- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 11)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 11)
Postet 22.06.08 kl 23:34
Postet 22.06.08 kl 23:54
Postet 23.06.08 kl 00:05
Oj oj så fine de ser ut. Gleder meg til jeg får mine..
Min gule cana er også hoe, det er jo alle tre så det er rart at de vokser så forskjellig. )
De fikk et stort blad av en kinakål en dag og det første bildet er den gule canan og det midterste er av den ene brune og det siste da er kinakålen nesten spist opp. Det tok et døgn så var hele bladet oppspist. Det var veldig populært.)
Min gule cana er også hoe, det er jo alle tre så det er rart at de vokser så forskjellig. )
De fikk et stort blad av en kinakål en dag og det første bildet er den gule canan og det midterste er av den ene brune og det siste da er kinakålen nesten spist opp. Det tok et døgn så var hele bladet oppspist. Det var veldig populært.)
Postet 23.06.08 kl 00:24
Postet 23.06.08 kl 00:49
PanduroKjempefine snegler:-) Spiser vanlige eplesnegler også kinakål eller er det bare disse kjempesneglene?
Neida alle sneglene som kunne krype og gå kom og spiste kinakål. Det var veldig populært. Har aldri sett snegler spise så mye i løpet av et døgn før. Det er ikke noe rart at sneglene blir store med den apetitten de har. I morgen får jeg vel turbosneglene og det blir spennende. )
Postet 23.06.08 kl 02:41
Postet 23.06.08 kl 10:44
Postet 26.06.08 kl 15:02
Jeg har kjøpt snegler av heidi
Endelig ble det snegler på meg å. Viste ikke at eplene hadde eget hode og ikke sånn som sebrasnegler med munnen i "skjørtet"
Her er bilder av store blå og den mellomste lilla.
Hmm hvor har sneglene blitt av?
Rart hvordan de svære greiene kan bli usynlige, siden jeg vet de kan rømme har jeg sjekket rundt akvariet, men hvor langt kan de komme seg før de evnt ikke klarer mer??
Foret litt i håp om at de skulle komme frem, men ikke sett noe ennå. Har jo et svært fjell de kan gjemme seg inni, men vil ikke rote rundt i karret for å se om de er der.
Hmm kom akkurat hjem fra jobb og de var der igår.
Endelig ble det snegler på meg å. Viste ikke at eplene hadde eget hode og ikke sånn som sebrasnegler med munnen i "skjørtet"
Her er bilder av store blå og den mellomste lilla.
Hmm hvor har sneglene blitt av?
Rart hvordan de svære greiene kan bli usynlige, siden jeg vet de kan rømme har jeg sjekket rundt akvariet, men hvor langt kan de komme seg før de evnt ikke klarer mer??
Foret litt i håp om at de skulle komme frem, men ikke sett noe ennå. Har jo et svært fjell de kan gjemme seg inni, men vil ikke rote rundt i karret for å se om de er der.
Hmm kom akkurat hjem fra jobb og de var der igår.
Postet 26.06.08 kl 17:35
Endret: 26.06.08 kl 17:56
Postet 28.06.08 kl 20:29
Postet 29.06.08 kl 11:37
Postet 29.06.08 kl 13:00
Postet 29.06.08 kl 15:16
Fikk lånt ett speilreflekskamera idag så da tok jeg noen bilder
Fullformat og flere bilder her: Mitt galleri
Fullformat og flere bilder her: Mitt galleri
Postet 05.07.08 kl 23:23
Endret: 05.07.08 kl 23:27
Postet 06.07.08 kl 15:42
Jeg kjøpte opprinnelig den første sneglen min som oppryddingshjelp, og likte den ikke noe særlig og syntes den var litt ekkel. Men etter hvert har jeg forelsket meg i disse dyrene. De er utrolig stilige og morsomme å se på
Bilde 1: Den første sneglen min som jeg helt til for noen dager siden trodde var en P. bridgesii, men etter jeg leste om de forskjellige artene har jeg funnet ut at denne er en P. canaliculata.
Bilde 2: Den blå eplesneglen (P. bridgesii) jeg kjøpte for en ukes tid siden. Det er ikke så lett å finne eplesnegler med interessante farger her. De aller fleste er brune eller gule, og da jeg snublet over denne for en uke siden *måtte* jeg kjøpe den, for det var første gang jeg fant en i den fargen. På dette bildet deler den en agurkskive med masse små P. canaliculata-babyer.
Bilde 3: Størrelsesforskjellen på disse 2.
Bilde 1: Den første sneglen min som jeg helt til for noen dager siden trodde var en P. bridgesii, men etter jeg leste om de forskjellige artene har jeg funnet ut at denne er en P. canaliculata.
Bilde 2: Den blå eplesneglen (P. bridgesii) jeg kjøpte for en ukes tid siden. Det er ikke så lett å finne eplesnegler med interessante farger her. De aller fleste er brune eller gule, og da jeg snublet over denne for en uke siden *måtte* jeg kjøpe den, for det var første gang jeg fant en i den fargen. På dette bildet deler den en agurkskive med masse små P. canaliculata-babyer.
Bilde 3: Størrelsesforskjellen på disse 2.
Postet 06.07.08 kl 16:45
Endret: 06.07.08 kl 16:48
Postet 26.07.08 kl 20:30
Postet 26.07.08 kl 21:50
Postet 27.07.08 kl 02:22
Tror det som oftest er damsnegler og skivesnegler. Hvertfall de jeg har fått med hver gang. Har også fått med sandsnegler, men de ser jeg nesten aldri noe til, så de bryr meg ikke n oe særlig
Damsneglene forer jeg til botiaene når de blir store og mange, men skivesneglene rører de ikke, så de har jeg ingen annen kur for enn å knuse dem når jeg ser dem. Men som oftest bryr jeg meg ikke, jeg lar dem være.
Damsneglene forer jeg til botiaene når de blir store og mange, men skivesneglene rører de ikke, så de har jeg ingen annen kur for enn å knuse dem når jeg ser dem. Men som oftest bryr jeg meg ikke, jeg lar dem være.
Postet 27.07.08 kl 06:04