- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 100)
Tropheus Bilder (side 100)
Postet 02.09.08 kl 23:11
martin specJa da var det slutt på moroa.. Gikk ned i akvarierommet i kveld, og oppdaget en stank fra akvariet med pembaene. Ved nærmere ettersyn ser jeg 3- 4 stk liggende døde på bunnen samt at resterende står og svaier i overflaten gispende etter luft. F... jeg ser at det er ikke noe tegn til sirkulasjon i karet, altså pumpa har stoppet. Da jeg skulle ta ut pumpa for å konstantere hva som var feil med den, merket jeg at temperaturen var langt over det normale. Pumpa var glohet, ergo hadde den skjært seg. Fikk bytta godt over 50% med friskt vann, og det ser ut til at ting bedrer seg. Så sant ikke fiskene utvikler soten som følge av stresset. Pumpa er av merke aqua medic som tar 2000l i timen, og den har kun stått bak bakgrunnen siden jeg kjøpte den ny. Der har den ikke kontakt med sand eller andre fremmedlegemer som kunne ha årsaket havariet. Legger ved et bilde av rotoren, impeller eller hva det nå kalles. Man kan tydelig se at det er en tverrgående rift i den og den har skiftet fasong.
Skulle jo tro at uflaksen skulle ta slutt. Men hell i uhellet så kom du jo ned å merket det før alle tok kvelden....!
Postet 02.09.08 kl 23:23
Postet 02.09.08 kl 23:29
Postet 03.09.08 kl 00:03
Postet 03.09.08 kl 00:09
Postet 03.09.08 kl 12:09
Postet 03.09.08 kl 13:34
Postet 03.09.08 kl 15:19
klart du kan men faren for kryssning er da veldig store!
ville heller sattset på sp.red og eventuelt er morri eller brichardy men de kan være utrolig hissige og under styre sp.red igjen. smak og bhag, vi liker ikke blande tropheuser og holder en og en art i karene, men finnes masse leke kompiser til tropheuser.
dette er smak og behag. detter er noe vi synes. du kan liksom ikke selge yngel fra ett kar der det går masse forskjellige arter og selge de som rene
ville heller sattset på sp.red og eventuelt er morri eller brichardy men de kan være utrolig hissige og under styre sp.red igjen. smak og bhag, vi liker ikke blande tropheuser og holder en og en art i karene, men finnes masse leke kompiser til tropheuser.
dette er smak og behag. detter er noe vi synes. du kan liksom ikke selge yngel fra ett kar der det går masse forskjellige arter og selge de som rene
Postet 03.09.08 kl 15:29
jaja da ver det jo bare til og sette seg i en krok og syke seg opp til en østlandstur..... nettopp kjøpt morilene til badat...
er vel tilfelldigvis ikke noen som skal fra vets til øst og tilbake en liten tur vel? *glize*
hva sier dere erik og vibsi hadde det ikke vært koslig med en tur øst på igjen da? hehe
er vel tilfelldigvis ikke noen som skal fra vets til øst og tilbake en liten tur vel? *glize*
hva sier dere erik og vibsi hadde det ikke vært koslig med en tur øst på igjen da? hehe
Postet 03.09.08 kl 22:46
Endret: 03.09.08 kl 22:48
Postet 03.09.08 kl 23:04
Postet 04.09.08 kl 00:29
JBL Proflow Clear.
Blåfiltermatte 10x50x50cm grov PPI 10
Blåfiltermatte 5x50x50cm fin PPI 20
Aquarium Systems Newjet 2300 (NJ 2300 justerbar 1200 til 2300 l/h og 2,4 m løftehøyde)
MaxiJet Pumpehoder MJ 1000 (Driftsikker liten pumpehode på 1000 L\T)
Er dette godt nok for troffe kar med filtersystem bak bakgrunnen?
Blåfiltermatte 10x50x50cm grov PPI 10
Blåfiltermatte 5x50x50cm fin PPI 20
Aquarium Systems Newjet 2300 (NJ 2300 justerbar 1200 til 2300 l/h og 2,4 m løftehøyde)
MaxiJet Pumpehoder MJ 1000 (Driftsikker liten pumpehode på 1000 L\T)
Er dette godt nok for troffe kar med filtersystem bak bakgrunnen?
Postet 04.09.08 kl 02:33
ja det skulle holde, vi har som regel her i huset ca 10 ganger mere sirkulasjon i vannet enn karet holder. så 450 liter får over 4500 liter i timen, nå ligger 530 literen med ca 8000liter i timen og 720 ligger med 12000liter i timen.
dette er smak og behag egentlig, men troffene våre liker å stå litt i strømmen, men vi har roligere deler i karet, så de kan velge litt
dette er smak og behag egentlig, men troffene våre liker å stå litt i strømmen, men vi har roligere deler i karet, så de kan velge litt
Postet 04.09.08 kl 10:50
Postet 04.09.08 kl 10:53
Evolution[QUOTE=Lene84]det blir nok en tur på oss,om ingen har tenkt seg en tur her i nærmeste framtid da :)
Ja det blir en liten oslo tur på dere, men det er en så fin tur at det der blir bare fint til dere det
skal passe på fisken deres vi veit du
men når dere er i området så skal vi ha, hehehe nei nei tulla
høres veldig bra ut Bare til og gi en lyd om dere skal ha noe.Er dere sikker på a det går bra og ha lunangwaene sammen med kirizaen i 375 literen?kirizaen er jo bare yngel nå da,men blir vel litt trangt om plassen når de vokser til...eller??
Postet 04.09.08 kl 14:05
Postet 04.09.08 kl 17:56
Ingen nye bilder fra noen her?
Ikke noe nytt?
Vi har nesten alle burtoniene altså 6 til 8 stk med egg, 2 store livua samt en liten med egg, 2 moliro med egg,
Vi holder på og sette opp 450 literen, der buluene inntil videre skal få gå!
Vi fikk en liten knekk i livua karet, ble litt mye mat og fisk en stund men verdiene er nå stabile, må nok kjøre vannbytte hver 4 dag der nå fremover.
har jo over 50 liter med filtervolum så skulle klare det fint egentlig.
Ikke noe nytt?
Vi har nesten alle burtoniene altså 6 til 8 stk med egg, 2 store livua samt en liten med egg, 2 moliro med egg,
Vi holder på og sette opp 450 literen, der buluene inntil videre skal få gå!
Vi fikk en liten knekk i livua karet, ble litt mye mat og fisk en stund men verdiene er nå stabile, må nok kjøre vannbytte hver 4 dag der nå fremover.
har jo over 50 liter med filtervolum så skulle klare det fint egentlig.
Postet 05.09.08 kl 09:37
Nei hos meg er det ikke så mye nytt på fiskefronten.. Moliroene vokser i et imponerende tempo med nls growth, og bembaene får seg en siste innmedisineringskur..
Hvordan går det med kasakalawene Vidar? Noen bilder snart eller?!
Hvilken knekk snakker vi om erik?
Jeg ville forresten ikke ha hatt moliro med lunangwa.. Det er veldig like fisk, og det kommer garantert til å bli hybrider.. Særlig pent tror jeg det heller ikke blir da disse variantene er ganske like..
Hvordan går det med kasakalawene Vidar? Noen bilder snart eller?!
Hvilken knekk snakker vi om erik?
Jeg ville forresten ikke ha hatt moliro med lunangwa.. Det er veldig like fisk, og det kommer garantert til å bli hybrider.. Særlig pent tror jeg det heller ikke blir da disse variantene er ganske like..
Postet 05.09.08 kl 21:26
Kristian Hennigmed kasakalawene Vidar? Noen bilder snart eller?!
Her går det bare bra for tiden... Har ikke hatt noen dødsfall hverken på Canaryene som jeg hentet hos Erik og Vibeke, ikke på Kasakalawene heller...
Det er mye lek der for tiden, men håper det snart dukker opp noen med egg... De største er vel rundt 7 cm vil jeg tippe... De får NLS Grow, NLS Pellets, OSI Spirulina, Spirulina Waffer... Veksler litt på det 4-5 ganger for dagen med litt for.
Har du noen formening om det er smart av meg å sette sammen gruppen med Canary og gruppen med Kasakalawe? (Er dårlig med plass for tiden, da Kasakalawene går i en 128 liter).
Skal få tatt noen bilder senere...
Postet 05.09.08 kl 21:39