- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 108)
Tropheus Bilder (side 108)
disse fiskene hadde satt seg da en del hadde gått i lek, men aldri hele veien, vi hadde ikke noen dødsfall på de, men de var litt hissige men vi hadde masse stein i.
Ett anna tips også er å ha masse fisk i karet, dette kan også forhindre slossing men da har du problemet stress, så ett 375 liter akvarei med ca 80stk tropheus
men dette var ett stress kar uten like,-)
Vi sliter litt med red cheeksene da de er blitt litt fillete så da ryker innredningen vist de ikke begyner og komme på bedre tanker snart
Ett anna tips også er å ha masse fisk i karet, dette kan også forhindre slossing men da har du problemet stress, så ett 375 liter akvarei med ca 80stk tropheus
men dette var ett stress kar uten like,-)
Vi sliter litt med red cheeksene da de er blitt litt fillete så da ryker innredningen vist de ikke begyner og komme på bedre tanker snart
Postet 01.10.08 kl 23:42
Postet 01.10.08 kl 23:49
Postet 01.10.08 kl 23:57
Postet 01.10.08 kl 23:58
Altså, lufubuer er ikke noen værstinger etter min erfaring, og hva jeg har hørt.. 30 stk i en 540 er perfekt etter mitt syne! Veldig ofte så er det en "bananfisk" hvis gruppen har flyttet mye etter min erfaring.. Vet ikke hvorfor det er sånn, men det har ofte vært det i grupper jeg har fått.. Disse klarer seg en stund, men så ender fisken ofte i do.
Er det ikke en vild hanne med i gruppen, eller har han dødd?
Når jeg så bildet, tenkte jeg med en gang at det var han som hadde vært på et lite tokt!
Erik og Vibeke, dere kommer til å kose dere med den red cheek gruppa
Er det ikke en vild hanne med i gruppen, eller har han dødd?
Når jeg så bildet, tenkte jeg med en gang at det var han som hadde vært på et lite tokt!
Erik og Vibeke, dere kommer til å kose dere med den red cheek gruppa
Postet 02.10.08 kl 08:42
ja får håper det, de er noen råskinn, satan de er vilde i hode sitt, de hopper opp av karet for og spise maten i hånda de, så nå kaster æ mat ned til de i stede.
noen har fått litt hard medfart men det ser ut til at ting fungere nå,
Vi har forresten skaffet oss ett 600 literskar med ikola lurer litt på om vi skulle fått tak i 10 til 15 stykker til vist noen kjenner noen, BADAT kanskje har noen hehe VF eller F1
Kristian lever fiskene dine? har du fått stoppet driten? hvor mage hva det som gikk med?
Roger går alt bra hos deg, har ikke hørt noe fra deg i det siste,
noen har fått litt hard medfart men det ser ut til at ting fungere nå,
Vi har forresten skaffet oss ett 600 literskar med ikola lurer litt på om vi skulle fått tak i 10 til 15 stykker til vist noen kjenner noen, BADAT kanskje har noen hehe VF eller F1
Kristian lever fiskene dine? har du fått stoppet driten? hvor mage hva det som gikk med?
Roger går alt bra hos deg, har ikke hørt noe fra deg i det siste,
Postet 02.10.08 kl 15:21
Endret: 02.10.08 kl 15:22
Postet 02.10.08 kl 20:01
Får håpe det ikke blir noe sykdom i karet ditt men det ser ut som om det var han ene som fikk det, så lenge alle virker friske og raske så er alt i orden.
Det som er litt gøy med tropheus og det kan faktisk gå ille vist du ikke følger med på karet, samtidig er det fisk du ikke ønsker og miste da de er dyre, det skal være litt spesielt og dyrt med troffer
Det som er litt gøy med tropheus og det kan faktisk gå ille vist du ikke følger med på karet, samtidig er det fisk du ikke ønsker og miste da de er dyre, det skal være litt spesielt og dyrt med troffer
Postet 02.10.08 kl 20:14
Ja veit det, er skikkelig surt. Og siden det er den eneste gruppen luffer i Norge ( som vi veit om)? Så må jeg passe skikkelig på de!!
Men angrer ikke en dag for at jeg kjøpte troffer, bare lyst på flere kar. Men det var det med plass, og reol tror jeg ikke at jeg ønsker å ha inn i leiligheta.
Men når det blir hus, da skal jeg bygge ett skikkelig troffe kar på mange tusen liter!
Men angrer ikke en dag for at jeg kjøpte troffer, bare lyst på flere kar. Men det var det med plass, og reol tror jeg ikke at jeg ønsker å ha inn i leiligheta.
Men når det blir hus, da skal jeg bygge ett skikkelig troffe kar på mange tusen liter!
Postet 02.10.08 kl 20:25
Postet 02.10.08 kl 21:37
Postet 02.10.08 kl 23:11
Endret: 02.10.08 kl 23:11
Postet 02.10.08 kl 23:38
Postet 02.10.08 kl 23:41
Postet 02.10.08 kl 23:53
Postet 02.10.08 kl 23:56
Kom bare til å tenkte på noe, den fisken som "este" opp så fryktelig. Om dette kan være tilfelle av bukvannsott?Fordi jeg tror nemlig jeg har 1 til som er på vei til å bli ganske så stor =( Enda jeg har byttet 50% vann hver dag hele uka. Og den spiser det ser jeg jo.
Prøve å få tatt et bilde av den.. Eller om det bare er forstoppelse eller ett nytt tilfelle av pop eye. Uffa meg, føler ikke at det går som det skal akkurat nå gitt!
Prøve å få tatt et bilde av den.. Eller om det bare er forstoppelse eller ett nytt tilfelle av pop eye. Uffa meg, føler ikke at det går som det skal akkurat nå gitt!
Postet 03.10.08 kl 18:31
Postet 03.10.08 kl 19:01
Postet 03.10.08 kl 19:56
Kødder du med meg?
Akkurat nå er det bare 1 som går sånn, alle andre ser ut til å være raske og friske, de spiser godt også. Så fort jeg nærmere meg karet går de helt bananas.
Hva burde jeg medesinere med? Har Baktopur Direct, ektozon, ektomor og Esha exit liggende? Kan noe av dette brukes?
Den fisken som allerede er litt oppblåst burde tas ut ?
Jøje meg, dette kan jo bli "bra" FAEN!
Akkurat nå er det bare 1 som går sånn, alle andre ser ut til å være raske og friske, de spiser godt også. Så fort jeg nærmere meg karet går de helt bananas.
Hva burde jeg medesinere med? Har Baktopur Direct, ektozon, ektomor og Esha exit liggende? Kan noe av dette brukes?
Den fisken som allerede er litt oppblåst burde tas ut ?
Jøje meg, dette kan jo bli "bra" FAEN!
Postet 03.10.08 kl 20:01
Skulle ønsker at jeg bare kødder gitt! Om 3 dager så dør den som er oppblåst. Så en ny vil følge etter. Dette er smittsom. Derfor du må isolere de som er allerede syke fortest mulig. Det hjelper også med ommøblering i og med at bloat innebærer også psykisk moment i sykdom overføring.
Jeg har null peiling om medisin. Har ikke hatt behov for slik. Og kommer aldri til å bruke det.
Jeg har null peiling om medisin. Har ikke hatt behov for slik. Og kommer aldri til å bruke det.
Postet 03.10.08 kl 20:22