Sølvi sine coryer og litt til :) (side 105)

Da får vi nøye oss med detalj bilder. Er uansett svært imponert! I går flyttet alle inn i det nye "store" akvariet mitt, det yrer av liv - for en aktivitet det er hos coryene, nå når de har blitt flere, virkelig artig! Ha en god dag!
Så flott at det er blitt flere av de ,har du fått flere av begge typene eller?

Det er ekstra gøy når coryer kommer i nytt kar ,da er de helt hyper. Flyttet mine sp. black over i karet med de grønne laserne i går kveld og det er ganske så livlig der nå
Var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre, men klarte ikke å gi slipp på verken aeneus'ene eller albino'ene. Så akkurat nå bor der to albino og fire aeneuser sammen. Når gamlekaret er klart skal de søte & ville brune flytte og få flere artsfrender, og da skal jeg finne flere albinoer. Leste at der er negative meninger om å holde albinoer, siden de er en mutasjon, men de er så sjarmerende og uredde, kanskje fordi de ikke ser så godt... Og så er der så mange andre fine, de grønne ser helt nydelige ut. Og de oransje, og.. og.. Nei, nå må de tørre samboerne få seg en tur ut! Ha en riktig god dag, Sølvi!
Det finnes mange flotte coryer ja ,så det er vanskelig å velge, kanskje derfor jeg har så mange og stadig har lyst på nye

Ha en fin dag du og ,ha en fin tur med de firbente

Ellers har jeg irritert meg grønn på de hersens penselalgene i 222 literen.
Så i dag bestemte jeg meg for å bestille Happy Life Algin Regular i håp om at dette skal ta det. Har hørt om flere som har hatt god hjelp av dette middelet og noen kanskje ikke fullt så heldige. Men etter å ha prøvd så mye annet uten resultat ,så blir dette rt siste håp.
Hadde en runde for å tenne på lyse i karene og så plutselig noe lite i øvre del i et av karene . Hmm ,her skulle det bare gå coryer da ?
Ved nærmere ettersyn så jeg at det var en liten endlers -yngel .
Så der var altså den jeg trodde jeg hadde mistet ,men hvordan i alle dager har den havnet der ?
Må jo ha kommet opp i en hov på et tidspunkt men kan ikke huske at jeg har vært oppi Endlers-karet med hov heller ,mystisk.

Den ble iallefall glad for å komme tilbake til sine egne ,føk rett bort til de med en gang
Det har fremdeles ikke kommet flere yngel ,synes kanskje hunnene har blitt tynnere ,så mulig de har spist de

Er egentlig litt luksus å ha et eget kar med 3 Endlerser pluss noen yngel men kjenner jeg meg selv rett ,så kommer det vel noen coryer der om ikke så lenge.

Dvs. hvis Endlersene formerer ser godt ,så trenger de vel plassen selv
Den pumpen som var i karet vi kjøpte skal den være heilt under vann..
Det skal den ,men det går an å kutte av røret hvis du synes det blir for høyt.
Ja vi får prøve å sjå..

No er Bartebust sine små på plass i akvarie vi kjøpte av deg
Jeg kommer en tur til Bergen i juni! Så da kan jeg vinke over fjorden til deg igjen.
Så kjekkt Inger Anne
Hvis det ikke er i pinsen ,så kunne vi kanskje ha truffet hverandre igjen ?

herligt bilde
malla100
herligt bilde

mente oiapoquensissene og scopasen
Begynte å lure nå
Jo de er flotte de
I dag tilsatte jeg første dose med Happy Life Algin Regular i 222 literen.
Så nå er jeg veldig spent på om det gir noen resutater på penselalgene.
Håper det ikke går altfor mye utover plantene ,men uansett så får det bare stå sin prøve. Er møkk lei av at dette karet ikke ser ut for øyeblikket
Ser ikke noen forskjell ennå, men kanskje litt tidlig å forvente noe resultat .

Svigersønnen tok et bilde av Scopasen forleden og må bare legge dette ut da en her ser både prikkene og stripene på fisken
[External Image]
Ooooo, så nydelig!

Slike fisk er hva som gjør at jeg nesten, nesten kaster alle fiskene ut a 160literen og starter opp med saltvann, men jeg er redd det blir for mye jobb og styr:-/
Er litt mye styr til tider ja og koster endel mer enn ferskvann stort sett og det tar tiiiid med saltvann. ingenting går fort når det gjelder denne siden av akvariehold.
Så hvis jeg måtte velge ,så hadde det blitt ferskvann, men heldigvis kan jeg ha begge deler
Det er to vidt forskjellige verdener når det gjelder fersvann og saltvann.
*dypt sukk* Men så mye vakkert man kan få til. En dag, når jeg har en godt betalt jobb, fritid og plass, da skal jeg gjør et eller annet sprell.
Kjekkt å ha noe å drømme om og

Selv brukte jeg flere år på å få denne drømme realitert og brukte denne tiden med å lese og å finne ut av ting og tang.

Leser forresten ennå på mye jeg lurer på,en blir aldri utlært for å si det sånn
Takk og lov Jeg liker å lære, skulle jeg noen gang bli utlært innenfor noe så ville jeg blitt særs lei meg.

Men du har fått til mye da, du har så mye flott fisk som ser ut til å trives og yngle, vakker saltvannsfisk og pene akvarier. Godt å ha noe å strebe etter for ferskinger som meg, og noen å spørre om hjelp når ting går skeis
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap