- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 109)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 109)
De siste dagene har C. Oiapoquensisene vært ganske så hyper,lurer på om de er blitt kjønnsmodne og trener på lek. Noen er ganske så rund rundt buken,så det virker ikke så helt umulig
Men det er jo typisk også for jeg har tenkt å flytte de til et annet kar i morgen eller i overmorgen. Det blitt litt forandringer i noen kar da jeg har bestilt meg noen blå tiger-reker og prøver å få til et eget kar til disse.
Er gruelig spent på om jeg klarer å få disse flotte rekene til.
Men det er jo typisk også for jeg har tenkt å flytte de til et annet kar i morgen eller i overmorgen. Det blitt litt forandringer i noen kar da jeg har bestilt meg noen blå tiger-reker og prøver å få til et eget kar til disse.
Er gruelig spent på om jeg klarer å få disse flotte rekene til.
Postet 18.06.11 kl 21:34
Endret: 18.06.11 kl 21:36
I går ble Adolfoiene flyttet over i et 54 liters kar sammen med noen green laser-ungdommer og Sakura-reker..
prøver for tiden å oppdatere karene mine i profilen min ,men det tar sin tid.Ser det er lenge siden jeg har endre på karene som ligger der.
Men skulle endre på dete 54 literes karet nå og neimen om jeg klarer å få lagt til bilde på fremsiden,aner ikke hva jeg gjør galt ,har aldri hatt problemer med det før
Oiapoquensisene har kommer over i karet som Adolfoiene gikk i og her er det også en drøss med Sakurareker og jegersnegler.
Karet de gikk i står nå klart til å ta i mot de blå tiger-rekene. Hadde håpt de skulle komme i dag ,men blir nok tidligst i morgen.
prøver for tiden å oppdatere karene mine i profilen min ,men det tar sin tid.Ser det er lenge siden jeg har endre på karene som ligger der.
Men skulle endre på dete 54 literes karet nå og neimen om jeg klarer å få lagt til bilde på fremsiden,aner ikke hva jeg gjør galt ,har aldri hatt problemer med det før
Oiapoquensisene har kommer over i karet som Adolfoiene gikk i og her er det også en drøss med Sakurareker og jegersnegler.
Karet de gikk i står nå klart til å ta i mot de blå tiger-rekene. Hadde håpt de skulle komme i dag ,men blir nok tidligst i morgen.
Postet 21.06.11 kl 12:54
Endret: 21.06.11 kl 13:07
Postet 21.06.11 kl 21:08
Postet 21.06.11 kl 21:45
Postet 22.06.11 kl 01:12
Postet 22.06.11 kl 07:49
Postet 22.06.11 kl 11:57
Postet 22.06.11 kl 20:32
Endret: 22.06.11 kl 20:34
Hilsen fra olsvik
Hei Sølvi!
Kjekt med bilder - får aldri nok! Hadde vovsen det fint mens dere var på ferie? Blå reker høres nydelig ut, dansker? Håper de vil trives.
Her har ti nydelige små c. habrosus flyttet inn i "karet jeg skulle kaste". Er helt fasinert, de er så yndige! Men svært små, nå ca 1.5 cm, blir ca 3 cm. Er litt bekymret for om de får i seg maten, de fikk vanlig cory-tbl i butikken, i tillegg til dette gir jeg de røde mygglarver og artemis (frosent for), men burde jeg gi de noe enda mindre for? Baby mat? Hva gir du 1,5 cm yngel?
Om du og vovsen har lyst på en tur over broen en dag så kan vi sette på kaffekannen! Ønsker deg en riktig god dag!
Kjekt med bilder - får aldri nok! Hadde vovsen det fint mens dere var på ferie? Blå reker høres nydelig ut, dansker? Håper de vil trives.
Her har ti nydelige små c. habrosus flyttet inn i "karet jeg skulle kaste". Er helt fasinert, de er så yndige! Men svært små, nå ca 1.5 cm, blir ca 3 cm. Er litt bekymret for om de får i seg maten, de fikk vanlig cory-tbl i butikken, i tillegg til dette gir jeg de røde mygglarver og artemis (frosent for), men burde jeg gi de noe enda mindre for? Baby mat? Hva gir du 1,5 cm yngel?
Om du og vovsen har lyst på en tur over broen en dag så kan vi sette på kaffekannen! Ønsker deg en riktig god dag!
Postet 22.06.11 kl 20:47
Vovsen hadde det kjempefint mens vi var vekke ,hun er helt i nitti når datteren kommer på besøk nå ,så de hadde det tydeligvis veldig kjekkt sammen
Det er forresten veldig bra da vi trenger pass til henne ennå en gang mens vi skal til Trondheim snart å besøke sønnen vår m/fam.
Rekene skulle vi egentlig ha med oss fra Danmark ,men dessverre var han som hadde de på ferie akkurat da ,men fikk tak i de fra en på nettet her som selger masse fine reker.Så kanskje like greit ,de er ihvertfall kjempefine ,håper jeg får oppdrett på de også i nærmeste fremtid.
Grattis med habrosus ène ,de virker kjempe kule
Til yngel på den størrelsen vil det nok kanskje litt stort med røde myggiser( men utrolig hva de klarer å få ned), men Moina og annet smått frysefor er jo også veldig bra. Smuldrete discus-bits er jo også et godt alternativ til frossentfor.
Setter ellers stor pris på invitasjonen til besøk ,alltid kjekkt å treffe andre akvarister
Har ellers sendt deg en mail
Postet 22.06.11 kl 23:25
Endret: 22.06.11 kl 23:26
I dag har jeg hatt besøk av Inger Anne her på forumet ,utrolig koselig besøk
Har vel blitt noen besøk etterhvert og såååå kjekkt å kunne mase om hunder og fisker uten at noen rynker på nesen og synes vi er "sære
i dag ble det vel kanskje mye hundesnakk og om mange artige episoder med de ,men det ble jo litt utvekslinger om fisker osv. likevel.
Har vel blitt noen besøk etterhvert og såååå kjekkt å kunne mase om hunder og fisker uten at noen rynker på nesen og synes vi er "sære
i dag ble det vel kanskje mye hundesnakk og om mange artige episoder med de ,men det ble jo litt utvekslinger om fisker osv. likevel.
Postet 23.06.11 kl 23:26
Postet 23.06.11 kl 23:28
Postet 23.06.11 kl 23:36
For 2 dager siden fikk jeg i hus noen fisker av Garra-typen ,tror det er Garra lissorhynchus .
I butikken sto det skilt med Garra Gara ,men det finner jeg ikke noen sted så de var nok feilmerket.
Tenkte jeg skulle prøve om disse tok penselalger som jeg er så grundig lei av nå.
Føreløpig går de i 110 literen som snart skal ut av huset ,så tester de her siden det da blir lettere å fange de hvis nødvendig. Faktisk ser det ut til at de spiser disse forhatte algene også
Men de er utrolig artige fisker å se på ,tydelig at de er stimfisker for de holder i hop nesten hele tiden Det er liksom de ser på hverandre og sier ,skal vi ta en tur he he .Så når en setter av gårde ,så fyker de andre etter
Skal bli spennende å følge med de og om de klarer å gjøre en god jobb.
I butikken sto det skilt med Garra Gara ,men det finner jeg ikke noen sted så de var nok feilmerket.
Tenkte jeg skulle prøve om disse tok penselalger som jeg er så grundig lei av nå.
Føreløpig går de i 110 literen som snart skal ut av huset ,så tester de her siden det da blir lettere å fange de hvis nødvendig. Faktisk ser det ut til at de spiser disse forhatte algene også
Men de er utrolig artige fisker å se på ,tydelig at de er stimfisker for de holder i hop nesten hele tiden Det er liksom de ser på hverandre og sier ,skal vi ta en tur he he .Så når en setter av gårde ,så fyker de andre etter
Skal bli spennende å følge med de og om de klarer å gjøre en god jobb.
Postet 27.06.11 kl 12:09
Postet 29.06.11 kl 16:39
Da var jeg tilbake fra Trondheim etter noen slitsomme ,men hyggelige dager sammen med familie.
Det er tydelig at når katta er borte ,så danser musene på bordet ,eller kanskje fiskene i vannet
I hvertfall har både Weitzmaniene og Adolfoiene lek mens jeg var vekke. Weitzmani-eggene var borte i dag dessverre,orket ikke gjøre noe med de i går. Dvs. jeg ville vel ikke gjort noe med de uansett ,men kunne jo håpe på at de kunne blitt klekket i foreldrekaret.
De Adolfoi-eggene jeg ser ,er nok ikke befruktet ,men gøy likevel at de har satt i gang. Kanskje de er inne i en eggleggingsperiode igjen
Det er tydelig at når katta er borte ,så danser musene på bordet ,eller kanskje fiskene i vannet
I hvertfall har både Weitzmaniene og Adolfoiene lek mens jeg var vekke. Weitzmani-eggene var borte i dag dessverre,orket ikke gjøre noe med de i går. Dvs. jeg ville vel ikke gjort noe med de uansett ,men kunne jo håpe på at de kunne blitt klekket i foreldrekaret.
De Adolfoi-eggene jeg ser ,er nok ikke befruktet ,men gøy likevel at de har satt i gang. Kanskje de er inne i en eggleggingsperiode igjen
Postet 04.07.11 kl 11:31
Postet 05.07.11 kl 16:50
Har vært å hjulpet sønnen m/fam. å flytte ,så det ble jobbing stort sett hele tiden ,men fikk da være sammen i det minste. Har og fått litt oversikt over de forskjellige stedene i og rundt Trondheim,nå har de havnet på Vikhammer i Malvik ,idyllisk sted
Synes det er på tide du får de orange laserne på glid etter hvert ja
Bolivianerne har jeg reservert i lang tid nå ,vet ikke hvor lenge jeg holder de nå .Har ikke hørt noe siden det ble avtalt henting på et senere tidspunkt ,så håper jeg får en tilbakemelding snart.
Postet 05.07.11 kl 19:23
Endret: 05.07.11 kl 19:29
Postet 05.07.11 kl 19:34
Sølvi Gullakseni og rundt Trondheim,nå har de havnet på Vikhammer i Malvik ,idyllisk sted :)
Malvik langs sjøen er flott. Litt lant til sentrum for min del.
Sølvi GullaksenSynes det er på tide du får de orange laserne på glid etter hvert ja ;)
Skal leg ett bedre skjul for de etter ferien, og se om det hjelper
Sølvi GullaksenBolivianerne har jeg reservert i lang tid nå
Kanskje jeg bare skal ta de da. Hvis du ikke hører noe mer.
Vi får snakkes nærmere når jeg er ferdig med ferien.
Postet 05.07.11 kl 20:06