Peru 07 (side 11)

Nå tar jeg bare en rå-kjangs, for dette kan jeg ikke noe særlig om, men synes det er gøy å lete litt blandt alle catfish-artene. Kan det være en Entomocorus sp. `llanos`? Det er det nærmeste jeg kommer i den familien jeg mener det må være i. ERLEND!!!!Hjelp!
Brachyrhamdia marthae
Brachyrhamdia marthae er mitt tips. Dette er en art som stimer sammen med Corydoras i naturen.

Det hadde vært litt enklere om vi kunne sett analfinne og om vi kunne tellet skjeggtømmer.

E
Synes bare det ser ut som om den på bildet til jørn har lang første ryggfinnestråle, og kun et par skjeggtømmer? Brachyrhamdia marthae har vel dobbelt par, og avrundet ryggfinne? IIIKKK, diskuterer maller med Erlend!!
Jørn, har dere noen betenkeligheter med å reise nedover nå, etter det kraftige jordskjelvet som har vært der nå, og er flyplassen dere skal benytte dere av fremdeles hel?
Entomocorus sp er ikke et dumt forslag. Det finnes en art i Bolivia og en art i Venecuela. I tilegg til dette skal det finnes minst en sp. varianti Peru.
Entomocorus skal ha en hel beinplater på toppen av hode, hode skal også være rektangulert.
Fra rygg- til fett-fine skal ryggen gå i en rett linje. Og fettfinnen skal være ovalformet.
Snuten skal være rund, og den øvre kjeven skal ende i en skap kant. Den øvre kjeven skal ha en rad med tenner, mens den nedre kjeven skal ha to rader med tenner. Fisken skal også ha et stor øye
Skjeggtømeret skal være festet til overkjeven og være stive. Disse skal rekke til bukfinnen.
Anal finnen skal ha mellom 18 og 21 finneståler
Fettfinnen skal være kort, og er alltid kortere en øye-diamtenen til fisken.
Bukfinnen skal ha 6 finnestråler

Brachyrhamdia
tynn kropp, med et lite hode dekket av et tynnt hudlag. Skjeggtømerene skal rekke forbi brystfinnene og noen ganger så lange at de går forbi halefinnen. Kjeven skal være skråstilt nedover. Ryggfinen skal være trekantet, og ha myke finnestråler. Fett finnen skal være velutviklet og er normalt veldig lang. Anal finnen er moderat i størrelse og skal ha 11 tl 15 finnestråler. Hanner kan få en forlenget finnestråle i ryggfinnen, øyestørelse skal også ha noe å si på kjønn. Om øyet diameteren er mindre en 4 ganger hodestørelse er det en hanne.

E

RE:
Gry
Jørn, har dere noen betenkeligheter med å reise nedover nå, etter det kraftige jordskjelvet som har vært der nå, og er flyplassen dere skal benytte dere av fremdeles hel?

Snakket akurat med Francisco,og alt var i orden i "vårt" område.
Så,ingen betenkligheter.

Jørn

PS:Takk for utfyllende svar.
Rio Itaya
Noen flere fisker fra Itaya.Spesielt synes jeg Cupidoen var fin.Går hos Ronny i dag.

Jørn

F:Henrik
Stingray Aquarium.
Francisco holder på å bygge et nytt annleg for fisk.Det blir mye større en det gamle(som hadde 1000 akvarier og mange store kommer + utendørs dammer)
og hypermoderne.Innvielsesfesten blir den siste helgen vi er der.Dette blir stort med folk fra flere steder i verden.Her kan en fort få knyttet mange gode kontakter.Gleder meg stort til dette.

Jørn

Kasser med en rokke i hver.
Ronny sjekker panaquer.
Avd. for L-maller.
Fy søren, når man ser bildene fra anlegget, så forstår man hvordan barn føler det når de kommer inn i en leke- eller godtebutikk!
Hei,

Puh! Oppdaget denne tråden nå. Gadd ikke å lese alt, men mye. Bildene er fra tilsvarende tur i fjor. Det vår helt Rått! Fantastiske folk å reise med, flott sted. Kos dere like masse på turen i år!
Turen i fjor resulterte i godt over 2000 bilder. Det er MYE som ikke er vist frem enda.

Jeg har til en viss grad oversikt over mine egne bilder, og hvis det er noen som lurer på arter som er avbildet, og biotoer, så si i fra. Jeg kan svare for noen av dem.

Gutta: Ha en riktig god tur. Selv drar Morten Ask og jeg i motsatt retning i år. Sulawesi i Indonesia. Ett av de virkelig uutforskede områdene i sør-øst Asia når det kommer til fisk.

Mvh
Thor
God tur til Sulavesi.
Håper dere kommer hjem med mye spennende.Regner med at dere har med noe spennende på Storauksjon 30/9.
Gleder meg til bilder og fiskehistorier.Du lager vel en egen tråd her på Akvaforum?(fant den)
Når drar dere?
Hvor på Sulavesi?
Hva kan dere regne med å finne?

God tur Jørn
Jørn Kåsa
Håper dere kommer hjem med mye spennende.Regner med at dere har med noe spennende på Storauksjon 30/9. Gleder meg til bilder og fiskehistorier.Du lager vel en egen tråd her på Akvaforum?(fant den) Når drar dere? Hvor på Sulavesi? Hva kan dere regne med å finne? God tur Jørn

Han regner med å finne masse kule fisk til meg, dere andre må vente
Cano.
Det vanligste fremkomstmidelet når vi fisker.

Jørn
Tarapoto.
Francisco(foto)ringte i dag og fortalte at alt var klart.
Gleder meg veldig til mallefangst i elvene rundt Tarapoto.

Jørn
Tarapoto.
Fikk en liten hilsen fra Tarapoto.

Jørn
Franciscos nye annlegg.
Begynner å bli ferdig.
Gleder meg til innvielsesfesten.

Jørn
Jørn Kåsa
Fikk en liten hilsen fra Tarapoto. Jørn
Sjekk de "bartene" da!! Det er det verste/flotteste jeg noen gang har sett.
Arowana.
Kansje en skulle ta med 2 av disse og droppe resten.

F:Henrik

Jørn
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap