Velkommen til min akvarieverden :-) (side 11)

Fly ja,trodde du skulle med båt...
Uff
det var syn med 160 l men solgte du det eler ikke. fikset hun det for deg?
Det er til reparasjon nå,så det blir satt opp på nytt så snart det er tilbake med ny silikon
frosken
Fly ja,trodde du skulle med båt...



Da er jeg tilbake Trine. Det ble båt på meg også, desverre. Ingen spesial behandling for klubblederen denne gangen heller ;- =(
Hadde det kjempe gøy, iallefall av det jeg husker... Det var tøft å stå opp i dag også, men tok det med ro selv om jeg var i seng ved 03-tiden i natt. Er ikke helt sikker på om det var min (u)stødighet eller om det var HØØØØYE bølger, men måtte ha hjelp til lugaren ved et par anledninger. Jeg tipper det var bølger jeg. Fant albino coryegg når jeg kom hjem, noen få bare, men tok dem ut. Det ene ancistrus parret ser også ut til å ha noe på gang. Han sperret henne iallefall inne i hula. Får få i meg noe mat nå for det ble det ikke veldig mye av i helgen iallefall. Men som jeg sier, er det mye mat i godt øl...

Klemz
frosken
Velkommen tilbake :-)



Takk frosken. Da har jeg begynt silikoneringen på 160L din. Har lagt den sorte silikonen i hjørnene og i bunn bak. Dvs rundt hele bakplata. Regner kanskje med at jeg legger blank silikon langs kortsidene, da det ikke skjemmes så mye. Bak blir det jo ikke sååååå synlig som på sidene. Lar den sorte tørke til i morgen før jeg gjør noe mer, men jeg har iallefall begynt......

Klemz
Å så fint.
Både jeg og fiskene gleder oss til det ferdige resultatet.
Min feil det med den sorte silikonen,og jeg som kjøpte til enda en sort tube fra cc til 199.- før klubbkvelden på torsdag.
frosken
Å så fint. Både jeg og fiskene gleder oss til det ferdige resultatet. Min feil det med den sorte silikonen,og jeg som kjøpte til enda en sort tube fra cc til 199.- før klubbkvelden på torsdag.



Ja denne akvarie silikonen er SVIN dyr Frosken, den er det, men du får sikkert bruk for den en gang. Håper resultatet står til forventningene dine da. Husk jeg har sagt jeg ikke er noen expert, men håper i det minste at det blir tett. Tror det blir litt jevnere iallefall en hva det var etter deg.... thihi. Tvi tvi
Jeg turte ikke ta bilde av silikoneringen min engang...
frosken
Jeg turte ikke ta bilde av silikoneringen min engang...



Skal ikke kommentere den der Frosken, men en annen ting.... Jeg kan ikke mye om silikon annet enn at det kleber...... ; men holbarhets datoer... det kan jeg litt om siden jeg jobber i næringsmiddelindustrien. Jeg satte den blanke patronen din inn i silikonsprøyta og trykket, og trykket og atter trykket etter at jeg pirket ut det som var i tuppen. Ingen ting kom ut og skjønte ingenting. Tenkte jeg fikk se etter en holbarhets dato, for noe måtte det være. Det står exp. 191207. Tja Trine mor, vi er i 2009 nå, nær halvannet år etter den datoen.... Mobb mobb..;- =+
Men jeg har litt her jeg i ei tube og håper det holder. Trinemor... jeg bare måtte.....
Uffda.har ikke sjekket holdbarhets dato jeg.
Lærer noe nytt hele tiden.
Men bare bruk den sorte silikonen jeg sendte med,det går bra det.
Frosken, les denne linken:
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1034&thread_id=43626&message_id=331939&sr=1&mp=1

Mener DU at jeg svarte kritisk på dette eller ER han hårsår? Ville bare gi han et vennlig råd, men mange liker ikke få svar som går mot dem selv. Trodde jeg var snill jeg som forklarte hva fiskene hans trengte av plass. Han remset jo omtrent opp halve fiskemengden i sør amerika og dette har han i en 96L, og forsvarer dette med at ikke all fisken er voksen? Mulig det er meg det er noe galt med, men vil vel si at jeg selv begynner å inneha litt erfaring? Men men

Nok om det. Jeg fikk karret ditt ferdig i går kveld og jeg hadde nok blank silikon til å ha på bunnens kortsider. Selv om kanskje sanden din ville dekke det, synes JEG det ville bli penere enn med sort silikon. Jeg fylte det opp ved 17.15 i ettermiddag og så langt holder det iallefall tett. Det skal få stå noen timer til før jeg sier at DET ER TETT. Vet hvor skuffet og lei deg du ble når du fikk lekkasjen, så jeg sier at det er tett når jeg har hatt det stående noen timer uten våte flekker...... Jeg vet ikke hvor høy vannstand du har, men det står igjen ca 3 cm opp til toppen når jeg fylte det med vann.
Vannstanden er sånn ca 3 cm fra toppen i disse 160 liters karene.Alt avhengig av fordampning.
Ser det fordamper myyye mer vann fra et akvarium uten dekkglass/topp enn de med.
To reoler jeg har kjøpt var uten dekkglass,og det har vært noen fisker som har prøvet seg som flyvefisk uten vellykket avslutning..Kjedelig å putte de i søplekassa,men det er ikke bestandig jeg er i samme rommet for å kune fange de opp.
Plantene vokser kjempebra under T5 rør uten dekkglass,så det er fordel og ulemper.

Hårsår og hårsår,tja.Måtte sjekke alder på denne karen og det sto 18år.
Det var en meget stor samling fisk i en 96 liter,av både haimaller,tanganyikafisk og diverse. Det går ikke i lengden, endel fiskearter vil utkonkurrere andre.
Kanskje det var uttrykket utedo som gjorde utslaget?
Der var jo bilde av 160 literen også

Merk bakgrunnen til skrekk og advarsel:

Når denne ble kjøpt hadde forrige eier malt bakgrunnen sort og det var helt strøkent, når jeg hadde kaldt kranvann oppi når det skulle settes opp på nytt så krakelerte hele bakgrunnen.
Et godt råd:Temperer vannet før det helles i et akvarium med påmalt bakgrunn!
Tett
Ja da ser det ut til at jeg fikk karret ditt tett Trine. Flaks igjen :- )
Har nok falt av litt mer svart maling fra bakplata etter at det kom i hus her. Fylte jo kaldt vann jeg også da fra hageslangen. Neei det er vel ikke veldig pent, men tar ikke lange tiden å få av den gamle malingen og legge på ny. Men om jeg kjenner deg rett har du IKKE tid til å vente på det også. Regner med at når du får karret tilbake, er det bare å vaske det og så er du i gang med å fylle det slik det var når det gikk lekk.... Hehe. Ivrig kalles det.

Har en annen jobb i tapperiet nå enn sist Trine så vet ikke om jeg kommer meg ut annet enn i lunchen min, da jeg helst bør spise litt. Er nå stasjonert på etikett maskinen, og ikke som avløser, slik jeg var. Så om du kommer hit, jeg til deg etter jobben en dag, eller hva vi gjør kan du jo gi beskjed om. Men om jeg skal komme til deg etter jobb tør jeg ikke ta sjansen på å ta med dverg ciklidene, da jeg synes det blir for mange timer i posene for dem. Blir jo fort 10-11 timer. Ellers kunne vi jo møtes mellom Drammen og Hvittingfoss, men datene finner alltid en løsning... Karret er iallefall ferdig :- )
Må bare få ut vannet først, da det ikke lakk ut, tihi.

KLEMZ
Så fint at det holdt tett
Regnet med at bakgrunnen ville løsne noe mer,for det var blitt noe porøst.
Har tenkt tanken på å male bakgrunnen nok en gang,for å få det jevnt .Har fått et tips om vinyl maling,men vet ikke om det er å anbefale? Det er vel akryl maling som er der fra før,og som lett kan tas vekk dersom en ikke er fornøyd.

Ellers så kunne jeg tenke meg å sette inn et hmf-filter da jeg kjøpte 2 store matter fra Danmark da jeg bestilte sist + en proflw400 pumpe(litt usikker om denne sirkulerer bra nok i en 160 liter) -Må nok sjekke Mona o sine sider om et slikt oppsett
Da må jeg få tak i 2 lister på 40 cm som er høyden,og en 3-4 cm i bredde.

Møte ja,skal nok alltids få til en vri siden vi ikke kan stikke av mens du jobber *fnis*

Hvor langt er det for deg å kjøre til Kongsberg? Kunne jo kjørt auto stradaen oppover
Hvis du ikke vil svippe inn karet på jobben hos meg en kveld etter arbeidstid,men da som du sier uten fisker.

enige blir vi!

frosken
Så fint at det holdt tett:-) Møte ja,skal nok alltids få til en vri siden vi ikke kan stikke av mens du jobber *fnis* Hvor langt er det for deg å kjøre til Kongsberg? Kunne jo kjørt auto stradaen oppover ;-) Hvis du ikke vil svippe inn karet på jobben hos meg en kveld etter arbeidstid,men da som du sier uten fisker. enige blir vi!



Ja tenk deg om jeg kunne datet deg i arbeidstiden og fått betalt for dea?
Det måtte jo vært toppen, hehe. Akkurat som et kinder med tre gode ting
;- =)Trenger ikke kjøre helt til Kongsberg Frosken, da jeg kan kjøre Eikern ned til Hoff fra Hokksund. Liten omvei, men ikke all verden. Om vi tar utgangspunkt i torsdag, er jeg på kurs etter jobb og ferdig 19.00- Kunne enten kjørt innom deg eller jobben din på vei hjem med karret. Etter å ha klipt en del av plenen her sovnet jeg på sofaen her og våknet nå. Kona er Lyngdal og noe må en da slite seg ut på.... når jeg ikke har henne her. Er nok å gjøre på jobb om dagen så det tar da på.

Er litt usikker på ciklide karret mitt nede ettersom jeg solgte det store. Blir en tanke trangt for dem med alle mossambicusene. Har ikke lyst til å bli av med denne flotte cikliden, men....... Venter fortsatt på egg i den siste leiksgruppen med ancistrus. Ser ut som damene? klapper sammen beina, eller er det hannkjønnet som stritter mot? Jeg hadde ikke gjort det ;- =)

Vi blir enig i morgen da hvor vi dater, fnis. Fredag regner jeg med at jeg stikker tidlig fra jobb og reiser ned til kone og barn på sørlandet

Klemz
"Etter å ha klipt en del av plenen her sovnet jeg på sofaen her og våknet nå."
-Heh,ble du ikke ferdig med alt asså?Jaja,litt mer å pusle med en annen dag

Torsdag ja det er den 14 mai det husker jeg ikke helt feil,da er jeg satt opp til å være med å trekke gevinster til 17.mai lotteriet.Klassekontakt vettu,om noen år er det din tur!
Så jeg får selvsagt ikke møtt deg da,det er jo typisk.Vet ikke om du vil laste det av på jobben min,så henter jeg det senere på kvelden?
Mine foreldre er der,så du kommer ikke til tomt hus.
Det er opp til deg.
frosken
"Etter å ha klipt en del av plenen her sovnet jeg på sofaen her og våknet nå." -Heh,ble du ikke ferdig med alt asså?Jaja,litt mer å pusle med en annen dag ;-) Torsdag ja det er den 14 mai det husker jeg ikke helt feil,da er jeg satt opp til å være med å trekke gevinster til 17.mai lotteriet.Klassekontakt vettu,om noen år er det din tur! Så jeg får selvsagt ikke møtt deg da,det er jo typisk.Vet ikke om du vil laste det av på jobben min,så henter jeg det senere på kvelden? Mine foreldre er der,så du kommer ikke til tomt hus. Det er opp til deg.




Når en har ei tomt på 2,5 mål og mesteparten er GRESS (UFF) er ikke en slik plen klippet på en ettermiddag vennen, fnis. Driver å tømmer karret ditt nå, med hageslange ut kjellerdøra. Nå har jeg skrevet mer her i din tråd enn min egen de siste dagene, så nå går jeg dit å skriver litt om min nye yngel... Snakkes senere vennen. klem
He,he visste du hadde stor tomt
Du nevnte det i forbifarten når du viste frem de fine vårblomstene.

Fortsettelse følger i loffa sin egen tråd
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap