- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 106)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 106)
Har kommet et godt stykke på vei ja , men som du sier ,det hadde vært leit å ikke skulle kunne lære mer underveis.
Men hva jeg skulle gjort uten et forum som dette ,det aner jeg ikke. Hadde nok sikkert gitt opp for lenge siden. Godt å kunne spørre og grave og ta lærdom fra andre akvarister når det er noe en lurer på.
Men hva jeg skulle gjort uten et forum som dette ,det aner jeg ikke. Hadde nok sikkert gitt opp for lenge siden. Godt å kunne spørre og grave og ta lærdom fra andre akvarister når det er noe en lurer på.
Postet 22.05.11 kl 12:11
Postet 23.05.11 kl 09:46
Ja ikke sant ,enkelt og greit
Scopasen er absolutt en av mine favoritter,den har et eller annet ved seg som sjarmerer meg .
Algene ja ,de er jo et kapittel for seg selv,skal dosere for andre gang i morgen og håper det da begynner å skje noe ,foreløpig ser jeg ingen forskjell
Studerte Full red Endlersene i går kveld og jammen ser jeg at det er 2 hanner blandt yngelen likevel. trodde jeg bare hadde hunner ,så det var oppløftende
Spennende om de får den riktige fargen på seg ,foreløpig skimter jeg bare litt rødt på de .
Postet 23.05.11 kl 10:20
Postet 26.05.11 kl 22:46
Sjarmerende med alger da Sølvi.
Ikke fått epost om nyheter i tråden og da jeg sjekket i dag har du jo skrevet masse i det siste. hmfr.... Jaja
Begynner å bli værlei nå. Vil ha tilbake aprilværet. hehe
Hvor har du kjøpt endlersene?
Har selv en ca 30++ yngell nå etter at foreldre ble flyttet fra glupske scalarer. hehe
Espen
Ikke fått epost om nyheter i tråden og da jeg sjekket i dag har du jo skrevet masse i det siste. hmfr.... Jaja
Begynner å bli værlei nå. Vil ha tilbake aprilværet. hehe
Hvor har du kjøpt endlersene?
Har selv en ca 30++ yngell nå etter at foreldre ble flyttet fra glupske scalarer. hehe
Espen
Postet 26.05.11 kl 23:25
Postet 26.05.11 kl 23:37
Black_FlysSjarmerende med alger da Sølvi. ;) Ikke fått epost om nyheter i tråden og da jeg sjekket i dag har du jo skrevet masse i det siste. hmfr.... Jaja Begynner å bli værlei nå. Vil ha tilbake aprilværet. hehe Hvor har du kjøpt endlersene? Har selv en ca 30++ yngell nå etter at foreldre ble flyttet fra glupske scalarer. hehe Espen
Dette med e-post skjer med meg og innimellom,tror det er et problem for mange desverre
Lei av været ,hvordan kan du si sånt
Men må nok være enig med deg Espen ,er luta lei dette været vi har hatt i det siste,får jo aldri pakket vekk boblejakken
Endlersene kommer fra Rita og Atle ,skikkelige flotte fisker
Så veldig fornøyd med at hannene har fått rette fargen,ser ut til å bli en flott gjeng etterhvert.
Kjekkt å høre at du har fått noen til å leve opp og.er vel ikke så lett når en har Scalarer sammen med de vil jeg tro,så godt du flyttet de.
Alger har jeg ikke panikk for egentlig ,mange er jo sunne å ha sånn sett .Men nå syntes jeg disse tok vel mye over og lite pent ,så da var dette algemiddelet siste utvei etter å ha prøvd mye annet,håper bare det hjelper .
Postet 26.05.11 kl 23:41
Postet 26.05.11 kl 23:42
Sølvi GullaksenYes,ser ut til at Endlersene får riktig farge .full rød stripe hele veien :) Har ellers dosert 222 literen med dose to ang. penselalgene ,ser ikke noe forskjell ennå,men må vel bare være tålmodig,det er jo en 4 ukers kur.
Så gøy at de får riktig farge! Startet algekur samtidig med deg, er grundig lei sørgerender på Anubiasen, og kan ikke sette ned farten på filteret. Ingen bedring å spore her heller :o)
Postet 26.05.11 kl 23:44
Endret: 26.05.11 kl 23:44
Postet 27.05.11 kl 01:43
Postet 27.05.11 kl 13:25
Postet 27.05.11 kl 13:26
Endret: 27.05.11 kl 13:27
Postet 27.05.11 kl 13:29
Endret: 27.05.11 kl 13:30
Så flott den ferskvannstangen var!
Det samme med endlersene!
Har aldri sett den fargen før, er den avlet fram av Rita og Atle eller har dere fått tak i den et sted?
Vis du vil pøve deg på spennende rekearter så skal jeg lokke deg med denne siden
NB! (Ikke gå løpsk! :P)
Det er i tyskland butikken ligger, men de sender reker til Norge på egen risiko og frakt er høy.
Men slike reker vil du se langt etter i Norge!
-Emil
Det samme med endlersene!
Har aldri sett den fargen før, er den avlet fram av Rita og Atle eller har dere fått tak i den et sted?
Vis du vil pøve deg på spennende rekearter så skal jeg lokke deg med denne siden
NB! (Ikke gå løpsk! :P)
Det er i tyskland butikken ligger, men de sender reker til Norge på egen risiko og frakt er høy.
Men slike reker vil du se langt etter i Norge!
-Emil
Postet 27.05.11 kl 14:38
Emil EngøSå flott den ferskvannstangen var! Det samme med endlersene! Har aldri sett den fargen før, er den avlet fram av Rita og Atle eller har dere fått tak i den et sted? Vis du vil pøve deg på spennende rekearter så skal jeg lokke deg med denne [URLBLOCK1] NB! (Ikke gå løpsk! :P) Det er i tyskland butikken ligger, men de sender reker til Norge på egen risiko og frakt er høy. Men slike reker vil du se langt etter i Norge! -Emil
Ja ,ferskvannstang er en til ting jeg får godt til,det vokser og gror i flere kar og rekene elsker den
Endlersene kommer fra Rita og Atle og jeg falt fullstendig for den flotte varianten da hun la ut bilder av de en gang.
Så da var jeg så heldig å få tak i noen av de
Må visst kikke litt mer på den linken din,men er redd jeg blir fristet over evne
Tør ikke prøve meg på de vanskeliste artene heller.
Postet 27.05.11 kl 14:55
Postet 27.05.11 kl 15:00
Postet 27.05.11 kl 15:03
Postet 27.05.11 kl 15:16
Postet 27.05.11 kl 20:00
Rita RevestrekDen unge hannen din ser riktig ut den Sølvi, de blir først svakt rød/oransje langs kroppen, deretter blir fargen sterkere og sterkere og så dukker det opp sort flekk på buken. Begynner de med den sorte flekken ser det derimot ut til at de ender opp med "vanlig" endlersfarge.
Det var jo litt greit å vite ,så er det litt lettere å vite hva de blir til
Postet 27.05.11 kl 20:34