- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 102)
Tropheus Bilder (side 102)
Postet 07.09.08 kl 15:55
Det er fint dere sørger får lesestoff nå som jeg jobber så vannvittig mye.. Skal komme med litt bilder når det blir litt mer tid.
Har litt "strul" med pemba karet.. Frykter at det er noe dritt etter moshiene, så kjørte til med en runde med clout fra vidar. Det tror jeg er sterke saker, for kort tid etterpå døde to ventralis hunner. Kjører nå et døgn uten medisiner, og ga litt mat i kveld. Et par-tre som ikke er så veldig ivrige, men får håpe at de kommer til fornuft.
Det er rart med det, før jeg medisinerte så spiste alle, men hadde på følelsen av at det var noe som ikke stemte helt.. Forhåpentligvis så var jeg føre var, og ikke at det var medisinene som ga dem spisevegring. Har bare hørt gode ord om clout, så det går nok bra.
Kan ellers rapportere om at clouten ikke misfarger silikonen særlig mye, og bakgrunn ol. ikke har tatt til seg farge
Hvordan går det med ikolaene badat? Bilder?!
Har litt "strul" med pemba karet.. Frykter at det er noe dritt etter moshiene, så kjørte til med en runde med clout fra vidar. Det tror jeg er sterke saker, for kort tid etterpå døde to ventralis hunner. Kjører nå et døgn uten medisiner, og ga litt mat i kveld. Et par-tre som ikke er så veldig ivrige, men får håpe at de kommer til fornuft.
Det er rart med det, før jeg medisinerte så spiste alle, men hadde på følelsen av at det var noe som ikke stemte helt.. Forhåpentligvis så var jeg føre var, og ikke at det var medisinene som ga dem spisevegring. Har bare hørt gode ord om clout, så det går nok bra.
Kan ellers rapportere om at clouten ikke misfarger silikonen særlig mye, og bakgrunn ol. ikke har tatt til seg farge
Hvordan går det med ikolaene badat? Bilder?!
Postet 08.09.08 kl 00:12
Vi har nå en moliro til med egg, så nå er det to store og en liten med egg i moliro karet, livua karet er det 2 store og en liten med egg, har ikke sett noen nye, men det var lek blandt de to største i går.
Buluen har kommet inn i huset igjen ettter en tid i karantene tanken. (pga karet de gikk i ble solgt)
Fy faen de er blitt fine etter de er fôret opp igjen. de går i 450 liter percula.
genialt oppbygging av filter og slikt bak, vi bruker også skummeren den tar bort alt i overflaten helt genialt.
De første burtoni hunnene burde vell spytte snart, men om de overlever er vanskelig og si, de er umulig og fange hehehe. de skal leve i 720 literen, men veit ingen ting om hvordan de oppfører seg, spytter i i steinrøysen eller bare i åpent vann, har ikke anelse.
Vært litt stress med disse nitrit greiene her å, men merket det med en gang, fiskene pustet litt tungt, var nok en kombinasjon av medisin og masse fisk som gjorde utsalget, tok rett og slett knekken på en del bakterier i filteret.
men nå er alt oppe og går, men med så mye fisk blir det nok 4 dager mellom byttene av vann
Vi kjører mye mat nå, noen livua var litt tynne fra sverige, men de begyner å få igjen formen sin.....
Rekemiksen den går ned på høykant
Modifiserte den litt, brukte mere OSI i stede for spinat, den har en tendes til og bli som lim, brukte masse bindemiddel så den løser seg heldig vist ikke opp i støv sky men i klumper, selv om den er tint.
men neste gang skal jeg ha i mere for og få den som gelè.
Du får holde oss oppdater på karet kristian.
Ja nå trenger vi noen nye bilder fra nordnorge og badat
Martin og har vel litt på lur har du ikke?
Lene og saffe må komme med hele sammlingen sin, frontosaen er også velkommen hehe
Buluen har kommet inn i huset igjen ettter en tid i karantene tanken. (pga karet de gikk i ble solgt)
Fy faen de er blitt fine etter de er fôret opp igjen. de går i 450 liter percula.
genialt oppbygging av filter og slikt bak, vi bruker også skummeren den tar bort alt i overflaten helt genialt.
De første burtoni hunnene burde vell spytte snart, men om de overlever er vanskelig og si, de er umulig og fange hehehe. de skal leve i 720 literen, men veit ingen ting om hvordan de oppfører seg, spytter i i steinrøysen eller bare i åpent vann, har ikke anelse.
Vært litt stress med disse nitrit greiene her å, men merket det med en gang, fiskene pustet litt tungt, var nok en kombinasjon av medisin og masse fisk som gjorde utsalget, tok rett og slett knekken på en del bakterier i filteret.
men nå er alt oppe og går, men med så mye fisk blir det nok 4 dager mellom byttene av vann
Vi kjører mye mat nå, noen livua var litt tynne fra sverige, men de begyner å få igjen formen sin.....
Rekemiksen den går ned på høykant
Modifiserte den litt, brukte mere OSI i stede for spinat, den har en tendes til og bli som lim, brukte masse bindemiddel så den løser seg heldig vist ikke opp i støv sky men i klumper, selv om den er tint.
men neste gang skal jeg ha i mere for og få den som gelè.
Du får holde oss oppdater på karet kristian.
Ja nå trenger vi noen nye bilder fra nordnorge og badat
Martin og har vel litt på lur har du ikke?
Lene og saffe må komme med hele sammlingen sin, frontosaen er også velkommen hehe
Postet 08.09.08 kl 11:00
Postet 08.09.08 kl 17:01
Postet 08.09.08 kl 18:03
Ny gærning i gjengen!
Heisann alle sammen, jeg har fulgt med på denne tråden en stund nå og tenkte det var påtide at jeg hiver meg på nå da jeg endelig har blitt matfar for 35 flotte pembaer. Jeg vil først av alt si at denne tråden har gitt meg masse god informasjon, og det har vært en glede å betrakte de mange flotte bildene dere har lagt ut her. Jeg vil også takke Erik for introduksjonen til denne arten, og for å være en god informasjonskilde, og hjelpsom til å gjøre de rette valgene. Jeg må også selvsagt takke Roger og Badat for handelen. Jeg kjøpte en gruppe av hver som tilsammen utgjør 35 unge pembaer av ulik alder i oslo på søndag.
Etter en nogenlunde stressende opplevelse på gardermoen fikk jeg endelig sjekket de inn og fikk de trygt hjem til Trondheim. Det første møte jeg fikk på gardermoen var at: Nei, du kan da ikke sende levende fisk! Dette til tross for at jeg hadde reservert dyretransport til de! Etter mye løping fram og tilbake mellom de ulike instansene gikk alt heldigvis i orden til slutt...Det gjelder å snakke med de riktige personene som har oversikt gitt...Samtlige fisk overlevde turen og har nå funnet seg til rette i karet mitt.
De har fastet siden søndag, dog gresset alger som gærne :P Jeg har ikke foretatt meg noen innmedisinering, hva er synspunktene på det? De ser ut til å stortrives ihvertfall, og jeg skal følge nøye med når jeg forsiktig begynner med fôringen.
Her følger noen bilder og et videoklipp tatt kort tid etter at de ble sluppet løs i sitt nye hjem på søndag kveld. Obs jeg har ikke allverdens til kamera og mangler litt trening i å ta gode bilder av akvariefisk, så resultatet er ikke allverdens, men det er da noe Neste post viser jeg bilder og videoklipp tatt for 10 minutter siden.
Videoklipp
Etter en nogenlunde stressende opplevelse på gardermoen fikk jeg endelig sjekket de inn og fikk de trygt hjem til Trondheim. Det første møte jeg fikk på gardermoen var at: Nei, du kan da ikke sende levende fisk! Dette til tross for at jeg hadde reservert dyretransport til de! Etter mye løping fram og tilbake mellom de ulike instansene gikk alt heldigvis i orden til slutt...Det gjelder å snakke med de riktige personene som har oversikt gitt...Samtlige fisk overlevde turen og har nå funnet seg til rette i karet mitt.
De har fastet siden søndag, dog gresset alger som gærne :P Jeg har ikke foretatt meg noen innmedisinering, hva er synspunktene på det? De ser ut til å stortrives ihvertfall, og jeg skal følge nøye med når jeg forsiktig begynner med fôringen.
Her følger noen bilder og et videoklipp tatt kort tid etter at de ble sluppet løs i sitt nye hjem på søndag kveld. Obs jeg har ikke allverdens til kamera og mangler litt trening i å ta gode bilder av akvariefisk, så resultatet er ikke allverdens, men det er da noe Neste post viser jeg bilder og videoklipp tatt for 10 minutter siden.
Videoklipp
Postet 09.09.08 kl 21:48
Endret: 09.09.08 kl 21:49
Postet 09.09.08 kl 22:01
Hei m.
Må nesten gratulere deg med nye fisker. Han på første bildet kjenner jeg igjen. Han var sjefen i gruppen. Er han fortsatt sjef hos deg nå?
Postet 09.09.08 kl 22:30
Takk for det!
Ja det ser slik ut foreløpig ja Han er definitivt størst og har nok posisjonert seg på toppen i hierarkiet ja. Her kommer forøvrig neste filmklipp:
Filmklipp
Ja det ser slik ut foreløpig ja Han er definitivt størst og har nok posisjonert seg på toppen i hierarkiet ja. Her kommer forøvrig neste filmklipp:
Filmklipp
Postet 09.09.08 kl 22:46
Postet 10.09.08 kl 01:44
Endret: 10.09.08 kl 01:45
Postet 10.09.08 kl 02:52
ser jo ut til att du fikk deg en fin handletur du da!
får håpe de står til forventningene dine,
så får du bare rope ut vist det er noen som skulle dukke opp....
Saffen når reiser du da? husk vi har noe som skal ned og noe nytt som skal opp igjen hehehehehe.
oslo tur retur er jo bare en liten svingom her og der det
får håpe de står til forventningene dine,
så får du bare rope ut vist det er noen som skulle dukke opp....
Saffen når reiser du da? husk vi har noe som skal ned og noe nytt som skal opp igjen hehehehehe.
oslo tur retur er jo bare en liten svingom her og der det
Postet 10.09.08 kl 18:29
Evolutionser jo ut til att du fikk deg en fin handletur du da! får håpe de står til forventningene dine, så får du bare rope ut vist det er noen som skulle dukke opp.... Saffen når reiser du da? husk vi har noe som skal ned og noe nytt som skal opp igjen hehehehehe. oslo tur retur er jo bare en liten svingom her og der det:-)
'
hehe ja det tenker jeg nok at dere har ja.. nei vi har ikke helt bestemmt oss enda men ska fikse bilen først. så kanksje til neste helg... lørdag/søndag eller noe slikt... men gir en lyd når det blir mer sikkert. må bare psyke meg opp... hehe
Postet 10.09.08 kl 18:59
Postet 10.09.08 kl 19:19
Pssst...Det er noen som ønsker seg Tropheus-informasjon i denne tråden. Jeg kjenner ikke nok til fiskene til å svare, men kanskje noen av dere som bruker denne tråden flittig kan ta utfordringen
Postet 10.09.08 kl 20:04
Gratulerer med den peneste varianten Michael Hehe, det var noen fine fisker, roger hadde rett i at badatens fisker så veldig bra ut.. Rogers var vel noe mindre, men har sett den vilde gruppa hans mange ganger, og den er meget pen.
Ellers så har mine bembaer fått den samme skiten som moshiene etter verd viste, hvor øynene synker inn i hodet... Det er en 6-7 stk som viser disse tendensene, og to har død bare døgnet etter jeg så det på dem første gangen. Har medisinert med alt jeg har. Nifurpurinol, metrodiazole, clout og furadantin. Det virker som at spredningen har stangnert, men hell i uhell så er det ikke soten det er snakk om. Jeg tror resten overlever.. Ventralisene har også fått føle dette "syndromet", det samme med hestnesene.
8
Dette er en av baksidene ved å importere selv(De var riktignok en tur innom tyskland). Hva skal man gjøre?! Man prøver alt, men ingenting nytter.. Nå mater jeg som vanlig med nye grupper, men trekker inn maten med meds først. Nå har de fått så mye medisiner at jeg lar det heller stå til.. Jeg er redd at hvis jeg strekker den strikken lengere nå, kan jeg risikere hele gruppen.. Clouten tok knekken på to ventraliser på kort tid feks
Ellers så har mine bembaer fått den samme skiten som moshiene etter verd viste, hvor øynene synker inn i hodet... Det er en 6-7 stk som viser disse tendensene, og to har død bare døgnet etter jeg så det på dem første gangen. Har medisinert med alt jeg har. Nifurpurinol, metrodiazole, clout og furadantin. Det virker som at spredningen har stangnert, men hell i uhell så er det ikke soten det er snakk om. Jeg tror resten overlever.. Ventralisene har også fått føle dette "syndromet", det samme med hestnesene.
8
Dette er en av baksidene ved å importere selv(De var riktignok en tur innom tyskland). Hva skal man gjøre?! Man prøver alt, men ingenting nytter.. Nå mater jeg som vanlig med nye grupper, men trekker inn maten med meds først. Nå har de fått så mye medisiner at jeg lar det heller stå til.. Jeg er redd at hvis jeg strekker den strikken lengere nå, kan jeg risikere hele gruppen.. Clouten tok knekken på to ventraliser på kort tid feks
Postet 10.09.08 kl 20:26
ja du har vært skikkelig uheldig kristian. her er alt i skjønneste orden, vi mistet jo 6 stk under innkjøringen av fisken, vanskelig og si hva som gikk galt egentlig for oss der, gjort dette 1000ganger før. håper alt kommer seg, så har vi vist kjøpt ett kar til på 600 liter vi skulle trappe ned så solgt ett på 720 og fikk ett på 450 nå kommer det ett på 600, hmmmmmm trappe ned du liksom vi lurer oss selv vi ha hahahahahha.
Postet 10.09.08 kl 20:32
Takk for det, er svært fornøyd selv Kjedelig at du har fått slike problemer da, men det er vel bare sånn det er, at når man holder på lenge nok så må man vel komme over litt trøbbel med tiden. Jeg fikk tak i baktopur direct idag og tenkte jeg skulle kjøre en lett 3-dagers innmedisineringskur med denne. Så krysser vi fingrene for at dette går greit. Eneste som bekymrer meg er at fôret muligens er litt stort, det er vel en 2-3 mm pellets av denne typen:Ocean Nutrition
Noen som har erfaring med dette?, jeg lurer på om jeg bør knuse det litt før jeg mater...
Noen som har erfaring med dette?, jeg lurer på om jeg bør knuse det litt før jeg mater...
Postet 10.09.08 kl 20:54
SkvulpTakk for det, er svært fornøyd selv :) Kjedelig at du har fått slike problemer da, men det er vel bare sånn det er, at når man holder på lenge nok så må man vel komme over litt trøbbel med tiden. Jeg fikk tak i baktopur direct idag og tenkte jeg skulle kjøre en lett 3-dagers innmedisineringskur med denne. Så krysser vi fingrene for at dette går greit. Eneste som bekymrer meg er at fôret muligens er litt stort, det er vel en 2-3 mm pellets av denne typen:[URLBLOCK1] Noen som har erfaring med dette?, jeg lurer på om jeg bør knuse det litt før jeg mater...
Siden du blander 2 grupper så en lett kur skader ikke. Jeg har ikke erfaring med maten du nevnte men ser at den innholder mye protein og lite fiber. Tropheus skal ha det motsatte.
Postet 10.09.08 kl 21:01
Endret: 10.09.08 kl 21:02
Postet 10.09.08 kl 21:05
Endret: 10.09.08 kl 21:09