Kjetils foto og videotråd (side 11)

Ok
hadde håpa på å kjøpe fler av dem, men de solgte dem i 3 runder, og da ble det for dyrt:P Så kan tenkes at jeg bare dekker bakveggen i Europriskaret halvveis. Er uansett mye finere enn med bare sort papp som jeg har nå. Kan jo teoretisk sett silikonere over og sette på stein der da, ville jo få litt bedre utseende da, men da kan jeg like gjerne kjøpe en isoporplate :P
Karet står ihvertfall og tørker nå, og i morra blir det påfylling av sand, vann og planter. Pumpa jeg vant i helga står allerede til innkjøring i et annet kar, så det her blir bra saker etter hvert
Jeg ville kanskje gjort som sanne og kjørt på med silikon og hatt fin rund grus på, eller sand, eller kanskje torvbiter hadde vært kult.
Hmm, det er jo et godt poeng. Har jo alt det liggende rundt her, og karet er jo fortsatt tørt. Da blir det mere DIY senere i dag. Bare synd jeg har satt plata fast i karet allerede, men men :P Kan jo ikke få til alt heller.
Tror nok heller jeg venter og ser åssen det blir jeg, har jo en plate til som jeg heller kan eksperimentere med. Og så kjøpte jeg hvit silikon, det blir jo ikke spesielt fint med det bak sanda..
blir det nok sirkulasjon iforhold til varmekolben da?? ellers så ser dette fint ut
Godt spørsmål :P
Det er ganske store (ca 1 cm) sprekker på hver side, og varmekolba henger fritt, så det bør være nok sirkulasjon
Bacon?
Har det blitt noe mere Mc Flurry med Bacon da?

;D
Nope :P Men i morra skal jeg ihvertfall på jobbintervju
Noen som har noen fiskebutikker i Oslo sentrum jeg kan komme til uten bil? Utenom den på Oslo City, den vet jeg om
I dag bytta jeg inntaksfilter på Boyu-pumpa i storkaret, nå er det nesten for mye strøm der:P Det gamle har visst vært nesten helt tett, klarte ikke vaske det rent en gang. Så jeg måtte koble ut de andre pumpene jeg har satt i gang for å holde sirkulasjonen i gang, det ble bare for mye strøm i vannet :P
I dag har jeg ominnredet europriskaret med biltemasand og en stor, ny rot
Det har også kommet en liten flokk på 5 Corydoras Paleatus (Flekket pansermalle) for å få rota litt i bunnlaget. Bilder kommer nok i morgen til storkaret fikk jeg kjøpt tre kampfiskdamer til Blueberry, så nå blir forhåpentligvis han fornøyd

Har også blitt plussmedlem i dag, wohoo :P
Forresten, 9375 * 4 cl / 100 = 375 liter, for de som ikke tok det på strak arm :P
I dag har jeg pussa opp Europriskaret mitt, ligger en god del bilder på hjemmesiden min:

Har også laga to store huler av skifer og stein, bilder og beskrivelse her:
I dag har jeg målt opp storkaret på nytt for å kjøpe inn isopor til bakgrunn. Viste seg at karet likevel er 430 liter som selgeren oppga, og ikke 375 liter som jeg har målt det til før av en eller annen grunn. Burde jo egentlig være ganske så lett å måle, så skjønner ikke hvordan jeg har klart det. Men men, så viktig er det da ikke, selv om det er morsomt med større kar da :P

Har også hatt det ganske morsomt i garasjen med verktøyet over alle verktøy, nemlig vinkelsliperen. Fikk kjørt inn et nytt diamantkutteblad til oppkutting av stein, og det funka veldig bra. Så da blir det snart nye huler til fiskene
I går var jeg og rappa rød stein på et veiarbeidsområde i Horten, som er mye mykere enn steinen her i området. Blir nok ganske fint til slutt
For de som husker annonsen min "Mannlig akvarist gis bort" her inne så funka det veldig bra Vi har snart vært sammen en måned, wohoo.
Så morsomt å høre! Gratulerer så mye. Kanskje et tips til andre single akvarister her inne
Jepp :p

I dag så jeg plutselig at scalareleksparet jeg kjøpte på forrige auksjon drev og gjorde mye rart ved den ene planta mi. Litt seinere så jeg at et helt blad var dekket av haugevis med egg, og at de drev og jagde bort alle som kom i nærheten. Siden dette er et selskapskar tok jeg og flyttet bladet over i en yngelkasse for nå, så får jeg se hva jeg gjør etter hvert. Hadde vært utrolig morsomt å få noen av dem til å overleve, så blir nok en del lesing på meg fremover :P
Kjetilv
For de som husker annonsen min "Mannlig akvarist gis bort" her inne så funka det veldig bra;) Vi har snart vært sammen en måned, wohoo.

Kjetilv
Litt seinere så jeg at et helt blad var dekket av haugevis med egg

Kjærligheten blomstrer både over og under vann, ser jeg
"Love is in the air" hjemme hos deg nå, kan man si, hehe
Ha ha :P
Leste gjennom artikkelen om scalareoppdrett nå, virker som det er ganske mye arbeid. Men vil ihvertfall prøve nå som jeg har tatt eggene fra foreldrene.. Neste gang skal de få lov til å ha dem i fred, har jo ikke plass til så mange scalarer heller:P
Nå har jeg lagt ut par bilder av scalarene og egga
[External Image]

Flere bilder her:

Gratulerer med egg...
Jasså, så du har begynt å telle shotter istedet for liter? Si meg, hvor mange shotter blir det for hver fisk? Går ut fra det ble mange shotter på scalarene, siden de er i gang med familieplanlegging... ;D

Kjetilv
For de som husker annonsen min "Mannlig akvarist gis bort" her inne så funka det veldig bra;) Vi har snart vært sammen en måned, wohoo.
Den gikk jeg visst glipp av, men gratulerer i allefall...

Jeg gjorde noe lignende for en evighet siden, i en off-topic tråd... Synes å huske det var noe slikt som "Søker mann med hagedam. -Jeg er så koi..."
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap