bruker
Da kan det se ut til at det blir 350L Saltvann på meg i morgen! ;P JUHU! 500,- for karet, da trenger jeg bare lys, pvc-rør, og ny skummer.
Postet 04.02.13 kl 22:03
Postet 05.02.13 kl 00:32
Inaktiv bruker
Ble ikke noe av.
Postet 05.02.13 kl 07:43
Inaktiv bruker
Da har jeg byttet vann til palettene og gjort klar til vannbytte i saltvannskarene, Tar litt tid siden salten må blandes godt ut, når jeg har brukt opp alle de sekkene jeg har med salt blir jeg å finne en annen type som jeg kan bruke.
Håper at jeg få meg en tur til bodø i morgen så jeg kan handle litt koraller og muligens en mandarin.
Håper at jeg få meg en tur til bodø i morgen så jeg kan handle litt koraller og muligens en mandarin.
Postet 07.02.13 kl 12:53
Inaktiv bruker
Hm, har admins og moderatorer tat helt helg eller? Så my spam og tull som det er nå... Nei, nå må det renskes på forumet...
Såh! Back til akvarium, i morgen blir det til dyrebutikken å handle litt, bytte inn deffekt pumpe. fikk nytt lys fra webzoo til 128L i dag. Ble godt lys nå, men kunne sikkert vært bedre. :p men natt nå, tidlig kveld når man skal tidlig opp å handle akvarie stuff.
Såh! Back til akvarium, i morgen blir det til dyrebutikken å handle litt, bytte inn deffekt pumpe. fikk nytt lys fra webzoo til 128L i dag. Ble godt lys nå, men kunne sikkert vært bedre. :p men natt nå, tidlig kveld når man skal tidlig opp å handle akvarie stuff.
Postet 08.02.13 kl 23:08
Postet 09.02.13 kl 16:54
Inaktiv bruker
Postet 13.02.13 kl 19:46
Inaktiv bruker
Nå har jeg røska opp alle plantene i akvariumet og stussa dem, fjernet litt og planta igjen, i tillegg har jeg plasert 2 nye huler, nå må jeg bare vente på at grumset legger seg, vann bytte i morgen.
Postet 14.02.13 kl 18:33
Inaktiv bruker
Etter å ha byttet vann i begge saltvannskarene så var jeg så heldig at det rente over i skummeren i 130L så nå må jeg bytte enda mer vann... -.-' Innvendig skummere? Nei den skal fæn meg ut! Blir bra om jeg får ny leilighet og jobb! ;D Der er det kjeller og STORE muligheter! ;D
Postet 16.02.13 kl 22:10
Inaktiv bruker
hm, nå har jeg prøvd på flere måter å få Centropyge bicolor i fiskebasen, virker ikke som at admins eller moderatoerer bryr seg... -.-
Har tilogmed sendt bilder og info, men neida... Da får det bare være sånn.
Ellers lite nytt, ancistrus ungene vokser, en fortere enn de to andre, en er helt sort og de andre med prikkete.
Palettene fortsetter med å misslykkes og jeg har kanskje solgt de to klovnene som ble mobbet.
Har tilogmed sendt bilder og info, men neida... Da får det bare være sånn.
Ellers lite nytt, ancistrus ungene vokser, en fortere enn de to andre, en er helt sort og de andre med prikkete.
Palettene fortsetter med å misslykkes og jeg har kanskje solgt de to klovnene som ble mobbet.
Postet 18.02.13 kl 12:07
Inaktiv bruker
Mistet en ancistrus i dag, fant den på rygg med stilk i halsen og uten mage, så ut som en grusom skjebne. Nå harjeg bestemt meg for åfå noen små stimfisker i128L sammen med palettene, det blir ikke yngel uansett, de klarer hvist ikke å holde seg unna å spise eggene. Har fire huler og masse røtter, så jeg skjønner ikke hva som er problemet.
Til stimfisk tenker jeg vinkeltetra, rosentetra eller kanskje noen barber.
Til stimfisk tenker jeg vinkeltetra, rosentetra eller kanskje noen barber.
Postet 20.02.13 kl 19:38
Inaktiv bruker
Har glemt å nevne det, den ene eplesneglen min er snart 10cm den er enormus gigantus. :O
Postet 20.02.13 kl 20:14
Ha en trist nyhet. Speedy kampfisk døde også....Den ble flyttet til et annet kar med mer sirkulasjon for den trivdes veldig godt i 160 litern da den gikk der. Men den bare la seg på bunnen og døde.
Men i 6 tida i mårrest så satt jeg og kikket i saltvannskaret mitt og da kom slangesjøstjerne min valsende forbi glasset....og da datt det ned i hodet mitt...Speedy 3. Ho gikk ganske raskt skjønner du så det var det som slo meg...Da får vi håpe at den holder seg frisk og rask...
Den er fremme rett som det er..er ikke så veldig sky. Elsker å terge bristelormene når jeg mater, ho tar ifra de maten, så biter de seg fast i armen på den og løfter den unna. Utrolig å se på....
Men i 6 tida i mårrest så satt jeg og kikket i saltvannskaret mitt og da kom slangesjøstjerne min valsende forbi glasset....og da datt det ned i hodet mitt...Speedy 3. Ho gikk ganske raskt skjønner du så det var det som slo meg...Da får vi håpe at den holder seg frisk og rask...
Den er fremme rett som det er..er ikke så veldig sky. Elsker å terge bristelormene når jeg mater, ho tar ifra de maten, så biter de seg fast i armen på den og løfter den unna. Utrolig å se på....
Postet 20.02.13 kl 20:18
Inaktiv bruker
Så trist. den som var så nydelig fin.
Næ så tøfft, jeg har ingen kule krypende saltvanns skapninger, noen små turbosbegler og sånne som er så giftige. Speedy sjøstjerne, ;D heheh, ser det for meg, som en vekter der den mumser i seg for.
Næ så tøfft, jeg har ingen kule krypende saltvanns skapninger, noen små turbosbegler og sånne som er så giftige. Speedy sjøstjerne, ;D heheh, ser det for meg, som en vekter der den mumser i seg for.
Postet 20.02.13 kl 20:23
Postet 20.02.13 kl 20:34
Inaktiv bruker
Det jeg også tenker, den er gul, men mange av ungene er brune, skal gå og ta et bilde.
Postet 20.02.13 kl 20:46
Inaktiv bruker
Postet 20.02.13 kl 21:05