Tropheus Bilder (side 101)

Vidar Alfei
[QUOTE=Kristian Hennig]med kasakalawene Vidar? Noen bilder snart eller?!

Her går det bare bra for tiden... Har ikke hatt noen dødsfall hverken på Canaryene som jeg hentet hos Erik og Vibeke, ikke på Kasakalawene heller...

Det er mye lek der for tiden, men håper det snart dukker opp noen med egg... De største er vel rundt 7 cm vil jeg tippe... De får NLS Grow, NLS Pellets, OSI Spirulina, Spirulina Waffer... Veksler litt på det 4-5 ganger for dagen med litt for.

Har du noen formening om det er smart av meg å sette sammen gruppen med Canary og gruppen med Kasakalawe? (Er dårlig med plass for tiden, da Kasakalawene går i en 128 liter).

Skal få tatt noen bilder senere...

Altså, det er alltid en liten risiko får at det går galt når man setter i sammen to grupper.. Tenker da på de forskjellige bakterie floraene, men du har vel brukt mye av de samme bakteriene som startkultur for filterene mener jeg å huske?

Jeg tror ikke det er en veldig stor sjangs får at det kan bli trøbbel, så hvis du kan tenke deg synet av de to gruppene syns jeg du skal gå for det!

Så langt jeg kjenner til har jeg ikke hørt om hybrider mellom moorii og brichardi.. Dette er arter som holder seg i hver ende av sjøen, så jeg tror ikke de er så hypp på hverandre

Jeg personlig tror det kunne blitt veldig pent med de to gruppene sammen..
Kristian Hennig
Altså, det er alltid en liten risiko får at det går galt når man setter i sammen to grupper.. Tenker da på de forskjellige bakterie floraene, men du har vel brukt mye av de samme bakteriene som startkultur for filterene mener jeg å huske? Jeg tror ikke det er en veldig stor sjangs får at det kan bli trøbbel, så hvis du kan tenke deg synet av de to gruppene syns jeg du skal gå for det! Så langt jeg kjenner til har jeg ikke hørt om hybrider mellom moorii og brichardi.. Dette er arter som holder seg i hver ende av sjøen, så jeg tror ikke de er så hypp på hverandre;) Jeg personlig tror det kunne blitt veldig pent med de to gruppene sammen..

Stemmer det Kristian at jeg bruker bakterieflora som er helt identisk, kjørte inn 2 pumper der den ene nå går hos Kasakalawene og den andre går hos Canaryene.

Har medisinert de ved ankomst med Baktotabs, trenger jeg da å medisinere etter å ha satt dem sammen?
Vidar Alfei
[QUOTE=Kristian Hennig] Altså, det er alltid en liten risiko får at det går galt når man setter i sammen to grupper.. Tenker da på de forskjellige bakterie floraene, men du har vel brukt mye av de samme bakteriene som startkultur for filterene mener jeg å huske? Jeg tror ikke det er en veldig stor sjangs får at det kan bli trøbbel, så hvis du kan tenke deg synet av de to gruppene syns jeg du skal gå for det! Så langt jeg kjenner til har jeg ikke hørt om hybrider mellom moorii og brichardi.. Dette er arter som holder seg i hver ende av sjøen, så jeg tror ikke de er så hypp på hverandre;) Jeg personlig tror det kunne blitt veldig pent med de to gruppene sammen..

Stemmer det Kristian at jeg bruker bakterieflora som er helt identisk, kjørte inn 2 pumper der den ene nå går hos Kasakalawene og den andre går hos Canaryene.

Har medisinert de ved ankomst med Baktotabs, trenger jeg da å medisinere etter å ha satt dem sammen?

Det ville jeg har gjort.. Play it safe var det en luring som sa.. Det er mange som ikke gjør det, men jeg følger rogers ti talls år med erfaring og medisinerer.. Jeg har alltid medisinert når jeg har satt sammen grupper, og det har alltid gått bra!
Kristian Hennig
Det ville jeg har gjort.. Play it safe var det en luring som sa.. Det er mange som ikke gjør det, men jeg følger rogers ti talls år med erfaring og medisinerer.. Jeg har alltid medisinert når jeg har satt sammen grupper, og det har alltid gått bra!

Da holder det vel med Baktotabs 3 ganger for dagen i 3 dager ikke sant?
Vidar Alfei
[QUOTE=Kristian Hennig] Det ville jeg har gjort.. Play it safe var det en luring som sa.. Det er mange som ikke gjør det, men jeg følger rogers ti talls år med erfaring og medisinerer.. Jeg har alltid medisinert når jeg har satt sammen grupper, og det har alltid gått bra!

Bruker ikke baktotabs, men det høres greit ut det.. Jeg vil ikke uttale meg så mye om noe jeg ikke har erfaring med, men det vil jo tilsvare en 3 dagers kur..

Jeg pleier å kjøre en tredagers med nifurpurinol..
Kristian Hennig
[QUOTE=Vidar Alfei][QUOTE=Kristian Hennig] Det ville jeg har gjort.. Play it safe var det en luring som sa.. Det er mange som ikke gjør det, men jeg følger rogers ti talls år med erfaring og medisinerer.. Jeg har alltid medisinert når jeg har satt sammen grupper, og det har alltid gått bra!

Bruker ikke baktotabs, men det høres greit ut det.. Jeg vil ikke uttale meg så mye om noe jeg ikke har erfaring med, men det vil jo tilsvare en 3 dagers kur..

Jeg pleier å kjøre en tredagers med nifurpurinol..

Rekner med du bruker Aquamoor1?

Har liggende JBL Furanol som jeg kunne brukt istedet for Baktotabs for sikkerhets skyld.
veit kristian bruker baktopure direct når han medisnerer ikke syk fisk vist jeg ikke tar helt feil

Eneste jeg kan se for meg når det gjelder kanaryene er at de er blod hissige allerede nå Så du må følge med på kasaene så de ikke blir mobbet i hjel,
sett sammen gruppene på natten uten lys, det har VI funnet ut er det beste,

Jo vi fikk en liten nitrit oppblomstring i karet vårt, men ikke noen farlig men ble en god uke med vannskifte hver dag men det har jo resultert i at alle burtoniene og 2 store store livua går med egg
Karet var nok ikke godt nok inkjørt for så stor belastning med en gang.
baktotabbs inneholder samme som baktopure direct, eneste froskjellen er at fiskene spiser det men mye løser seg også opp i vannet så vannskifte på 50% etter en kur er nødvendig. bakgrunnne for disse tabblettene etter det jeg har funnet ut er at du får en mye høyere konsentrasjon med virkestoffet inn i kroppen, og mindre som ødelegger de fine bakteriene i filetere. dette for og hindre enda en oppblomstring av parasitter som filtret kunne ta seg av naturlig.
Vi har hatt suksess med tabbs på alle gruppene våre

Du må uansett skifte vann, spisevegrer en må du ut på medisinkur i vannet,
Så i mine øyne er tabbs kun til helt friske fisk som enten skal settes sammen, eller kommer til nytt kar. mindre skade på filter medier mindre stress til fisken
[QUOTE=Kristian Hennig
Jeg ville forresten ikke ha hatt moliro med lunangwa.. Det er veldig like fisk, og det kommer garantert til å bli hybrider.. Særlig pent tror jeg det heller ikke blir da disse variantene er ganske like..

luangwaene og moliroene kommer nok ikke til og gå i samme kar.. det som vi heller har tenkt er enten og ta luangwaene sammen med kirzaene i 375l og molirene i 530l sammen med leptosomene. høres dette ut som en god plan? ogbør vi bruke medisin i begge kar? og evt hvilken medisin....
saffen
luangwaene og moliroene kommer nok ikke til og gå i samme kar.. det som vi heller har tenkt er enten og ta luangwaene sammen med kirzaene i 375l og molirene i 530l sammen med leptosomene. høres dette ut som en god plan? ogbør vi bruke medisin i begge kar? og evt hvilken medisin....

Dere bør nok medisinere når dere slår sammen grupper som nevnt i tidligere tråder, dere bruker Baktotabs som Vibeke nevner, eller en eller annen medisin som inneholder Nifurpirinol.
hvor får man kjøpt slik medisin??
Lene84
hvor får man kjøpt slik medisin??

På radøy zoo
hehe på radøy zoo ja.. har mye rart der ute jeg hehe
To spørsmål;

Har noen bemba hunner som tygger. Disse går i et BB kar. Har yngelen noen mulighet til å overleve, eller tar de de andre bembaene dem?

Tenker å sette opp et kar eller to. Disse er på 200 x 60 med 80 cm høyde og det andre er 150x 55 med 70 cm høyde. Tenkte å prøve meg med HQI lamper. Spørsmålet er da om noen har erfaringer med 150 watts lamper eller 250 watts lamper?
Nils Vollstad
To spørsmål; Har noen bemba hunner som tygger. Disse går i et BB kar. Har yngelen noen mulighet til å overleve, eller tar de de andre bembaene dem? Tenker å sette opp et kar eller to. Disse er på 200 x 60 med 80 cm høyde og det andre er 150x 55 med 70 cm høyde. Tenkte å prøve meg med HQI lamper. Spørsmålet er da om noen har erfaringer med 150 watts lamper eller 250 watts lamper?

til 1 spørsmålet.... yngelen har mulighet for og overleve om de har masse gjemmesteder. masse små sprekker/hull i en stein røys feks. vi har strippet våres luangwa med både hell og uhell. noen yngel vil nok ryke med.mens noen vil overleve. hunnen vil noksikkert ikke slippe yngelen selv om hun ikke føler at det er tryggt. og da bærer hun på dem lenge og de blir store og kan få litt missdannelser.derfor har vi strippet dem. har vudert og strippe dem i ett eget kar,noe vi nok burde ha gjort for at overlevelses prosenten sku ha blitt større. men åssen det hadde vært og ført dm tilbake til de andre når de var blitt litt større vet jeg ikke. men dtte er VÅR erfaring da.

ang hqi så vil jeg nok tro at 2x150 pærer ville være mer enn nok.vibsi og evolution har ett på 2x150 og det er ett helt sinnsykt rått lys. alt virker mye mer levende enn med t5 eller t8. bare synd de koster så mye...men vi skal nok haett slikt med tiden uten tvil... da blir det nok den som jeg linket til tidligere...
Ang HQI belysning så kan jeg garantere at du ikke kommer til å angre!
Det blir som saffen sier helt "levende" lys. Ser ut som om det er solen. Har du noen gang dykket eller sett under vann når solen skinner så ser du solstråler som trenger gjennom vannflaten. Vi har masse sirkulasjon i overflaten så det blir masse liv i vannet når lyset er på.det blir skygger under modulene, og skygger under fiskene. Stilig
Skal ha hqi belysning i 530 literen etterhvert også.
Hvilke fargespekter bruker du på lampene, Vibsi?
2 x 13000 kelvin. Går litt i blå,rødt og lilla syns jeg. Det er egentlig for saltvann..
hvilke fisk blir det i karene da Nils?
Kanskje bemba og Ilangi i det største og saltvann i det minste. Men problemet er vel at jeg har for mye fisk, og trenger større kar både til frontosas'ene, Acarichthys heckelii og div L maller. Samtidig er det vel snart på tide at jeg henter min gruppe med L46 hos Bengt da disse er vel snart to år gamle.

Har jo også en flott gruppe med altum og noen discus..

Skulle vel egentlig hatt et par tre reoler med 500 liters kar..
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap