Sissis våte drømmer (side 105)

Finner du ikke ut av det, kan jeg godt gi deg en hånd når jeg er på ferie. Når det gjelder disse filtrene, vet jeg stort sett det som er å vite, tror jeg. Jeg har hatt dem i svært mange år, og jeg har som sagt mange av dem (en kjapp telling i hodet sier meg 8 stk. i drift akkurat nå). De er igrunnen svært enkle filtre, og det er derfor de fungerer så godt. Det eneste svake punktet er at de er så følsomme for dritt på rotoren. Merkelig nok er de betydelig mindre følsomme på det når man har modifisert dem.
Mitt er modifisert, og problemet er egentlig at jeg ikke får ut rotoren. Alt sitter bare fast...
Roterer den i det hele tatt? Hvis ikke kan det være sand som har kilt den fast.
Den roterer når filteret har fått litt juling. Må virkelig prøve å få den ut en gang til, men det krever mye ork å knote med det der. Noe som jeg ikke har. Har et bittelite filter med samme problemet. Har diverse i roteskuffa, så det er enklere å finne et nytt enn å fikse det som har låst seg...
Glederlig shopping og en sørgelig oppdagelse.
Tok meg en liten tur til Akvasia på Tiller i dag, og hadde en lang, hyggelig og informativ samtale med en av de ansatte. Jeg dro i utgangspunktet dit for å se på Kampfisk, siden de nylig fikk inn 20 CT fra Zoorud. Det var veldig mange flotte, men jeg må være veldig kresen nå, siden jeg har 4 hanner fra før. Men de hadde et par flotte CT hunner jeg lurte litt på, og da kom jeg i snakk med denne ansatte. Hun driver selv oppdrett på kampfisk, og pratet engasjert i vei. Skikkelig koselig var det.

Og så kom hun på at Imazo-transporten straks skulle komme, og der skulle det være med 10 CT-hunner til! Så da ventet jeg litt, og fikk overvære åpning av fiskekasser. Julaften hver uke jo

Det ble til at jeg plukket med meg 3 av de nyankomne hunnene, og 2 av de gamle. Her er et bilde tatt gjennom tilvenningsboksen. Bedre kommer forhåpentligvis når de har farget ut, jeg har blitt bedre kjent med dem...
[External Image]
Og så fant jeg ei skikkelig fin redmooore-rot jeg bare måtte ha! De har flere skikkelig fine der, så det var vanskelig å styre seg...
[External Image]

Disse nye damene må gå i karantene i Gavepakken, så da måtte sakura-rekene og milleriene flytte over i Fødestua. Fangingen gikk nesten sjokkerende greit, men jeg fant bare 3 milleri! Da har jeg altså mistet 3, uten å oppdage det, og det er ikke akkurat bare bare å få tak i flere

Den ene kampfiskdamen fikk flytte rett inn til Dag, og en kan si han ble begeistret! Han danset rundt tilvenningsboksen, og hun kledde seg i lekre leksstriper. Tydelig at dette var kjærlighet ved første blikk. Han virker ikke aggressiv i det heletatt, bare danser og gjør seg lekker. Skal bli spennende å følge med dem framover ;D
Oi, den rota var fin ja. Må visst ta en tur nordover på "rotjakt" etterhvert ser jeg. Koselig å følge med i tråden din forresten.
Hun som driver med kampfisk på Akvasia er veldig trivelig ja, og hun er alltid pratsom. Hyggelig å dra innom der når hun er der! Og den rota du fant deg var sikkelig fin.
Så spennende med kjærlighet ved første blikk, da! Frister litt å få tak i kampfisk selv, når jeg leser om de her. Virker så flotte og fulle av personlighet!
Må innrømme at jeg har blitt litt hekta på disse kampfiskene, eller egentlig på labyrinter generelt. Det er noe med dem; med bevegelsene, og måten de følger deg med blikket...
Sissimor
Må innrømme at jeg har blitt litt hekta på disse kampfiskene, eller egentlig på labyrinter generelt. Det er noe med dem; med bevegelsene, og måten de følger deg med blikket...

Ja, det er nok noe helt annet å se de enn når de er i de små glassene de er i på dyrebutikkene. Der ser de så triste og ..kjedelige ut, mens på bildene som du legger ut her ser de så flotte og spennende ut! Skulle ønske jeg hadde plass til de i mine akvarier, men de går nok ikke med resten av fiskene, så da utgår det.
Kampfisker har alltid hatt en spesiell plass i hjertet mitt. Det var fisken jeg startet med da jeg kjøpte min første fisk i -93/-94, og jeg har hatt kampfisk nesten hele tiden helt siden da. Kampfisker er fisker med mye personlighet. De er nesten like personlige som kulefisker. Man kan rett og slett samspille med dem. Og så stor forskjell som det er i temperamentet fra individ til individ! Igjen, akkurat som hos kulefisk. Sjarmerende dyr!
Nei, de kommer virkelig ikke til sin rett i disse koppene, der de gjerne ligger som en grå bylt nederst i et hjørne. Det er noe helt annet å se de frese rundt i sitt eget kongerike, og følge nysgjerrig med på alt som skjer

Spørs om kampfisk og sommerfugler kan bli en dårlig match ja Britti, og kuler er jo fullstendig utelukket som samboere...
Inger Anne
Kampfisker har alltid hatt en spesiell plass i hjertet mitt. Det var fisken jeg startet med da jeg kjøpte min første fisk i -93/-94, og jeg har hatt kampfisk nesten hele tiden helt siden da. Kampfisker er fisker med mye personlighet. De er nesten like personlige som kulefisker. Man kan rett og slett samspille med dem. Og så stor forskjell som det er i temperamentet fra individ til individ! Igjen, akkurat som hos kulefisk. Sjarmerende dyr!

Nå fikk jeg ikke mindre lyst på kampfisker, i hvert fall! Kulefiskene er noen av de søteste fiskene jeg har hatt, og jeg elsker personligheten til dem. De er fantastisk sjarmerende ja. Uff, kjenner litersyken har lyst til å overta meg igjen. :P
Sissimor
Nei, de kommer virkelig ikke til sin rett i disse koppene, der de gjerne ligger som en grå bylt nederst i et hjørne. Det er noe helt annet å se de frese rundt i sitt eget kongerike, og følge nysgjerrig med på alt som skjer ;) Spørs om kampfisk og sommerfugler kan bli en dårlig match ja [B]Britti[/B], og kuler er jo fullstendig utelukket som samboere...


Jepp, vil ikke utsette kampfisken min for hverken sommerfuglene eller kulene nei. Så det får bli når jeg får lurt inn et akvarie til her. I mellomtiden får jeg se på bildene du legger ut
Spammer ned tråden din litt nå, jeg. Men satser på at du tåler det.
Den rota var så fin at jeg har lyst til å reise en tur til Trondheim... Og kampfisk-damer har jeg lyst på også. Men hvem har tid til å bruke en hel dag på en Trondheimstur? Ikke jeg ihvertfall - tror jeg? Tør jeg spørre hva den rota koster? Kanskje jeg kan få noen til å kjøpe en og sende? Har jo noen venninner der. Men de fiskene jeg skulle hatt også da. Hmmmmm
Du får ta deg et tur vet du Tante; det er mye spennende i Trondheim
Denne rota kostet 198,- siden den er størrelse S. Størrelse M koster 298,. og L koster 398,- De har spesielt mange flotte av de største.

Bare å skrive ivei Britti; hyggelig det
[QUOTE=Sissimor]Da har jeg altså mistet 3, uten å oppdage det, og det er ikke akkurat bare bare å få tak i flere /QUOTE]

Huffameg da, de er kanskje ikke de mest robuste levendeføderne i verden? Har småttinger som trenger et nytt hjem her hvis noen skal oppover en tur, kanskje det er lurt å prøve noen som ikke har grodd seg til ordentlig...
Sissimor
Må innrømme at jeg har blitt litt hekta på disse kampfiskene, eller egentlig på labyrinter generelt. Det er noe med dem; med bevegelsene, og måten de følger deg med blikket...


Lenge siden jeg var innom tråden din nå, men ser jeg må innom oftere for å lese om kampfiskene dine

Den roten var skikkelig fin. Finner ikke slikt her i dyrebutikkene
Sissimor
Bare å skrive ivei [B]Britti[/B]; hyggelig det :D

Hehe, bra du synes det! Du solgte forresten flyteplanter, hvor mye skal du har for litt pistia? Skal jo kjøpe 10 reker snart, og antar jeg "dessverre" må komme innom en tur.. Kanskje jeg får sett dette flotte kjøkkenet? =D
Linda W
Har småttinger som trenger et nytt hjem her hvis noen skal oppover en tur, kanskje det er lurt å prøve noen som ikke har grodd seg til ordentlig...


Veldig gjerne Linda! Det er stusselig med bare tre. Det er ei ganske stor dame (ser heldigvis drektig ut), og to små herrer (den ene med svart genopodium, den andre er veldig liten). StineMari skal nordover fra Nannestad på påskeferie, så kanskje noe kan ordnes der?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap