- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 105)
Tropheus Bilder (side 105)
Ja det blir bra! Kjempe flotte fisker!! Vi gleder oss til dere tar med fisk tilbake til oss ;o)
Og så skal vi hente kar i helgen tenkte vi. Og en ny gruppe med Ikola Klarte ikke å holde oss unna. Så den nedtrappingen våres går det heller dårlig med hehe... Men det er bare koselig nå når det blir høst. Da trenger vi noe å holde på med inne.
Valper på hundene blir det og så tror vi skal gå en travel tid i møte....
Er noen interessert i rottweiler valper med stamtavle så må dere gi en lyd!
Eller evt fiskevalper
Og så skal vi hente kar i helgen tenkte vi. Og en ny gruppe med Ikola Klarte ikke å holde oss unna. Så den nedtrappingen våres går det heller dårlig med hehe... Men det er bare koselig nå når det blir høst. Da trenger vi noe å holde på med inne.
Valper på hundene blir det og så tror vi skal gå en travel tid i møte....
Er noen interessert i rottweiler valper med stamtavle så må dere gi en lyd!
Eller evt fiskevalper
Postet 15.09.08 kl 18:41
Husk at burtoni yngel er velkommen til Sogn! :P
Vet muligens om en kamerat av meg som vil ha seg Rottweiler, vi snakkes om det siden...
Her går det i en del prosjekt på skolen, så det er liten tid å site på dataen akkurat nå i en liten travel periode... Eneste jeg rekker utenom er å mate fiskene, samt bruke søndagene til å skifte vann og vaske alger...
530 literen med Canary:
Her er det lek hele dagen, men de er klin tullete når det blå nattlyset kommer på, siden det er svært lite lys i dette akvariet for tiden, så er det litt vanskelig å se om det er noen som går med egg. Men jeg tviler ikke på at det er noen med egg.
128 literen med Kasakalawe:
Har ikke fått flyttet disse over i 530 literen med Canary enda, men får håpe jeg får tid nå til helgen... Det er en del lek der, de største er vel 6-7cm vil jeg tippe.
De fores med NLS, NLS Grow, OSI Spirulina og dette fungerer veldig bra!
325 literen med Kiriza:
Her har det vært en del slåssing, 2 hanner har gått med!
De virket litt slappe for et par dager siden, så denne gangen tar jeg ingen sjanse og kjører en 5 dagers kur med ren metronidazole i pulver form.
Ellers så er kampfiskene i karantene enda siden de kom fra Thailand, men skal sette hoene sammen snart...
BILDER KOMMER SÅ FORT JEG FÅR TID!!
Vibsi: Er det fiskene til Magnar dere har kjøpt?
Vet muligens om en kamerat av meg som vil ha seg Rottweiler, vi snakkes om det siden...
Her går det i en del prosjekt på skolen, så det er liten tid å site på dataen akkurat nå i en liten travel periode... Eneste jeg rekker utenom er å mate fiskene, samt bruke søndagene til å skifte vann og vaske alger...
530 literen med Canary:
Her er det lek hele dagen, men de er klin tullete når det blå nattlyset kommer på, siden det er svært lite lys i dette akvariet for tiden, så er det litt vanskelig å se om det er noen som går med egg. Men jeg tviler ikke på at det er noen med egg.
128 literen med Kasakalawe:
Har ikke fått flyttet disse over i 530 literen med Canary enda, men får håpe jeg får tid nå til helgen... Det er en del lek der, de største er vel 6-7cm vil jeg tippe.
De fores med NLS, NLS Grow, OSI Spirulina og dette fungerer veldig bra!
325 literen med Kiriza:
Her har det vært en del slåssing, 2 hanner har gått med!
De virket litt slappe for et par dager siden, så denne gangen tar jeg ingen sjanse og kjører en 5 dagers kur med ren metronidazole i pulver form.
Ellers så er kampfiskene i karantene enda siden de kom fra Thailand, men skal sette hoene sammen snart...
BILDER KOMMER SÅ FORT JEG FÅR TID!!
Vibsi: Er det fiskene til Magnar dere har kjøpt?
Postet 15.09.08 kl 18:53
VibsiJa det blir bra! Kjempe flotte fisker!! Vi gleder oss til dere tar med fisk tilbake til oss ;o) Og så skal vi hente kar i helgen tenkte vi. Og en ny gruppe med Ikola ;) Klarte ikke å holde oss unna. Så den nedtrappingen våres går det heller dårlig med hehe... Men det er bare koselig nå når det blir høst. Da trenger vi noe å holde på med inne. Valper på hundene blir det og så tror vi skal gå en travel tid i møte.... Er noen interessert i rottweiler valper med stamtavle så må dere gi en lyd! Eller evt fiskevalper :)
så gøy dakjekt og ha noe og henge fingrene i da!gleder meg som en unge til og hente fiskeneTuren derimot er en annen sak hehe,men men.Før vi vet ordet av det så er vi hjemme igjen..
Postet 15.09.08 kl 18:58
Nei det er Ilangi han selger. Frode selger Ikola som vi skal kjøpe. Gleeder meg
Neste gang du kommer kan du få med deg en dæsj med burtoni yngel. Tømte to hunner hin dagen og fikk ca 50 yngel. De går i et fødenett, men tror vi skal sitte opp 80 literen til de. Vi får se..
Synd med Kirizaen asså... Håper de tar seg opp igjen!
Neste gang du kommer kan du få med deg en dæsj med burtoni yngel. Tømte to hunner hin dagen og fikk ca 50 yngel. De går i et fødenett, men tror vi skal sitte opp 80 literen til de. Vi får se..
Synd med Kirizaen asså... Håper de tar seg opp igjen!
Postet 15.09.08 kl 18:59
Lene84[QUOTE=Vibsi]Ja det blir bra! Kjempe flotte fisker!! Vi gleder oss til dere tar med fisk tilbake til oss ;o) Og så skal vi hente kar i helgen tenkte vi. Og en ny gruppe med Ikola ;) Klarte ikke å holde oss unna. Så den nedtrappingen våres går det heller dårlig med hehe... Men det er bare koselig nå når det blir høst. Da trenger vi noe å holde på med inne. Valper på hundene blir det og så tror vi skal gå en travel tid i møte.... Er noen interessert i rottweiler valper med stamtavle så må dere gi en lyd! Eller evt fiskevalper :)
så gøy dakjekt og ha noe og henge fingrene i da!gleder meg som en unge til og hente fiskeneTuren derimot er en annen sak hehe,men men.Før vi vet ordet av det så er vi hjemme igjen..
Når dere er hjemme igjen så kan dere tenke på at meg og Erik har kjørt den turen der 5 ganger på et år. Enten for å hente fisk eller besøke faren til Erik.
Det går kjapt og greit det der. Møtes vi bare med broen når dere kommer tilbake da?
Postet 15.09.08 kl 19:02
Vibsi[QUOTE=Lene84][QUOTE=Vibsi]Ja det blir bra! Kjempe flotte fisker!! Vi gleder oss til dere tar med fisk tilbake til oss ;o) Og så skal vi hente kar i helgen tenkte vi. Og en ny gruppe med Ikola ;) Klarte ikke å holde oss unna. Så den nedtrappingen våres går det heller dårlig med hehe... Men det er bare koselig nå når det blir høst. Da trenger vi noe å holde på med inne. Valper på hundene blir det og så tror vi skal gå en travel tid i møte.... Er noen interessert i rottweiler valper med stamtavle så må dere gi en lyd! Eller evt fiskevalper :)
Når dere er hjemme igjen så kan dere tenke på at meg og Erik har kjørt den turen der 5 ganger på et år. Enten for å hente fisk eller besøke faren til Erik.
Det går kjapt og greit det der. Møtes vi bare med broen når dere kommer tilbake da?
ja, om det er greit for dere at vi møtes der..
Postet 17.09.08 kl 10:49
Postet 17.09.08 kl 10:52
Er det noen som veit om andre som har luffer? Eller er den gruppen jeg kjøpte av Erik og Vibeke den eneste? Skal få tatt noen bilder snart, bare male det siste strøket på møbelet! Det ble skikkelig fint altså!!! =) Med bakgrunn i karet og alt det. Men vurderer sterkt å kjøpe meg noen flere kasaer, uansett om det kan bli kryssninger, så er det jo rart det ikke har forekommet enda. Det som evnt. kommer blir jo ikke lagt ut for salg av meg iallefall. Eller er det helt høl i huet?
Kenneth
Kenneth
Postet 20.09.08 kl 14:09
Endret: 20.09.08 kl 14:10
vi har alle forskjellige meninger osv, mange holder fult av div tropheuser i samme balje, mange holder enkelt arter, så her blir det litt smak og behag, men tropheus som krysser seg er jo ikke salgsvare, men her er alt smak og behag ville jeg si, vi har gjort opp en mening om bare og holde en type troffer i karet, hva andre måtte gjør og lykkes med er jo deres lykke og smak. luffene finnes det nok ikke flere av i norge tror jeg ikke men det finnes noen i sverige der dine kommer fra snakk med kristian han kan sikkert fikse flere til deg
Postet 20.09.08 kl 15:19
Postet 20.09.08 kl 22:03
Postet 20.09.08 kl 22:29
da var oslo turen unna gjort 104 mil på 23 timer.. blir veldig lenge til evt neste gang....
men du verden kor det var verdt turen da.. og hvilket syn som møtte oss i dag når vi tittet inn i karet. rødt rødt rødt... nesten alle var røde. så får vi se de neste dagene. håper at det går bra med alle... var en liten yngel som gikk til de evige fiske dammer da.
så tusen takk til Badat for flotte fisker(sinnsykt flotte fisker) og for omvisningen rundt i oslos større dyrebutikker.. mye fisker de hadde men du hendelse for noen priser de kjørte med og da hjelpe meg.....
håper det går bra med deres fisker og da vibsi......
men du verden kor det var verdt turen da.. og hvilket syn som møtte oss i dag når vi tittet inn i karet. rødt rødt rødt... nesten alle var røde. så får vi se de neste dagene. håper at det går bra med alle... var en liten yngel som gikk til de evige fiske dammer da.
så tusen takk til Badat for flotte fisker(sinnsykt flotte fisker) og for omvisningen rundt i oslos større dyrebutikker.. mye fisker de hadde men du hendelse for noen priser de kjørte med og da hjelpe meg.....
håper det går bra med deres fisker og da vibsi......
Postet 21.09.08 kl 14:02
Postet 21.09.08 kl 14:06
Postet 21.09.08 kl 20:12
Postet 21.09.08 kl 20:19
Postet 21.09.08 kl 20:26
Postet 21.09.08 kl 20:54
Postet 21.09.08 kl 21:35
Postet 21.09.08 kl 21:41
Postet 21.09.08 kl 21:48