Tropheus Bilder (side 104)

vi holdt de sammen ikke noe probelme med kryssning der
men det beste er å ha de adskilt, uansett så liker vi og holde en type i hvert kar.
jeg ville uansett aldri solgt yngler fra ett kar der det går to forskjellige typer tropheus, farene er tilstede hvordan du enn vrir å vender på det*!
Evolution
jeg ville uansett aldri solgt yngler fra ett kar der det går to forskjellige typer tropheus, farene er tilstede hvordan du enn vrir å vender på det*!

Ja, slik utaler en seriøs og ansvarlig Tropheus holder!
Så med andre ord burde jeg IKKE kjøpe flere kasaer? Evnt. kjøpe ett nytt kar til kasane og da gå til innkjøp av flere!!
Kenneth Østby
Så med andre ord burde jeg IKKE kjøpe flere kasaer? Evnt. kjøpe ett nytt kar til kasane og da gå til innkjøp av flere!!

jepp det er nok løsningen der ja.... har noen veldig flotte kiriza yngle da hehe *glize*

Badat.. åssen er det med deg neste helg??? tror vi satser på den jeg!!!!!!det blir da den 19-20. ser for meg og kjøre bort på natt til lørdag evt slik at vi er der litt tidlig på lørdagen.. og piler hjem igjen slik at vi er hjemme i noe lunde normal tid...

hei, husk dere skal ha med buluene nedover. si i fra når dere reiser så vi får pakket de. møter deg på bruen da? så møter vi deg der på vei tilbake 18 timer senere
uppss det hadde jeg glemt.. har ordnet overnattin på ål vi no da... sorry
håper det var en dårlig spøk
Erik, kommer til bergen allikevel. Det har ordna seg så da sender jeg på ei mel. på søndagen?
Evolution
håper det var en dårlig spøk:-)

heheDet blir nok kjøring i 16 timer på oss ja
oki, få vi ta turen til saffen og de å da så du får sett tropheus i stort å smått i bergen
ja vi skal hente ett nytt kar til helga å vi,,,, neste helg
Hehe, hørtes fint ut det. Men det er ikke sikkert de gutta jeg skal være er noe intr. i å vente så alt for lenge på meg søndagen...da dette blir en ganske så fuktig tur Men vi får se? Møtes gjør vi iallefall!
ja men innom kommer dere
vi holder til litt nord for bergen men det er på veien heim til dere. men er 3 mi å kjøre ekstra,
har en luangwa som det henger en lang hvit ting hengene etter seg. en bæsj? hva er dette? sykdom? evt hva må gjøres?
spiser den? Det KAN være tegn på bukvannsott. De har jo stresset en del i det siste med masse flytting. Følg godt med under mating. Har dere medisin liggende? Spiser de andre?
de spise ja... men litt usikker på om den spiser... alle er aktive og leker rundt.. vi har hatt salt i karet med vannskifte.. er jo bukvannsot vi og tenkte på med engang da.. eller lene gjorde..

hva medisiner snakker vi om ? har sikkert ikke medisin til det da..
saffen
de spise ja... men litt usikker på om den spiser... alle er aktive og leker rundt.. vi har hatt salt i karet med vannskifte.. er jo bukvannsot vi og tenkte på med engang da.. eller lene gjorde.. hva medisiner snakker vi om ? har sikkert ikke medisin til det da..

Motvirkende medisin mot Bukkvannsot er en eller annen medisin med virkestoffet "NIFURPIRINOL" som feks JBL Furanol, BeFuran osv...

Men har du fått Bukkvannsot så må det kraftigere medisiner til som inneholder virkestoffet"METRONIDAZOLE" som feks. ren Metronidazole er det beste, Flagyl osv...

Du kan også bruke Cloat som er en MEGET kraftig medisin som inneholder METRO, Malakitt green + en del andre virkestoff. (Spør Kristian, han har erfaring med Cloat).

hadde jeg vært deg så hadde valget gått på METRO i pulverform.
oppdatering.....
livua, vi trodde den største fisken i karet var en hanne, men nei i så fall er den shemale, haha har egg den fisken,,,,, ja så feil kunne vi ta, ok vi har ikke kjønns sjekket de da er de kjøpt som 1 pluss 2.
det er pr dags dato 5 meg egg i livua karet, vi har tømt 3 burtoni, 50 yngel. 1 igjen som må gå litt til så tømmer vi hu å.

i moliro karet har hann fisken jobbet hardt 6 med egg på 2 dager.

buluene der har vi ei med egg....................

ja det er vel det som har skjedd,
alle er meget friske og raske, har laget rekemiks noe de setter utrolig pris på. men det drittner til vannet noe sinnykt......................

Kristian hvordan går det der hjemme?

Vidar?
SAffen?
Og alle andre?
her har vi minst 1 luangwa med egg... den med øyet om dere husker...

ellers gleder vi jo oss stort til og få hentet moliroene da...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap