- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 101)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 101)
Har hatt et slikt kar i tankene noen år nå ,så på tide å få gjort noe med det
Men selv om det ikke er høyt så vil det stå litt høyt oppå et skap ,så litt styr med vannbytter vil det bli uansett . Det står jo allerede et kar der fra før ,så det vil jo ikke bli noen vesentlig forskjell i så måte ,bare litt mer lengde
Tror ihvertfall at det kommer til å se bra ut og at coryene vil sette pris på litt mer lengde å svømme på.
Men selv om det ikke er høyt så vil det stå litt høyt oppå et skap ,så litt styr med vannbytter vil det bli uansett . Det står jo allerede et kar der fra før ,så det vil jo ikke bli noen vesentlig forskjell i så måte ,bare litt mer lengde
Tror ihvertfall at det kommer til å se bra ut og at coryene vil sette pris på litt mer lengde å svømme på.
Postet 29.04.11 kl 14:23
Postet 29.04.11 kl 14:25
Postet 29.04.11 kl 14:28
Postet 29.04.11 kl 14:30
Endret: 29.04.11 kl 14:30
Green laserne skal være der, men vil ha en gruppe som ikke er sky sammen med de sånn at jeg forhåpentligvis får sett mer til disse og .
Karet ble forresten levert på døra i kveld av datter/svigersønn og det ser veeeeldig spennende ut
Er plass til noen coryer der ja ,synd jeg skal på jobb i morgen
Blir vel ikke før på søndag at jeg får komme igang. Men hvis det forsetter med dette flotte været ,så er det ikke sikkert jeg prioriterer omrokkeringer av kar og alt som følger med.
Så enn så lenge ,så bare går jeg å kikker på det og fantaserer om hva som kan gjøres
Karet ble forresten levert på døra i kveld av datter/svigersønn og det ser veeeeldig spennende ut
Er plass til noen coryer der ja ,synd jeg skal på jobb i morgen
Blir vel ikke før på søndag at jeg får komme igang. Men hvis det forsetter med dette flotte været ,så er det ikke sikkert jeg prioriterer omrokkeringer av kar og alt som følger med.
Så enn så lenge ,så bare går jeg å kikker på det og fantaserer om hva som kan gjøres
Postet 29.04.11 kl 22:08
Postet 29.04.11 kl 22:17
Postet 29.04.11 kl 22:23
Postet 30.04.11 kl 01:19
Postet 30.04.11 kl 22:37
Da er jeg i gang
Har tømt karet som sto på skapet ,dvs. fiskene går i et plastkar for å bli akklmatisert i morgen.trenger litt tid til dette da ph er lavere i det karet de skal over i.
Nye karet er på plass,sand og vann kommet i pluss en redmoor-rot og noen vrihasselgreiner som er surret fast til roten. Roten måtte festes med en sugekopp skrudd fast i roten med en rustsikker skrue. Ellers måtte jeg ha ventet i ukevis på at roten skule synke.
Pumpen er også kommet i karet så nå er det bare å vente på at vannet skal klarne og temperaturen bli ok.
Tilsatte også litt eikebarkekstrakt for å få ph ned igjen,springvannet er ganske høyt her og akvarievannet holder stort sett 6 i ph. En god porsjon eikeløv har også blitt lagt i bløt i varmt vann i håp om at de skal synke hurtigere.
Er spent på hvordan det hele ser ut i morgen.
Har tømt karet som sto på skapet ,dvs. fiskene går i et plastkar for å bli akklmatisert i morgen.trenger litt tid til dette da ph er lavere i det karet de skal over i.
Nye karet er på plass,sand og vann kommet i pluss en redmoor-rot og noen vrihasselgreiner som er surret fast til roten. Roten måtte festes med en sugekopp skrudd fast i roten med en rustsikker skrue. Ellers måtte jeg ha ventet i ukevis på at roten skule synke.
Pumpen er også kommet i karet så nå er det bare å vente på at vannet skal klarne og temperaturen bli ok.
Tilsatte også litt eikebarkekstrakt for å få ph ned igjen,springvannet er ganske høyt her og akvarievannet holder stort sett 6 i ph. En god porsjon eikeløv har også blitt lagt i bløt i varmt vann i håp om at de skal synke hurtigere.
Er spent på hvordan det hele ser ut i morgen.
Postet 01.05.11 kl 22:45
Postet 02.05.11 kl 00:35
Da var de grønne laserne kommet i nytt "hus" og som coryer flest er de helt hyper for øyeblikket
Å ta bilder av det karet er helt umulig,får ingen brukbare .Men det gjaldt da det andre karet sto der ogTror en av grunnene kan være at det står ganske høyt pluss at det henger en taklampe i eaien og for ikke å snakke om vinduer på alle kanter
Får prøve å ta noen i kveld når det er blitt litt mørkere ute.
Maxi-jetèn ga skikkelig god sirkulasjon,litt for mye synes jeg.Så har tatt litt filtervatt foran utblåsrøret for å dempe litt.
Tror også den avgir mye varme,håper det ikke blir problemer med det.
Lys har jeg ikke fått i hus ennå ,klarer ikke helt å finne ut hva jeg skal bruke.Tenkte på ent hjemmesnekret lyskasse men er litt usikker på om det er lurt med tanke på hvilke materialer som kan brukes.
Å ta bilder av det karet er helt umulig,får ingen brukbare .Men det gjaldt da det andre karet sto der ogTror en av grunnene kan være at det står ganske høyt pluss at det henger en taklampe i eaien og for ikke å snakke om vinduer på alle kanter
Får prøve å ta noen i kveld når det er blitt litt mørkere ute.
Maxi-jetèn ga skikkelig god sirkulasjon,litt for mye synes jeg.Så har tatt litt filtervatt foran utblåsrøret for å dempe litt.
Tror også den avgir mye varme,håper det ikke blir problemer med det.
Lys har jeg ikke fått i hus ennå ,klarer ikke helt å finne ut hva jeg skal bruke.Tenkte på ent hjemmesnekret lyskasse men er litt usikker på om det er lurt med tanke på hvilke materialer som kan brukes.
Postet 02.05.11 kl 14:17
Postet 02.05.11 kl 20:12
Endret: 02.05.11 kl 20:21
Postet 02.05.11 kl 20:18
Endret: 02.05.11 kl 20:22
Postet 02.05.11 kl 20:19
Postet 02.05.11 kl 20:23
Postet 02.05.11 kl 20:26
Postet 02.05.11 kl 20:28
Postet 02.05.11 kl 20:33
sissimorSå nydelig! En framtidig kandidat for månedens akvarium ;D De vrihasselgreinene; Hvor har du fått tak i dem? Er de tørket helt ut, og er barken fjernet? Syns de er så flotte, og vil prøve dette selv...
Tak skal du ha
Blir nok litt endringer etterhvert,nå har jeg tatt det jeg har i hus og brukt.
Tar litt tid å se hva som passer best .Men kommer nok til å ha endel røtter og lite planter i dette karet.
Vrihasselgreinene har jeg kjøpt i en blomsterbutikk og har ikke fjernet barken.
Kommer sikkert til å bli et lag med sopp på de tenker jeg men dette forsvinner.
Har brukt endel av disse før og aldri merket noe negativt,så regner med det går bra denne gangen og.
Til deg Anders,det er redmoor-røtter som jeg har festet vrihasselgreiner på
Postet 02.05.11 kl 20:38