Tropheus Bilder (side 106)

ja det har vi.. men det er bare den største av ynglene... endel av de små tok dessverre og svømmte til de evige fiske dammer.. så er ikke mer enn 6-7 av de små igjen da... de minste ynglene går for seg selv i ett 180l kar. helt alene

spennte ut malawiene i dag for gi plass til tropheus yngel.. så no er det kun tangyanika fisk her i huset...
Ja, synd med de små som tålte ikke så mye. Dere får slå dere sammen med Vibeke og Erik. Jeg tenker på bytte av yngel for å få nytt blod i gruppen.
hmm ja det var jo kanskje ikke noe dum ide det da..
flotte bilder, kommer inom en tur kanskje i morgen og myser litt
nå er det lenge siden det har kommet noen nye bilder her, slenger ut noen nye av livuaen............................

De slutter aldri og imponere disse fisken her, i kategorien sort og rød tror jeg livuaen står øverst hos meg så kommer moliroene. du ser liksom hver skjell på kroppen deres det er markert med sort som omriss så er de røde i hoved fargene, gla de er mine
her var det jo stille for tiden da.. er det liv i sogn eller?eller hos kristian...
siste innbyggerne på frekhaug. reddet fra ett blandings kar med mye rart i. litt tropheuser frontosa golden elektic blu eller noe sånt dubber og 1 pemba.

kjøpte 2 frontosa og 2 dubber maswha for 200 kr

litt dårlig bilde kvalitet da.
tar med bildene og jeg da
tar med bildene og jeg da
hmm får ikke lagt inn bilder jo
saffen
bilde

2 stk fra Burundi.
Roger Kaasa
[QUOTE=saffen]bilde

2 stk fra Burundi.

så da er det egentlig ikke så bra og ha dem semmen med dem vi har da altså?
KRISE!!

Kom hjem, etter en helg i Oslo å får øye på dette (se bildet)

Har lest om det og kommer fram til at det kan være Pop Eye, og helt sikkert forstoppelse! Er det noe å gjøre for denne fisken? Skiftet halvt av vann på fredag før jeg dro til Oslo, Noen som har ideer på hva det kommer av? Tok noen prøver istad og fant ut at jeg har en anelse av nitrit, og nitrat... Så kommer til å skifte en del vann de kommende dagene!

Help me, vil ikke at flere fisk skal gå igjennom det samme som denne stakkaren.
Glemte å legge til bilder, så de kommer her!

[External Image]

[External Image]
ta han ut det er det beste, den vil 99% sikkert dø. har aldri klart og redde noen som er så syk, avliv den med en gang, ser den har oppblåst buk i tillegg. ser du flere så kjører du medisinkur med en gang.
hørt at slik sykdom kan komme av dårlig vannkvalitet, se om alle spiser spiser alle avvent medisin er det noen som vegrer spytter ut mat osv rett på kur med en gang,
Det var dårlig nyhet Kenneth. Ta ut fisken som Erik forslo slik at den ikke smitte de andre. Hvis du har et ekstra kar så kan du oppbevare fisken der for behandling. Skift vann og kontrollere vannverdier nøye.
Ikola
Gruppen er nå i en hel annen forfatning etter 3 måneder med intensiv foring. Minste hun er nå ca. 9 cm. Alle sammen er i fin kondisjon. Har fått 12 yngel og 2 tyggende hunner i 3. uke. De største er nok 13/14 cm store. Akvariet er nok lit for åpen slik at lek blir forstyret hele tiden. Men det kommer.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Me want Badat!! Tilsalgs? hehe

Tok ut fisken istad å avlivet den, så ikke ut til å ha det noe godt.. I tillegg så jaget de andre den rundt en god del. Skiftet 50-60 % av vannet. Og sjekker verdier litt senere ikveld når det har gått seg til litt.

Du nevner medesin Erik, mener du Bactopur direct da eller? Burde jeg vente med mating? Eller prøve det?
Og en liten hilse til to solide karer!
720 liter fra Magnar i Lier
og
53 Pemba fra Roger i Jesssheim

Takk for bidrag gutter! Det blir ikke så verst, hva!

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kristian Dahlen
Reklame for plussmedlemskap