Sissis våte drømmer (side 100)

I dag har jeg flyttet de 4 "gamle" dragefinnene fra Kjøkkenøya til Trollskogen. Skal si det ble flashing og aktivitet! 3 hunner og 4 hanner ser ut til å være ei flott gruppe

Har også tømt Lekegrinda, og gjordt den klar for forsøk på cory-lek. Bare sette inn ei ekstra pumpe nå, også fange de som skal oppi dit selvfølgelig...

Fant desverre bare 7 concolorer, men jeg har ikke telt flere på ei stund, så det var ventet. Disse har nå flyttet inn i Ungdomsklubben.

Odd, Märtha og de 5 habrosusene er på vei over i Kjøkkenøya, mens Lilja har flyttet inn til Reidar (den nye kampfisken) i karantenebaljen hans. Han svømmer rundt og tøffer seg for henne, men han angriper ikke, bare prøver å lure henne med seg inn i buskene. Hun er meget skeptisk til denne nye karen, og gjemmer seg oppå pumpa. Han hadde laget et flott skumreir i natt, så han er klar han, og jeg er veldig spent

Praktisk med breedingbox med 3 rom:
[External Image]
Nusselige, spente habrosuser:
[External Image]
Odd begynner å få sporen sin tilbake:
[External Image]
Blir dårlige bilder gjennom plast, men er er ihvertfall utolmodige concolorer:
[External Image]
Reidar tøffer seg for Lilja:
[External Image]
hehe fiiiine concolorer! blir det helhetsbilder av akvariene når de har fått flyttet??
grattis med side 100 foresten! :p
På tide med hel-bilder av karene igjen ja; det har jeg virkelig ikke tenkt på på lenge!
Her er Ungdomsklubben, det mest rotete karet jeg har! Fullstendig blottet for "scaping" her, for det skal være greit å plukke ut alt hver gang jeg skal fange fisk herifra.
[External Image]
Vanskelig å ta bilde av vimsete coryer
[External Image]
Det er hovedsaklig sand i karet altså, selv om kattasanda fra coop absolutt er mest frampå.
[External Image]
Trollskogen pr i dag:
[External Image]
Og Godteskåla...
[External Image]
Veldig flotte kar. Jeg forstår ikke hvordan du og andre får så vannvittig mye planter og div oppi karene, uten at det blir rot og virker overfyllt...Bare veldig stilig.
Får så lyst på maaaange planter og bare stappe karene mine fulle når jeg ser dine kar, haha de er så himla frodige, og med masse forskjellige planter - veldig inspirerende.
Har du fortsatt Microrasbora erythromicron ?
Inaktiv bruker
Det var et flott og beplantet akvarium! Nice! Jeg fikk en leveranse med planter i dag. Så nå må jeg få liv i 54L igjen sånn at jeg får fikset rota mi! ;P
Jarle F
Har du fortsatt Microrasbora erythromicron ?


Jeg har desverre bare 4 igjen, men har nå hatt de oppi et lite kar for seg selv. Har veldig lyst på flere av dem, og håper veldig at de har lyst til å lage dem selv

Tysen takk for oppmuntrende innlegg alle sammen
Hvilke mikrofisk er det du har nå, Sissimor, andre enn disse?

Hmmm det var en som ynglet og solgte de Mikrorasboraene her på forumet. Skulle vært artig om det ble fler av de i omløp.
Grapejuice
Hvilke mikrofisk er det du har nå, Sissimor, andre enn disse? :)

Ellers har jeg 16 stjernedanio (10 av dem hjemmeavlet) og og 17 rubintetra. Har store ambisjoner om å skaffe meg ildtetra også, for jeg syns disse bittesmå er så utrolig søte ;D

Erythmicron er jo veldig flotte fisker Jarle, så helt enig i at disse burde bli mer utbredt. De vil ha høyere ph og gh enn de fleste andre nano-fiskene, så de passer veldig godt i snegle- og rekekar.
Ahh rubintetra, er de vanskelige (stimer de godt?), og er de virkelig mindre enn 2 cm?? :-O haha virker jo ganske sykt egentig. Har også lyst på ildtetra, men finner ikke så mye info om de, erfaringsmessig. Vil gjerne ha noe smått med sterk farge som stimer!
Vet du Grapejuice; her hos meg er det ingen som stimer i det heletatt! Jeg tar det som et tegn på at de trives og føler seg trygge jeg da

Og ja, de er pittesmå, og vakre rosa disse rubinene...
haha, ja det er jo sant! skulle ønske de kunne stime litt på oppfordring når jeg ville sitte og se på da, haha. har du hatt glødebåndstetra noen gang?
Glødebånd har jeg aldri hatt nei...
Lek snart?
Store deler av denne dagen har gått med på å fange c121, for å sette igang leksforsøk i Lekegrinda. Men de var ikke så veldig interessert i å fanges disse nusselighetene, så jeg fikk faktisk bare tak i 4 av 5. Og det enda jeg neste tømte karet, og fylte åpningene på hulene. Ble nesten litt stressa siden jeg ikke fant den siste, men da alt var satt tilbake, så var den der plutselig alikevel! Ja, ja, får prøve på nytt i morra...
[External Image]
Her er det ihvertfall ei rund og god dame, og en smekker hann. Håper det er 2+2...
[External Image]
Under cory-jakten oppdaget jeg at det er ganske mange gule minisutter i Rio'n; hurra ;D
Nytt
I dag har jeg registrert nytt "akvarium"; nemmelig Plæstikk Fæntæstikk, et terrarium i plastikk. Har tatt av lokket og erstattet det med glass, og belysningen er den gamle skrivebordslampa mi. På bildet har "karet" lånt armaturet til Lekegrinda da men...
[External Image]
Her går nå Reidar og Lilja, og på kanten henger en EB-box med ihvertfall 2 knøttsmå yngel etter Odd og Märtha. Må innrømme at jeg er veeeldig spent på om de overlever... Ynglene altså!
[External Image]
[External Image]
Hæ??? Det står at terrariet mitt er på 2 favorittlister? Nesten før jeg har rukket å legge det ut? Det må ihvertfall være feil

Har jo helt glem Fødestua oppi det hele! Vel, kveldens/nattens målinger viser ihvertfall at ammoniakk ligger ganske jevnt på ca 2,5. Men nitritten har falt til 0,1? Det må jo bety at de røttene som lå dynket i salmi-vann en periode avgir ammoniakk, mens bakteriene jobber som de skal? Får måle nitrat også i morra tror jeg...
Tilfeldig bekjentskap
© Else Therese Sirevåg
Reklame for plussmedlemskap