Leifs verden (side 11)

Hei Lissi. Det skulle være 10. Ja bare 10 desverre.

Har fått ordnet med 500Literen og fått flyttet alle levendeføderene ned i den. Ut med fisk som ble solgt, ut med planter, stein etc, slamsuging, vannbytte og alt tilbake minus noen planter jeg synes var blitt stygge (noen nye kom til) så nå er det bare corydoras gold stripe og L-144 parret igjen i 160Literen. Har vært mye jobb og mange timer har gått med, ja så er jo disse to karrene i to forskjellige etg også da, det gjør det ikke lettere. Men det ble etter MIN mening helt greit. Skal i morgen ordne med nye 40 platy til 500Literen.

Så enda en glede rett før jeg SKULLE legge meg. Slukket alle lysene på karrene i kjelleren, alle her i stua og gikk opp i 2.etg for å slukke der. Har for vane å ta lommelykten å kikke inn i malle hulene i ancistrus artskarret der. Der lå det jaggu egg igjen ;- =)

Bartesam er en mester til å lure damene og vimser rundt med snile..... sin...
og lokker dem i fella ;- =) Det er jo ikke mange dagene siden han hadde egg sist og forrige dagen ble den yngelen satt ned i oppdrettskarret for ancistrus. Dette blir det stor produksjon ut av..... Milde himmel hva skal jeg gjøre med all yngelen? Får vel etterhvert levere noen på zoo forretningen tenker jeg. Men NÅ er det senge tid og alle karrene er mørke. Alle corryene fikk mygglarver i kveld så kanskje det kommer nye egg der også.... Håper det...

bilde en og to tatt under omorganiseringen

Kommentar til bilde 3. Uff jeg blir så trøtt av å høre pappan min snakke om fisk, han gjør jo ikke annet.... Skjønner han ikke det at jeg bare er litt over 2mnd og ikke har ørevoks enda? Alt går jo rett inn og da blir jeg sliten i hodet og må sove litt ;-=)
hmm han siste der, hvor stort kar har du han i??? 8-) artig krabat 8-) kunne godt tenkt meg en sånn en(gutte baby altså) men klarer vist bare å lage jenter jeg 8-) (har 3stk) lykke til med fisk, yngel å fiskeyngel 8-) å egg 8-)
Nå har vi satt opp 300 literen. Må nok gjøre litt der i morra også. Det er gule egg i begge mallehulene fremdeles. Dette blir spennende.
kjellvis
hmm han siste der, hvor stort kar har du han i??? 8-) artig krabat 8-) kunne godt tenkt meg en sånn en(gutte baby altså) men klarer vist bare å lage jenter jeg 8-) (har 3stk) lykke til med fisk, yngel å fiskeyngel 8-) å egg 8-)

Hei kjellvis. Skulle tro han fikk plass i en 80L hehe. Han er litt over 2mnd nå og juvelen i huset. Har fra før av en av hvert slag så han er nr tre!!! Tenker jeg stopper med det ;- =)

Eggene i malle hula ble spist opp samme natta og jeg har kjeftet på Bartesam for det.... Neste gang skulle han la eggene ligge sa han. Tilførte en fiiiin hann til til gruppa oppe i dag. Ville ha han selv før jeg sendte det av ancistrus til zoo butikken. Blir litt for mange av dem her. Fikk plantet litt mer i 500L i går kveld, men bør ha en del planter til, men venter med det til pleco monstrene er borte. Muligens onsdagen, håper jeg da. Blir veldig store i et levendefødere karr, ja dem er begge ca 30 cm og derfor kaller jeg dem monstere. Ellers ikke mye nytt i dag.
Inaktiv bruker
ja det kommer seg med plantene i dag
hehe, hvordan går det med sebraen jeg mista i gulvet i går kveld?:O
sikker på at du ikke skal mekke en unge til a?
vegar haugerud
ja det kommer seg med plantene i dag:D hehe, hvordan går det med sebraen jeg mista i gulvet i går kveld?:O sikker på at du ikke skal mekke en unge til a?:D

Sebraen har det bra han og malawiene blir hentet i morgen. Skal ikke mekke noen flere barn nei. Har satt min del av arvtagere/akvarister til verden for denne gang. Har nok yngel i karrene fremover hehe.
jah han var ordentlig fin 8-) men jeg må jo si meg enig i at 3stk holder 8-) jentene mine er ganske "tett" i alder (2-3-5år) så innimellom så er de høyt å lavt å litt til 8-))) men en skal aldri si aldri, hadde jo vært stas med en sånn liten gutte-krabat.. Men da får det bli med tida for akkurat nå er det mer enn nok med jentene 8-) gøy med egg, si ifra hvis du har noen små ancistruser til overs så kjøper jeg gjerne.. eller så har jeg noen juvel-ciklider her som er overproduktive så hvis det hadde vært noe så kunne vi jo ha byttet litt eller noe..?
kjellvis
jah han var ordentlig fin 8-) men jeg må jo si meg enig i at 3stk holder 8-) jentene mine er ganske "tett" i alder (2-3-5år) så innimellom så er de høyt å lavt å litt til 8-))) men en skal aldri si aldri, hadde jo vært stas med en sånn liten gutte-krabat.. Men da får det bli med tida for akkurat nå er det mer enn nok med jentene 8-) gøy med egg, si ifra hvis du har noen små ancistruser til overs så kjøper jeg gjerne.. eller så har jeg noen juvel-ciklider her som er overproduktive så hvis det hadde vært noe så kunne vi jo ha byttet litt eller noe..?

Har vel noen ancistrus bebbisser til overs, men har faktisk før i dag levert ca 25 ancistruser til zoo forretningen. Synd du ikke sa i fra i går. Disse jeg leverte var fra 3-8 cm. Men har fortsatt en del små igjen om det er av intresse. Er vel ikke mer enn 3 cm store tror jeg om det ikke er noen større i andre karr her. Har sikkert et parr større her. Har noen få juvel ciklider i bord akvarie oppe etter egent oppdrett, men har nå solgt det meste av malawi og ciklider fra 500L her. Nå går det levendefødere der ;- =)

Så har du noen guppy, platy, sverddragere, svart molly eller lignende kan vi jo bytte, ellers skal jeg ikke ha stort for ancistrusene kjellvis. Send meg en mail så avtaler vi dag og tid

Så litt oppdatering

I dag skulle jeg rense filteret i ancistrus karret oppe og til min store forfjamselse fikk jeg se noen av eggene jeg trodde var spist opp i helgen. Han bartesam har nok sparket ut eggene fra hulen. Antar at det er ca 20 egg jeg fant igjen og har nå lagt dem i ei føde kasse med strøm sideveids fra pumpa. Dette funker bra etter egen erfaring. Ikke bare det at jeg fant egg....
Jeg fant også flere yngel i karret. Dobbel glede med andre ord. Den lokale zoo forretningen er under oppussing og ble derfor ingen kjøp i dag, men fikk levert ancistrusene da som avtalt tidligere.

Ancistrus gruppen som er i 120L her i stua skal i løpet av uka over i 500L karret. Ser frem til det og et karr som igjen da skal fylles med gruppen min av 12 corydoras panda. Får da muligheten da til å se disse nydelige skapningene enda mer.
Ja da er overnevnte flytting gjort. Plecoene og gibbien er flyttet ned i kjelleren, corydoras panda gruppen kommet ned i karret ancistrusen var i som igjen nå er flyttet til levendeføder karret. Da er det kun noen få yngel av levendefødere igjen i det karret coryene var i som skal ned i kjelleren sammen med di andre der. Da er det karret tomt og et karr mindre å tenke på. Blir vel sansynlig vis satt bort så lenge da jeg har et par karr i kjelleren som kan evnt brukes om noe skulle skje. Skjønner godt om dere ikke helt henger med i svingene her. Med 20 kar er det alltid noe som skjer.

Corydoras pandaene gikk i en 60L, men er nå i en 120L. Jeg slamsuget og renset opp i karet, byttet en del vann og foret di nye innbyggerne med frosne mygg larver. Nå er di i full vigør og er nærmest i leik allerede. Virkelig gøy å se at di trives med dobbel så stor plass.

Ancistrusene som nå er i 500L fant fort tilbake til hulene sine og har allerede funnet seg til rette. Ja da er atter en akva dag over......................
Ja da er di 2 store monster plecoene ute av hus. Savner dem litt disse babyene mine men ble desverre ikke plass til dem. Den 3,plecoen og gibbien la jeg ut på gis bort her på AF, og torsdag får di et nytt hjem hos Frosken i Drammen. Har også i kveld lagt ut 160L oppe i 2,etg for salg. Det er et gammelt men godt karr som nå ble til overs grunnet sammenslåing og ommøblering av fisk. Onsdag/torsdag er det å se om jeg finner noen nye levendefødere til 500Literen min her. Har også fått tilbud om å få 10-15 guppy gratis som jeg selvfølgelig takket ja til. Disse hentes antagligvis på torsdag. Er gøy å se Panda coryene her i stua somtrives med sin nye plass. Mye mer liv i dem nå og trivsels faktoren økte betraktelig med plassen. Håper di trives så godt at det er kort tid til di legger egg igjen, men antar aeneusene oppe kommer med egg før dem

Kjellvis.... ville du ha ancistruser til en billig penge? Har nå funnet noen som er litt større enn yngelen, så ta kontakt om intr fortsatt er der

Leif E.
Sent i går kveld var jeg avsted å byttet bort noen ancistrus med corryer og levendefødere. En tilgang som ble bra for karret mitt med levendefødere. På vei over Hanekleiva ned til Sande kjørte jeg desverre ihjel en diger grevling. Han var på vei over veien, men ble skremt og snudde. Med tykk tåke, regn og glatt veibane var det ikke til å unngå å kjøre over den, desverre. Måtte parkere nedenfor på ei lomme da beina begynte å skjelve noe innsk inn i ......
Men gikk nå fort å roe seg slik at fisken kunne byttes.

Var også i Drammens Tidene i går (avisen).... Kjendisfakoren er der når en sitter som klubbleder i en av Drammens ledende bedrifter. Er ofte snakk om avgifter i forskjellige variasjoner i min bransje og media er opptatt av det. Da må en til pers som klubbleder. I dette tilfelle et intervju om avgiftsøkningene i statsbudsjettet. For di av dere som har avisen.... bla opp og les. Stort bilde var det også.... Hehe.

Regner med at det blir noe tilførsel av guppy i dag, men må gjøre en avtale først med vedkommende.
Avisen
Har ikke denne avisen. Har du en link til denne artikkelen så jeg får sett litt på den
Hei Leif
Jeg var også avbildet på samme side som deg i avisa i går. Men, jeg var kjempe fornøyd. Nå blir det innløsning av boligen vår. Hurra!
I dag så blir det vel bilde i Røyken og Hurum rundt.
Har nå minst 14 ancistrus babyer svømmende i 200l min. De er så søte.
Hilsen Trine
Bjørn i Kvelde
Har ikke denne avisen. Har du en link til denne artikkelen så jeg får sett litt på den:-)

Hei igjen Bjørn

Har aldri klippet og limt inn linker men gjør et forsøk

http://dt.no/article/20081008/NYHET/418108130

Om det ikke funker gå inn på dt.no og søk på Leif E. Johansen
finner sikkert noe mer der om det ikke er slettet fra arkivene enda ;- =)

Kan også muligens finne noe mer fra meg ved å koble inn klubbleder og NNN evnt aass bryggeri ;- =)

her er også en fra tidligere:

http://dt.no/article/20070123/NYHET/101230360

Håper du finner ut av det Bjørn

Har ellers to feite permer i eget "arkiv" av intervjuer og leserinnlegg jeg har hatt i tiden som klubbleder her. Litt artig å vise barna når di blir eldre. Men di vet.... sin far kan være en kverrulant, hehe. Liker å diskutere, men være sakelig..... med andre ord har JEG altid rett haha.

Har også funnet ut at flere av mine kolegaer har akvarier og da blir det også diskusjoner.... Di mener selvfølgelig at jeg som har 20 karr må være gal!!!

Men di er tydeligvis ikke bitt av litersyken slik som meg. Prøver likevel å trappe ned et par karr hjemme nå, ja prøver... Et er iallefall tømt, men skal en ha artskarr blir det til at karr ikke annet enn må brukes. Har artskarr til c.aeneus, c.panda, ancistrus, ancistrus albino og et par til. Har en karr må di jo fylles, ikke sant Bjørn? Regner med at di 50 karrene du har stående ikke alle blir fylt på en gang.... Ha fortsatt en fiiiin dag Mvh Leif
Da fikk jeg gitt bort plecoen og gibbien i dag. Håper dem trives frosken. På vei hjem hentet jeg 14 guppy og 9 yngel etter avtale i samme slengen. Yngelkarret begynner å bli fult av levendef. nå, så jeg bør vel ta opp til hovedkarret det som er stort nok til å overleve. Sist jeg gjore dette ble det da noen platy og guppy. Mulig jeg tar opp noen ancistrus yngel med det samme. Greit å spre dem litt rundt i karrene her ;- =)
I dag har det poppet ut yngel både her og der. Noen sorte molly, ca 30 sverddrager og di siste ancistrus eggene har klekket. Har vært litt leik på begge corydoras gruppene mine i dag (aeneus og panda) men ingen egg så langt. Har et håp om at egg legges i løpet av natten og lar lysene stå på til i morgen. Etter å fått klekket noen klaser med eplesnegler i forskjellige karr har jeg samlet en del over i et karr..... og det er mange. Brune, hvite og gule for det meste. Må nok bli kvitt en del før di tar overhånd i karrene her. En annone her på AF er vel greit da, med et par kroner stykke bare for å bli kvitt noen av dem. Ellers er det ikke noe nytt for i dag
Inaktiv bruker
loffa
Sent i går kveld var jeg avsted å byttet bort noen ancistrus med corryer og levendefødere. En tilgang som ble bra for karret mitt med levendefødere. På vei over Hanekleiva ned til Sande kjørte jeg desverre ihjel en diger grevling. Han var på vei over veien, men ble skremt og snudde. Med tykk tåke, regn og glatt veibane var det ikke til å unngå å kjøre over den, desverre. Måtte parkere nedenfor på ei lomme da beina begynte å skjelve noe innsk inn i ...... Men gikk nå fort å roe seg slik at fisken kunne byttes. Var også i Drammens Tidene i går (avisen).... Kjendisfakoren er der når en sitter som klubbleder i en av Drammens ledende bedrifter. Er ofte snakk om avgifter i forskjellige variasjoner i min bransje og media er opptatt av det. Da må en til pers som klubbleder. I dette tilfelle et intervju om avgiftsøkningene i statsbudsjettet. For di av dere som har avisen.... bla opp og les. Stort bilde var det også.... Hehe. Regner med at det blir noe tilførsel av guppy i dag, men må gjøre en avtale først med vedkommende.

ja du var skjelven da du kom til meg på kvelden leif:P hehe, takk for maller
å versågod for godteri å kaffe:P
vegar haugerud
[QUOTE=loffa]På vei over Hanekleiva ned til Sande kjørte jeg desverre ihjel en diger grevling. Han var på vei over veien, men ble skremt og snudde. Med tykk tåke, regn og glatt veibane var det ikke til å unngå å kjøre over den, desverre. Måtte parkere nedenfor på ei lomme da beina begynte å skjelve noe innsk inn i ...... Men gikk nå fort å roe seg slik at fisken kunne byttes. Var også i Drammens Tidene i går (avisen).... Kjendisfakoren er der når en sitter som klubbleder i en av Drammens ledende bedrifter. Er ofte snakk om avgifter i forskjellige variasjoner i min bransje og media er opptatt av det. Da må en til pers som klubbleder. I dette tilfelle et intervju om avgiftsøkningene i statsbudsjettet. For di av dere som har avisen.... bla opp QUOTE] ja du var skjelven da du kom til meg på kvelden leif:P hehe, takk for maller:D å versågod for godteri å kaffe:P

Ble ikke mye søvn på meg nå. Hadde knapt nok sovnet så våknet jr på 2 1/2 mnd og skulle ha mat. Og nå vil han ikke sove igjen. Han sovnet tidlig i kveld, ved 19 tiden så det er kanskje ikke så rart. Ja jeg var litt skjelven vegar, ikke hver dag en kjører ihjel et dyr. Det gjør noe ved en det når en er dyrekjær og er uheldig med en påkjørsel av et dyr ute på veien. Men denne gangen var det ikke til å unngå.

Corryene leiker rundt i begge karrene fortsatt, men ingen egglegging desverre.
Så var det litt oppdatering igjen da
Har i dag byttet og kjøpt karr. Kjøpte et billig karr på Kongsberg i dag, egentlig bare en symbolsk sum. Å i kveld har jeg byttet bort et 54L og et 85L mot et karr på ca 250L. Er ikke helt sikker på hva det blir oppi det, men opp her i 2.etg skal det i allefall. Ellers har jeg fått solgt disse to L-001 mallene mine og di 6 albino corryene i dag også. Ja så det har vært en grei og fin akvadag for meg. Kveldens lys slukking ble også en kjempe opplevelse. For bare noen få dager siden flyttet jeg en gruppe ancistrus fra et mindre karr og over i 500Literen til levendeføderne mine. Der var det EGG nå. Så da er det albinoene sin tur nå. Eggene her oppe i 2.har klekket, det ligger egg i 1. etg og da er det bare kjelleren igjen og albinoene. Det er med andre ord babyboooom her i Hvittingfoss om dagen ;-=)

Mioo: om du er innom her la meg få høre om det ble noe ut av eggene deres. Dere hadde vel egg i to forskjellige karr? Artig å høre hvordan det går.
Eggene ble klekket i begge karene, så nå ligger de to hannene å passer på så ingen unger stikker av eller blir spist opp.
Ellers har det kommet to kull med sverddragere de siste dagene
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap