Mange bøtter vann.. (side 104)

Stjernene mine og de andre småfiskene får TetraMinJunior som hovedfôr. Dette fôret er jo beregnet på litt større yngel så det holder dem i godt hold. Supplerer med frossent- og levendefôr, men det kan nesten se ut som de foretrekker dette flakfôret.
mine er lite villige til å spise i overflaten. har en liten boks mikroorm, og de digger det, samme med habrosusene. er nødt til å dele fortabletter når jeg gir det, da selv de minste tablettene er for mye for 4 små habrosus. men dette er som sagt det eneste karet som jeg forer ofte i.

stjernene er blitt mye mer tøffe av seg og, lar seg ikke skremme like mye av at jeg er rett på utsiden. dette karet blir vel og det eneste jeg skal instruere mine foreldre om å mate. de klarte seg en uke, men ingen av fiskene er runde nok til at jeg vil la dem gå hele 2 uker uten mat.
Dette flakfôret flyter bare en liten stund før det synker. Perfekt til disse fiskene synes jeg
hm, kan sikker teste det engang, neste gang jeg skal bestille for. akkurat nå har jeg så mange bokser at det er best jeg prøver å få brukt opp noen av de gamle først hvertfall :p
Om du vil så kan jeg sende deg en liten prøve senere i uka. Rekker det ikke i morgen siden jeg skal bort hele dagen. Bare send meg adressen din på mail så ordner det seg. Har akkurat kjøpt meg en ny boks så jeg har i massevis. Rekker ikke å bruke alt før datoen går ut uansett. Skal ikke ha noe for det altså. Er bare så fornøyd med det at jeg syns du, eller aller helst fiskene dine, burde få prøve det også
tar imor det tilbudet jeg, men jeg reiser på ferie og blir borte i nærmere 2 uker til helgen, så du trenger ikke haste med å sende det hvertfall :p
Den er grei. Send meg mail med adressen din når du har lyst på en forsendelse du
God ferie forresten!
da pakker man, og skal også ta noen vannbytter innimellom slagene.

først må jeg også beklage til folk som har svart på annonsen min, det har vært en hektisk sommer, så den hadde jeg helt glemt av. nå reiser jeg bort i 2 uker, men etter det kommer jeg til å tilby de personene det gjelder gratis mose (og snegler til den som ønsket det).

liker ikke helt at kampfisken min fremdeles ser ut til å ha hvitprikk, brukt esha i 4 dager nå, 3 skulle vært nok. men det har ikke spredd seg til noen andre fisk eller økt i omfang så jeg tar sjangsen på å reise bort uten noen andre dikkedarer.
ikke helt akvarierelatert, selv om det er blått :p prøvde en kjole jeg kjøpte for 5 år siden fordi den var så utrolig fin, men var desverre litt for liten. men idag, så passet den. trenger å gå ned noen cm til, men det var null problem å få den både på og av, og jeg kunne puste helt normalt. var en herlig følelse.

så nå sitter jeg her, klærne ekke tørre ennå så det må vente til tidlig imorgen med å pakke, så nå blir det vannbytter og foring. og litt opprydding.

[External Image]
takk


og oi... tok vannbytte og dermed også ph måling. i corykaret har det altid vært stabilt 6.-6.5 i ph. idag målte jeg 4.7. litt i laveste laget. men har egentlig ikke merket det mye på fisken, kampfisken er vel den jeg ser mest, og han farter rundt.. og jeg reiser imorra, så har jo ikke mulighet til å gjøre noe.. mine foreldre stoler jeg ikke på når det gjelder akkurat dette. og omvendt, hos gobiene skal det jo være lav ph. der var det 7.6 gitt... men de virker meget tolerante. oppfører seg som de pleier Oo
er fremdeles i jersey, tatt masse bilder, jadda jadda. noen bilder finnes her, facebook nekter a laste opp bilder av en eller annen grunn.
du eier sikkert ikke rettighetene på bildene :P
pfft :p var en konflikt med noen addons i firefox visstnok. nå er jeg endelig hjemme, og ingen døde fisk. stjernene er riktignok tynne, men ser ut til at de alle lever.
Godt å ha deg tilbake, blir samling for Rina iløpet de neste to ukene, må bare få satt en dag
de neste to helgene er jeg jo opptatt..... bryllup neste helg og tre bursdager neste


hadde forøvrig litt av en heisann tur hjemover. første fly hadde en ødelagt dør som måtte byttes, dermed mista jeg andre flyet. da stod jeg der da, gørrsliten og lost på en diger flyplass midt i ingenting. gikk heldigvis greit til slutt, hotell, nytt fly og en togreise senere var jeg hjemme.

må bare få sjekket ph'n rundt om kring her og sette smått igang foringen igjen. men etter den hjemreisa, så er jeg pinadø mer sliten nå enn før jeg dro på ferie....
er fremdeles ganske opptatt, jobb, reising, bursdager og feriende besøkende og gudene vet.

og vet dere, jeg syns det er ganske utrolig at min kampfisk herremann ikke lar seg affisere av en ph på 4.5, mens ottoene, coryene og til og med pennene (for ikke å snakke om eplesneglen....) syntes det var litt i drøyeste laget.
har heldigvis fått den opp mot 6 tallet nå, og håper den blir der. men, den nye grusen jeg har hos rekene + gobiene er visst ikke ph nøytral. i de to karene bikker phn 7.7, mens i alle andre kar holder den seg på 6 tallet eller lavere...
gobiene skal visst ha ganske surt vann så der kan hende jeg må ommindrede igjen.. har jo igjen en del finfin rådasand, + det karet har en egen type sandsnegler i forhold til mine andre kar. mørkere og ruere i skallet, de andre er mer beige og glattere.
noen bilder, er lenge siden nå. først to bilder av mine skjønne cw23

denne må da være kjønnsmoden nå?
[External Image]

en slankere modell
[External Image]

sånn ser det ut nå ikveld, litt tåkete etter vannforbedringsmiddel. og ja, det ER masse fisk der.. jeg lover!
[External Image]

og til slutt, koi er bare perfekte til dette internett fenomenet :p
[External Image]
to svaler på en snor :p
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap