Tropheus tråd (side 100)

Hei, skal ha armatur til karet, men klarer ikke bestemme meg mellom T5 og T5 dimbar...

Har dere noen råd, anbefalinger?
har du valget kjøp dimbart armatur da har du uansett muligheten vist du ikke bruker det, det har du ikke vist du ikke kjøper dimbart. du får jo med sol oppgang osv skal vistnok være ganske sofistikerte mange av de.
ja, det jeg tenkte selv. Var ikke mange hundrelappene i forskjell...

Er akvastabil effectline armatur, til karet mitt. Vil jo bli en bedre overgang fra mørkt til lys. Mener å ha lest at Tropheusen er ganske skvetten av seg, stemmer dette?

ikke de vi har hatt, vi bruker hqi belysning til våre tropheus, masse lys.
Her får dere se min favorit Tropheus Moorii, regnbue fra Kasanga. Disse har en korrekt farge kombinasjon med grønn i ryggen og gul i nesten hele mageparti og skikkelig rød i ryggfinnene.

[External Image]

[External Image]
Sjefen

[External Image]
Øverst Kongen i karet: Nede: Droningen som fikk lov å ha værelse like ved.
Ja det er fine regnbuer.. De klarte vel også importen utmerket?
Ja, faktisk, Mot alle odd. Både jeg og afikaneren var redd for at de ikke klarte deg siden de heter Tropheus og måtte tåle en ekstra døgn i Nederland. Men, nei da. Resultatet var noe hel annet. Bare 2-3 døde i hver gruppe. Disse regnbuene har alltid vært i storform siden ankomst. En del av dem tygger nå.

En tyggende hun
[External Image]

Og den stolte hannen
[External Image]
Sat... de er da rett og slett nydelige, Badat, er det de som er reservert på salgslisten din ?
stigger
Sat... de er da rett og slett nydelige, Badat, er det de som er reservert på salgslisten din ?

Ja, de er reservert hele gruppen på 60 stk. Men det fins nok flere i sjøen.
Wow, knall fisk.
Hvor gamle er disse?
Mine Kapere er snart ett år, og nå kommer den gule fargen i magepartiet skikkelig frem.
doberman71
Wow, knall fisk. Hvor gamle er disse? Mine Kapere er snart ett år, og nå kommer den gule fargen i magepartiet skikkelig frem.

Hei doberman71.
Disse er viltfangst, så det er ikke lett å si hvor gamle de er. Etter størrelse å dømme så er de fra 8 måneder til 2-3 år gamle. Om et halv år blir dine nesten like fine som mine. Begge er av samme type Red Rainbow, bare forskjellig lokasjon. Har det vært tegn til lek hos dine?
Lys
Har et spørsmål til dere Troffe-eiere

Har et Akvastabil Effectline 325 liter med heldekkende T5 armatur med 2x54W. Har tenkt å sette inn mere lys. Burde jeg sette inn 1x54w eller 2x54w til?

Blir dette for mye lys?

På fohånd takk!

Lek
Hei Badat!
I dag tidlig så jeg vellykket lek for første gang.

Var litt overrasket over størrelsen på egga, de var store i forhold til malawi ciklider.
Det er vel derfor de kun får 20 egg per lek.

Btw, er det vanlig med egg-tyveri?

<embed src="http://www.youtube.com/v/cRt5LR-Sa58&l=no_NO&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
ZLIPPN
Har et spørsmål til dere Troffe-eiere Har et Akvastabil Effectline 325 liter med heldekkende T5 armatur med 2x54W. Har tenkt å sette inn mere lys. Burde jeg sette inn 1x54w eller 2x54w til? Blir dette for mye lys? På fohånd takk!

Hei!

For mye lys blir det aldri, men det kan bli veldig varmt. Jeg prøvde med 4x39 w på en 250 liter, det måtte jeg bare gi opp.. Tempen gikk rett opp til 30 grader i vanlig stuetemp. 30 grader tåler ikke troffer særlig godt i lengden.

Jeg ville vært fornøyd med 2x54 w, og heller brukt pengene på finere troffer

Mvh,
Kristian
varmen hadde også bekymret meg.
-------------------------------------------------

eggtyveri nei, men at de ser på det som mat, ja
gøy når de leker
flotte farger på troffene også
Takker for svar. Da blir det heller finere troffer.

Var på Jan Holt og kjøpte sand i går.
ZLIPPN
Takker for svar. Da blir det heller finere troffer. Var på Jan Holt og kjøpte sand i går.

Hei Zlippn! Hva slags sand kjøpte du og hvor mye den koster, får jeg spørre?
Jo mer lys jo flere alger får du. Men i stedenfor nye 2 lysrør så kan du heller bytte ut de to som du har etterhvert til nye lysrør med høyere lysstyrke. Med lysstyrke over 12000K har du kjempelys.
Kjøpte carib sea fiji pink. Var på Jan Holt og ble "forelsket" i denne sanden. Kan bytte ut rørene etter hvert. Går ann det. Har du/dere noen link til bra lysrør med høy kelvin. T5 54W. Men venter med å kjøpe nye rør til etter fisken er i hus. Får da lys som passer til fargen.
det er den beste sanden som finnes, kunne ikke valgt mere perfekt sand, sanden har utmerket egenskaper. alger fester seg dårlig til denne sanden å, slipper du algebeleg på sanden,.
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap