- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvem er du? (side 10)
Hvem er du? (side 10)
HeiEg er ein gutt på 21år som kommer frå Runde, ei lita fugleøy utanfor Ålesund. Bur på Gard, hadde fem brødre inntil den eldste døde fra oss. Heime på garden hjelper vi til alle mann om sommaren når slåtten settes i gang, og sommare ut på Runde er den aller beste
Etter 2år på sjøen som trål, line/garnfiskar valgte eg skulebenken igjenn
Går Naturforvaltning vk2 og satser på å få fullført vidergåandeskule, etter på ønsker eg å gå treårig bachlergrad innanfor marin biologi i Ålesund. På Runde holder dei på å bygge opp eit internasjonalt havforsknings senter, det passer meg utmerket, med tanke på utdannelse og att eg svært gjerne vil bu her ute på den forblåste øya
Møtte min bedre halvdel for over 2 år sidan, og sammens med hun deler eg alle mine interesser og fritidssyler, med unntak akvariehobbyen(men det skal rettast på)
Av interesser og fritid likar eg spesielt friluftsliv av all slags former, alt fra kaijakk, dykking/undervansjakt, fjellturar med sekk og telt på ryggen, jakt/fiske. Når det gjeld fiske er det spesielt havfiske eg setter pris på. Finst ikkje nok som er mer spennades enn å pumpe opp storfisk fra djupet. Av naturen haustar eg inn mat, og likar matlaging(hadde egentli tenkt meg en kokke utdannelse). Eg brenner for gammal kultur, og meinar vi bør ta vare på den og forvalte den på best muleg vis. Min store drøm er å få bu på eit lite småbruk med tømmerhus, og den drømmen ligger ikkje langt vekk sidan kjæresten min er odelstaus på eit vakkert småbruk med tømmerhus
Dyr er og ein lidenskap, og da spesielt hund. Eg er eigar av ein buhund/colli som snart rundar 8år, min trufaste fylgesvenn på fjellet alle dei år. Eller har vi på garden, 30 kyr+ ein del kalvar, okser, over 300villsauder som beitar året rund på fjellet, 7 kattar + eit x-anntal fjærkrek(god over 100, min far lider av fugleinfluensa)
Min interesse for akvarium fekk eg som 10åring da eg fekk eit 100liters kar til jul, etter det har eg vært biltt av basillen
Etter 2år på sjøen som trål, line/garnfiskar valgte eg skulebenken igjenn
Går Naturforvaltning vk2 og satser på å få fullført vidergåandeskule, etter på ønsker eg å gå treårig bachlergrad innanfor marin biologi i Ålesund. På Runde holder dei på å bygge opp eit internasjonalt havforsknings senter, det passer meg utmerket, med tanke på utdannelse og att eg svært gjerne vil bu her ute på den forblåste øya
Møtte min bedre halvdel for over 2 år sidan, og sammens med hun deler eg alle mine interesser og fritidssyler, med unntak akvariehobbyen(men det skal rettast på)
Av interesser og fritid likar eg spesielt friluftsliv av all slags former, alt fra kaijakk, dykking/undervansjakt, fjellturar med sekk og telt på ryggen, jakt/fiske. Når det gjeld fiske er det spesielt havfiske eg setter pris på. Finst ikkje nok som er mer spennades enn å pumpe opp storfisk fra djupet. Av naturen haustar eg inn mat, og likar matlaging(hadde egentli tenkt meg en kokke utdannelse). Eg brenner for gammal kultur, og meinar vi bør ta vare på den og forvalte den på best muleg vis. Min store drøm er å få bu på eit lite småbruk med tømmerhus, og den drømmen ligger ikkje langt vekk sidan kjæresten min er odelstaus på eit vakkert småbruk med tømmerhus
Dyr er og ein lidenskap, og da spesielt hund. Eg er eigar av ein buhund/colli som snart rundar 8år, min trufaste fylgesvenn på fjellet alle dei år. Eller har vi på garden, 30 kyr+ ein del kalvar, okser, over 300villsauder som beitar året rund på fjellet, 7 kattar + eit x-anntal fjærkrek(god over 100, min far lider av fugleinfluensa)
Min interesse for akvarium fekk eg som 10åring da eg fekk eit 100liters kar til jul, etter det har eg vært biltt av basillen
Postet 30.01.07 kl 13:48
Hei!
Da er det vel min tur...
Jeg er ei jente på 20 år som er bosatt i Drammen sammen med min forlovede og våre fisker.. Hehe.. Er opprinnelig fra Bergen, men har ikke bodd der (som jeg kan huske noe særlig av!) altså flytta når jeg var liten.. Faren min har bodd der hele livet mitt, og mamman min flytta til Askøy (utafor Bergen) når jeg var 16-17, og jeg bestemte meg for å bli på denna kanten av landet. Har bodd alene siden.. (til jeg flytta sammen med min kjære da..)
Er snart utdannet telekommunikasjonsmontør (skal ha fagprøve om en mnd) og installerer da telefon og internett til folk.. Sånn hovedsaklig.. (Du veit reklamen om "bredbåndspatruljen" på TV? Det er meg!! Hehe.. Jobber da for Telenor, Tele2, NextGenTel og Ventelo osv..)
Vi har hatt ett par akvarier i oppveksten, men interessen var ikke så stor da.. Var mamma som holdt på liksom.. Men for ca ett halvt år siden blomstret interessen for fisker og fiskehold opp... Det er en spennende og fin hobby synes jeg.. Har to kar (hittil!), ett 54l og ett 180l..
Nå kommer jeg ikke på noe mer å skrive så får dere heller bare spørre hvis dere er interessert i å vite noe mer! Hehe..
Gir tråden videre til neste!