Revestrekenes akvarieverden (side 105)

Så artig at du har kjøpt deg regnbuer Må følge med hvordan dette utvikler seg ! Og Iriatherina werneri går best i Gh mellom 1 og 7.
Anders, det var endel cory der, gossei, weitzmani, cw021, cw009, venezuelanus, delphax, rabauti, robineae, adolfoi, schultzei, sp. black og sikkert flere jeg ikke husker, endel hypancistrus, L180, L183 osv

SilverShaded, det er alltid artig å prøve noe nytt og disse er jo både flotte og fascinerende så jeg er fornøyd med kjøpet. Tenkte jeg skulle legge meg på Gh rundt 4 og det passer bra det da
<embed src="http://www.youtube.com/v/I7UKNo5i7kY?hl=en_US&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Hemiodontichthys acipenserinus (neshornmalle) in "action", de beveger seg nesten som krokodiller
<embed src="http://www.youtube.com/v/Q1g8yqTEq7o?hl=en_US&;version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
De er utrolig fascinerende, og så siler de sand på beste coryvis
Fascinerende skapninger! For en "blåsebelg" det munnpartiet er!
Så litt ut som de to kommuniserte litt med hverandre der, litt sånn "hei fløtt deg, du er for nærme" eller "denne plassen er min, fløtt deg!" Den ene reiste veldig på ryggfinnen og det er vel et velkjent "tøffe seg" signal i malle-verdenen?

Hemiodontichthys acipenserinus i lek
[External Image]
Jeg tror de flørtet Mona, i dag har nemlig hannen en eggeklase under leppefoldene Nå blir det spennende å se om jeg får frem noen yngel for det kan være litt krevende i følge seriouslyfish.com, både vannkvalitet og fóring kan føre til problemer. Fire egg lå og fløt løst i karet, de er nå trygt forvart i en breedingbox med sand på bunnen, resten av eggene skal hannen få passe selv og så håper jeg han er en som ikke spiser sine egne. Går det galt denne gangen får jeg håpe på en ny runde og prøve å klekke eggene selv

Vannverdier ved lek: Temp 27 grader, pH 6,5, Gh/Kh ikke målbar, siste vannbytte 7/3.

[External Image]
Virkelig interessante fisker! Følger spent med på fortsettelsen...
Hannen bærer fortsatt rundt på eggene heldigvis, enda jeg tok ham i halen for å få tatt bilder av dem tidligere i dag
Fotografer gjør da de underligste ting...
Den skjønte jeg ikke Linda ?

Men følger med nå Linda på hvordan det går ,spennende.
To ancistrus sp. l107 i samme hule
[External Image]
To prikkete halefinner i samme hule er et godt tegn, jeg krysser fingrene for egg hos Ancistrus sp. L107

Vannverdier ved forhåpentligvis lek: Temperatur 27 grader, pH 5, Gh/Kh ikke målbar, siste vannbytte 7/3 (50% med kjøligere vann).

Gripe fedre med ansvar for egg i halen - eller ligge langflat i altergangen midt i vielsen - vi gjør av og til underlige ting Sølvi
Hva gjør man ikke for kunsten Linda ))
Ahhh sånn å forstå

Skulle forresten stått ,følger med Rita og ikke Linda
Fortsatt egg hos neshornmallen, og egg hos l107
[External Image]
Hemiodontichthys acipenserinus-hannen vandrer fortsatt rundt med eggene heldigvis, og de som han har mistet underveis ser fine ut der de ligger i breedingboxen

[External Image]
Acipenserinus-egg i breeding-box.

I går måtte jeg bare ta en kjapp kikk med lommelykt i hulen til Ancistrus sp. L107-hannen og han ligger med egg, han vifter fortsatt i dag så da regner jeg med at han ikke spiste eggene etter forstyrrelsen fra meg
Bergensturen har jo lønnet seg allerede ser jeg. L107 yngel tar bits allerede fra dag en så her er det ikke farlig hva du fôrer med. Mine får bits, grønne tabletter, TabiMin og frosen artemia som standard diett, det vokser de bra på.
For en utrolig morsom sugemalle den der Hemiodontichthysen er! Jeg er grønn av misunnelse!
Ja Lars, jeg var heldig med den turen, takker for tips De unge L076'ene klarer seg bra, ivrige i matfatet og minst like tykke nå som da jeg hentet dem De andre utvandrede Bergenserne ser også ut til å trives

[External Image]
Det går bra med Heckel'ne også, bildet viser en rund og god (om enn noe forskremt) utgave av arten De bor foreløpig i ett 200l karantenekar (med stygg blå tapet i bakgrunnen) og holder til i den enden av karet som er dekket av et utvendig bøttefilter, for å få bilder av dem måtte jeg skvise mobilen inn mellom kar og filter, derav ymse bildekvalitet

Skjønner godt at du er misunnelig Inger Anne, Hemiodontichthysene er kjempekule
Hannen har fortsatt kontroll på eggene i dag, like spennende å se hver morgen om han har mistet dem.
Heckel er ikke akkurat en stygg fisk, den heller. Hvor store er de? Jeg var en gang på et foredrag fra en sarping, som hadde vært i Amazonas. Han fortalte at de spiste de fleste fisker der, men discus var kun hundemat. Han sa at en hadde kastet en tallerkenstor, VF discus til bikkja, og da hadde han nesten grått.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap