Multier er mine favoritter blant alle coryer (ja, jeg regner brochiser som coryer). Grå og kjedelige? Nei det er de i hvert fall ikke. Jeg SKAL ha multier igjen, men må først få anskaffet stort nok akvarium. Jeg sikla veldig etter britski før også, så jeg er griseminunnelig på deg! Nå har jeg bare splendens, men de er til gjengjeld VF og grisefine! Fantastisk farge på dem! Jeg håper inderlig at jeg greier å få lek på dem en eller annen gang.
I dag flyttet det inn en gruppe på 5 små triller (c. trilineatus), sammen med Lille Trille. Det tok ikke mange sekundene før jeg så Lille Trille henge sammen med noen av dem. Jeg gleder meg til å se dem mere sammen i morgen. Jeg hadde glemt hvor godt jeg egentlig liker triller. De er utrolig søte, der de svømmer rundt med "flagget til topps". Den sorte flekken på ryggfinnen minner meg nemlig og et lite flagg. De nyinnflytta har fått den vanlige velkomstgaven: røde mygglarver. Det er foreløpig lett å se forskjell på Lille Trille og de andre, særlig fordi de nye har myyye lengre barter, men også fordi Lille Trille er litt lysere enn de nye.