- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 107)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 107)
Postet 30.05.11 kl 18:25
Endret: 30.05.11 kl 22:05
Postet 30.05.11 kl 23:34
Jeg fotograf ja,morsom du
Leser bruksanvisningen på apparatene akkurat såpass at jeg klarer å få tatt noenlunde brukbart bilde. ikke det at jeg har et avansert kamera heller , men kunne nok fått til litt mer om jeg hadde funnet ut om alle fungsjonene
Men skal nok prøve å få tatt noen nye bilder å legge ut, det gjelder forresten deg og
Leser bruksanvisningen på apparatene akkurat såpass at jeg klarer å få tatt noenlunde brukbart bilde. ikke det at jeg har et avansert kamera heller , men kunne nok fått til litt mer om jeg hadde funnet ut om alle fungsjonene
Men skal nok prøve å få tatt noen nye bilder å legge ut, det gjelder forresten deg og
Postet 31.05.11 kl 09:19
Postet 31.05.11 kl 16:09
Nori-tang er en stor favoritt hos saltvannsfiskene.Så ivrige er de når jeg fester den i klypa på innsiden av karet,så jeg må være veldig kjapp og passe fingrene litt.Det er nemlig ikke bare .bare å komme borti noen av de.Kirurgene har som navnet sier,en sylskarp(skapell) kniv på hver side av haleroyen og Foxfacen har giftige pigger på ryggfinnen. Men det er jo så gøy å se på de når de ivrer for å komme først til matfatet og gjerne sloss om en bit de har fått revet løs
Postet 31.05.11 kl 19:02
Endret: 31.05.11 kl 19:04
Postet 31.05.11 kl 19:42
Saltvannsfisker er ofte veldig flotte. Har forresten fått en ny kirurg i gave i dag ,kommer nok bilde av den kanskje i morgen. Veldig spent på hvordan det går går med den og de andre kirurgene,håper det ikke blir for mye bråk.
Ellers har jeg startet en egen blogg etter litt press fra familie og venner ,adressen står i min profil om noen vil besøke meg. Ganske så nytt ennå og ikke helt ferdig utformet.Tar tid å sette seg inn i nye ting ,så litt tålmodighet må jeg be om
Ellers har jeg startet en egen blogg etter litt press fra familie og venner ,adressen står i min profil om noen vil besøke meg. Ganske så nytt ennå og ikke helt ferdig utformet.Tar tid å sette seg inn i nye ting ,så litt tålmodighet må jeg be om
Postet 03.06.11 kl 22:59
Da kommer det bilde av den nye kirurgen,en Zebrasoma veliferum - Seilfisk kirurg.
Ble litt bekymret i går da den ikke var fremme i det hele tatt.Det var litt knufffing fra den gule kirurgen ,så var redd det hadde skjedd noe i nattens mulm og mørke.Heldigvis dukket den opp i dag og det ser til å gå bra nå.
Dette er en kirurg som blir litt stor,så hvor lenge den kan være i dette karet er jo litt avhengig av hvor fort den vokser.Alternativet er jo et større kar med tiden
Ble litt bekymret i går da den ikke var fremme i det hele tatt.Det var litt knufffing fra den gule kirurgen ,så var redd det hadde skjedd noe i nattens mulm og mørke.Heldigvis dukket den opp i dag og det ser til å gå bra nå.
Dette er en kirurg som blir litt stor,så hvor lenge den kan være i dette karet er jo litt avhengig av hvor fort den vokser.Alternativet er jo et større kar med tiden
Postet 05.06.11 kl 20:14
Endret: 05.06.11 kl 20:23
Postet 05.06.11 kl 20:24
Postet 05.06.11 kl 20:25
Postet 05.06.11 kl 20:26
Postet 05.06.11 kl 20:28
Postet 05.06.11 kl 21:41
He he ,har ikke plass der vi bor nå ,men vi planlegger egentlig å få oss et annet sted og bo .Litt dyrt å varme opp 2 etager vi ikke bruker ,spesiellt hageleiligheten nå som guttungen ikke bor der lenger.Å leie ut til fremmede er ikke aktuellt, så da har tanken satt seg på å finne noe noe mindre .Men selvfølgelig må det være plass til alle akvariene
Bolivianerne har det vært dårlig respons på ,litt rart egentlig da det er sterke individer som er oppfostret her hos meg,ikke butikkfisk.
Årstiden har nok litt å si ,nå har mange en "nedetid" når det gjelder inneaktiviteter.
Så får bare se hva som skjer ,har jo ikke hastverk sånn sett,bare lyst til å gjøre litt forandringer.
Har forresten funnet noen utrolig flotte Deep blue tigerreker i Danmark som jeg fristes veldig til å ta med meg hjem nåe vi reiser ned i pinsehelgen
Er bare litt redd for at jeg ikke får de til å klare seg ,er jo ikke akkurat billig.
Har fått god hjelp av Michael her på forumet når det gjelder hva som må til for å få de til å trives,dette setter jeg utrolig pris på ,så fristelsen blir vel kanskje for stor til at jeg ikke kan la være.
Så da er det bare å håpe på at det ordner seg ,så jeg kan få de levert der vi bor.
Bolivianerne har det vært dårlig respons på ,litt rart egentlig da det er sterke individer som er oppfostret her hos meg,ikke butikkfisk.
Årstiden har nok litt å si ,nå har mange en "nedetid" når det gjelder inneaktiviteter.
Så får bare se hva som skjer ,har jo ikke hastverk sånn sett,bare lyst til å gjøre litt forandringer.
Har forresten funnet noen utrolig flotte Deep blue tigerreker i Danmark som jeg fristes veldig til å ta med meg hjem nåe vi reiser ned i pinsehelgen
Er bare litt redd for at jeg ikke får de til å klare seg ,er jo ikke akkurat billig.
Har fått god hjelp av Michael her på forumet når det gjelder hva som må til for å få de til å trives,dette setter jeg utrolig pris på ,så fristelsen blir vel kanskje for stor til at jeg ikke kan la være.
Så da er det bare å håpe på at det ordner seg ,så jeg kan få de levert der vi bor.
Postet 05.06.11 kl 22:32
[QUOTE=Sølvi Gullaksen]
QUOTE]
dersom du ikke får noe mer respons på bolivianerne, kan jeg gjerne overta dem.
Har i utgangspunktet tenkt på ordinære sommerfugl ciklider, og vært litt i stuss på hvor mange typer ciklider jeg kan ha sammen. jeg har jo to paletter også som øver seg på å leke for tiden. Men det er ikke plassen det mangler på i nye 450 litern.
Gratulerer med Saltvannskar. Utrolig stilig.
QUOTE]
dersom du ikke får noe mer respons på bolivianerne, kan jeg gjerne overta dem.
Har i utgangspunktet tenkt på ordinære sommerfugl ciklider, og vært litt i stuss på hvor mange typer ciklider jeg kan ha sammen. jeg har jo to paletter også som øver seg på å leke for tiden. Men det er ikke plassen det mangler på i nye 450 litern.
Gratulerer med Saltvannskar. Utrolig stilig.
Postet 05.06.11 kl 22:49
Postet 05.06.11 kl 22:52
Eva K[QUOTE=Sølvi Gullaksen] Bolivianerne har det vært dårlig respons på ,litt rart egentlig da det er sterke individer som er oppfostret her hos meg,ikke butikkfisk. QUOTE] dersom du ikke får noe mer respons på bolivianerne, kan jeg gjerne overta dem. Har i utgangspunktet tenkt på ordinære sommerfugl ciklider, og vært litt i stuss på hvor mange typer ciklider jeg kan ha sammen. jeg har jo to paletter også som øver seg på å leke for tiden. Men det er ikke plassen det mangler på i nye 450 litern. Gratulerer med Saltvannskar. Utrolig stilig.
Vanlige sommerfugler har jeg prøvd meg på ørten ganger uten å være heldig ,har mistet så mange at jeg har gitt opp
De bolivianske skal være mye mer hardføre og de jeg har er sterke ,flotte individer ,så tenker du sommerfugler,så hadde jeg ike stusset på disse.
Når det gjelder saltvannskar,så har jeg vel hatt dette i 4-5 år,men hele tiden noe nytt og med veldig ,veldig stor tålmodighget
Postet 05.06.11 kl 23:03
Postet 05.06.11 kl 23:17
Postet 05.06.11 kl 23:23
Postet 07.06.11 kl 12:21
Endret: 07.06.11 kl 12:22