Elins vannvittige vannverden (side 11)

Hehe jo sant nok, men jeg tror de er for små enda-..
Jeg har fortvilet prøvd å ta bilder av mitt flotte kakaduepar, men no luck! Alt jeg fikk var dette semikunstneriske av hannens hale

[External Image]
Nå er det en liten stund siden sist jeg fikk knota ned noe her. Har skjedd så mye at det har blitt lite tid til å blogge.

Når det gjelder de fete arcuatusene blir de medisinert med esha2000, siste dagen i dag. De ser ikke helt topp ut. De er liksom for fete og kromme.. Har kikket på det, men ble ikke helt klar over det før Gry sa noe. Sukk håper de skal bli friske en dag, men de er nesten blitt avskrevet Kan ikke annet enn å krysse fingre, medisinere, skifte vann og følge med.

Kjøpte meg ellers hetandria formosa på møtet i akvarieklubben på torsdag. Ei av ho'ene hadde en merkelig og stilig lang del på halen. Håper litt at avkommet hennes også får slike, men om de ikke gjør det er det helt greit. Søte fisk er de uansett. Jeg gir dem avskallet artemia nå, men jeg lurer egentlig på hva disse småtrolla spiser. De har jo såå små munner. Må få spurt om det i forumet. De går nå i 30 literen sammen med hauger med rosa epliser. Og eplis klaser...

I dag kom jo Gry og Arne innom med de utrolig lekre små L333. Blir nok til å sitte og glo på maller i hele dag jeg. De har funnet seg noen kroker og krinker i røttene, men jeg skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert Blir spennende om jeg får det til hehe
Gratulerer med flotte nye fisker (både maller og levendefødere)

Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har sittet og glodd beundrende på bilder av H. formosa. For en artig liten krabat! Har lyst til å sette opp et eget lite artskar til dem (men først må jeg få kloa i noen da).
Trives disse best i "kolonier"? Dvs kan jeg ha mange i et akvarium? Eller blir det krangling?

Ofte når jeg ser en fiskeart som jeg faller for, så får jeg inspirasjon til å bygge opp og innrede et passende akvarium rundt fisken Ikke omvendt altså Plutselig har jeg et bilde i hodet og bare vet "sånn må det bli!"
Takk for gratulasjonene Mona. Jeg har hatt lyst på hetandria lenge og endelig fikk jeg noen Jeg har dem i 30 literen min etter at jeg gav opp prosjekt galaxy.. Hadde lyst på disse dvergtannkarpene først så det er ikke noe tap

Det ser ikke ut til å være noe krangling blant mine hetandria formosa. De minner meg litt om guppy i oppførsel, hannene svømmer rundt og viser "sverdet sitt" og hunnene leter etter mat hehe. De virker som de liker litt gjemmesteder og jeg har ordnet dem en skikkelig mosedott. Allikevel ser det ut som de svømmer mest blant stengelplantene, bacopa australiens og er i stim mesteparten av tiden.
Her har vi brukt lørdagen til å ta bilder for det meste

Corydoras sp.black
[External Image]

Halen på en av de tre nye L333
[External Image]

Dårlig bilde av L333
[External Image]

Enda mere hale
[External Image]

Vakre sterbaien
[External Image]

Mere sterbai

[External Image]

Sterbai yngel
[External Image]

Aeneus albino yngel, går nesten i ett med grusen..
[External Image]

Aeneus korpulent
[External Image]
Jeg må bare le av de aeneusene dine. Jeg må le hver gang jeg ser bilder av dem! Solide fisker ;-D
Mer bilder

Oscaren Arne
[External Image]
[External Image]

Kona Dronningen som i det siste har fått litt eller mye juling arne...
[External Image]

Undersiden av L333
[External Image]

Vakre lilla sneglen
[External Image]
Dyrehagen
Jeg må bare le av de aeneusene dine. Jeg må le hver gang jeg ser bilder av dem! Solide fisker ;-D

Jepp de er ikke sjenerte i matfatet ser det ut som...
Ho mor. Ancistrus sp. oppdrettsvariant ho som har mange kull bak seg. Her med piggene ute!

[External Image]

Ett bilde av C.elegans som blir forfulgt av en gul eplis

[External Image]
Elin Pedersen
Vakre lilla sneglen

Et av de beste bildene jeg har sett noen gang av en eplesnegle!
Sylskarpt og detaljert. Absolutt noe du bør sende inn til Skalldyrbasen her!
Tusen takk Mona. Ble litt eh rød her. Ikke vant til at mine fotografier får skryt.
Oj oj bildet kom jo inn i basen. Jeg er litt stolt jeg hehehe. Hadde gørr lyst til å skryte av den i Grys pjattetråd, men det er jo 1. ett anna forum 2. ikke så veldig interessant for andre enn meg kanskje.. hehe

I dag har jeg solgt de siste ancistrus ynglene. Så at det ar vigglers i hula til ancistruspappa da. Spennende. Har jo satt inn ekstra innvendig filter, så de går muligens i den når de kommer ut. Håper ikke det!

Solgte 4 rosa snegler ett par reker og ei rot også. Hyggelig dame som kjøpte dem. Hun ville jo gjerne ha lilla, men de er enten voksne (og bilde av i basen! *fnis*) eller slik

[External Image]

Intet nytt hos arcuatusene bortsett fra at de ikke ville spise. Noen som virkelig ville ete var corydoras sp. black når jeg gav dem frysetørket tubifex. De ble helt ville Her er de mette og gode

[External Image]
Hun som var her og handlet kunne godt tenkt seg noen røde krystallreker. De er i alle størrelser i karet, men jeg vil ikke selge dem for tenk om jeg tar en voksen og vips kommer det ikke flere?

[External Image]
[External Image]
Ja, jeg skulle like å se hvilken cory som ikke blir ville av tubifex. Men da skulle du ha sett brochisene mine! De blir like ville. Men siden de er større enn coryene, vises det bare så mye bedre ;-D
Og her er bilde som er forsøk på å vise de søte hetandria formosaene

[External Image]
[External Image]

Ett som ble litt vittig da jeg syns det ser ut som sterbai ynglet her raper. Mulig fordi den er tykk? :P
[External Image]

Sist men ikke minst. Siamesisk algespiser som jeg er fryktelig glad i. Jeg syns de er sjarmerende som få! Møt samsam
[External Image]
Har lagt ut mer bilder på Corydorasworld av de syke arcuatusene, men intet svar derfra. Er ikke noe gøy med syke fisk. :s Får mest lyst til å ta tak i "noen" å riste dem til de forteller meg hva jeg skal gjøre. Vet bare ikke hvem "noen" er.

Ellers så begynner jeg i ny jobb i morgen. Igjen! Det er slikt de er på yrkesrettet attføring. Man prøver ut jobber. Må søren ta være ganske frisk for å være syk. *ler*

Hei Elin.
Det bildet av snegla var dritbra!
Har du beboere i hele reolen nå eller?

Sneglene mine er i ferd med å ta kvelden tror jeg. Hadde kjørt aktivt kull i karet et par døgn og regnet med at rester av medisin ble borte. Tok visst grundig feil.. Reddet de ut idag over i faunariet igjen med vann fra et annet kar, som har vært sykdomsfritt. Ingen av de rører på seg og ligger halvåpne på bunnen.
Spørs om ikke jeg må droppe tanken på snegler i det karet..
Hilsen Tangloppa Nina.
Hei Nina. Koslige at du stakk innom hehe.
Er nok ikke beoboere i annet enn 3 kar i reolen, slik det skal være for den har bare surra og godt i 2 uker. Ingen nitritt foreløpig, men det kommer nok.

Synd med sneglene. Sånt som skjer, flubenol er kraftige saker for snegler. De kommer nok til å dø dessverre for flubenolen virker slik at de ikke klarer å ta til seg næring. Om noen uker kan du ha snegler i karet for da er flubenolen borte av vannet. Virkningen dens minsker med tid, men jeg husker ikke helt hvordan det hang sammen. Om en mnd kan du få flere snegler å prøve. En av gangen kanskje hehehe.

Hvordan går det med L239? Gleder meg til de kommer.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap